کد خبر: 886097
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اینکه 41 میلیون نفر در امریکا زیر خط فقر زندگی می‌کنند، اعلام کرد رئیس‌جمهوری امریکا و کنگره این کشور به طور آگاهانه در حال تبدیل این کشور به یکی از نابرابر‌‌‌ترین جوامع جهان هستند.
به گزارش گاردین، فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه «فقر شدید و حقوق بشر‌» در گزارش جدید خود از ایالات متحده، از جهت‌گیری دولت امریکا در این زمینه به شدت انتقاد کرد. در گزارش آلستون، دونالد ترامپ و مقامات جمهوریخواه کنگره این کشور را به تلاش برای تبدیل امریکا به «قهرمان جهانی فقر شدید» متهم کرده است. گزارشگر ویژه سازمان ملل هشدار داده است که لایحه مالیاتی که هم‌اکنون در کنگره در حال بررسی است، به این منجر خواهد شد که تفاوت بسیار زیادی که هم‌اکنون بین ثروتمندان و فقرا وجود دارد، باز هم افزایش یابد. وی در گزارش خود ترامپ و هم‌حزبی‌هایش را متهم کرد که آگاهانه در حال به‌هم ریختن ساختار جامعه امریکا هستند به ‌گونه‌ای که این کشور «به نابرابر‌‌‌ترین جامعه در جهان تبدیل شود». آلستون در گزارش خود آورده است که ایالات متحده امروزه خود را به عنوان یک استثنا در زمینه در پیش‌گرفتن راه‌های مشکل‌آفرین‌تری نشان داده است که به صورتی شوک‌آور در تضاد با ثروت عظیم این کشور است. به نوشته گاردین، یافته‌های ارائه شده در این گزارش برای دولت امریکا چالش‌آفرین است زیرا نمی‌توان از این اتهام که رئیس‌جمهوری امریکا به طور فعالانه به دنبال صدمه‌زدن به میلیون‌‌‌‌ها امریکایی است،‌ به راحتی چشم‌پوشی کرد.

در همین حال، نظرسنجی تازه در امریکا حاکی از تشدید تردید‌‌‌‌ها درباره کارآمدی ریاست جمهوری دونالد ترامپ و اقدامات او در عالی‌‌‌‌ترین مقام دولت این کشور است. نتیجه نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات درباره مسائل عمومی NORC در امریکا، حاکی است که کمتر از یک چهارم امریکایی‌‌‌‌ها اعتقاد دارند ترامپ در زمینه اجرای قول‌های انتخاباتی خود اقدامات مناسبی انجام داده است. تنها 50 درصد از جمهوریخواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که ترامپ طی یک سال ریاست جمهوری‌اش به قول‌های انتخاباتی پایبند بوده است؛ قول‌‌‌‌هایی از قبیل از بین بردن اوباما کر و خروج از توافق هسته‌ای با ایران. آسوشیتدپرس گزارش داد: «سال 2017 در حالی رو به پایان است که اکثریت امریکایی‌‌‌‌ها تصویر بدبینانه‌ای از ریاست جمهوری ترامپ، سیاست کشور و مسیر کلی کشور ترسیم کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار