کد خبر: 886108
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
كميسيون مبارزه با آزار جنسي در امريكا تشكيل مي‌شود
افشاي وضعيت اسفناك زنان در نهادهاي فرهنگي غرب به ويژه هاليوود موجب‌شده براي پيشگيري از ادامه اين شرايط...
فرزين ماندگار

افشاي وضعيت اسفناك زنان در نهادهاي فرهنگي غرب به ويژه هاليوود موجب‌شده براي پيشگيري از ادامه اين شرايط، جمعي از تهيه‌كنندگان سينما در امريكا اقدام به تشكيل كميسيوني براي مبارزه با خشونت جنسي مردان عليه زنان بكنند. چند ماه پيش و پس از مطرح‌شدن نخستين ادعاهاي آزار جنسي عليه هاروي واينستين، يك تهيه‌كننده هاليوودي پيشنهاد تشكيل كميسيوني براي مبارزه با اين مسئله را داد كه حالا اين امر محقق مي‌شود. هاليوود ريپورتر در اين باره گزارش داده كه كميسيوني تخصصي كه كتلين كندي از تهيه‌كنندگان باسابقه هاليوودي پيشنهاد شكل‌گيري آن را به منظور مبارزه با نابرابري جنسيتي داده بود، در حال تشكيل‌شدن است. 

بيش از ۲۰ مدير اجرايي درجه يك صنعت سرگرمي ايالات متحده گرد هم آمده‌اند تا «كميسيون مبارزه با آزار جنسي و پيشبرد برابري در محل كار» را شكل بدهند و سرمايه آن را تأمين كنند كه هدايت آن را آنيتا هيل بر عهده خواهد داشت. اين وكيل و استاد حقوق شهير، يكي از نخستين افرادي بود كه در سال ۱۹۹۱ عليه كلارنس توماس در زماني شهادت داد كه قرار بود توسط سناي امريكا به عنوان يكي از قاضي‌هاي دادگاه ارشد اين كشور انتخاب شود و به اين ترتيب تبديل به يكي از نخستين كساني شد كه به صورت عمومي عليه آزار جنسي صحبت مي‌كند. 

هيل در حال حاضر در هيئت مديره «مركز قانون ملي زنان» و «كميته حقوق مدني وكلاي بوستون» ايفاي مسئوليت مي‌كند و تا به حال به عنوان رئيس هيئت مديره «كميته حقوق بشر انجمن بين‌المللي وكلا» نيز خدمت كرده است. هيل در بيانيه‌اي گفته‌است: من افتخار مي‌كنم كه مي‌توانم هدايت اين كميسيون تازه شكل‌ گرفته را بر عهده داشته باشم تا بتوانيم وارد سفري از اتخاذ كردن بهترين برخوردها و خلق كردن سازماني شويم كه هدفش شكل‌دهي به فرهنگي از احترام و وقار انساني در سراسر صنعت سرگرمي است.

ما روي موضوع‌هايي از عدم تقارن قدرت تا برابري و عدالت، آيين‌نامه‌هاي آزار جنسي، آموزش و تمرين، گزارشگري و اعمال قانون و همچنين تحقيقات و جمع‌آوري داده مستمر تمركز خواهيم كرد. وقتش شده به فرهنگ سكوت پايان دهيم. من ۲۶ سال است كه مشغول اين كار هستم. اين لحظه فرصتي بي‌سابقه براي ماست تا بتوانيم تغييري واقعي ايجاد كنيم. افشاي خشونت جنسي تاريخي و نيز نابرابري جنسيتي عليه زنان در هاليوود و نيز نهادهاي فرهنگي ديگر در غرب اتخاذ تصميمات جديد در اين باره را ضروري كرده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار