کد خبر: 885797
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
چهارمین دوره رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان با قهرمانی تیم بیمه رازی توانست با غلبه بر تیم سینا صنعت ایذه در دیدار فینال عنوان قهرمانی را از آن خود کند. بیوک‌شهیر ترکیه هم در رده بندی از سد تیم کلاب گرجستان گذشت و عنوان سومی رقابتها را از آن خود کرد.
دیدار فینال چهارمین دوره رقابتهای کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان، امروز جمعه به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد که در تیم بیمه رازی توانست با پیروزی ۸ بر ۲ برابر تیم سینا صنعت ایذه، قهرمان این دوره از رقابتها شود.در وزن ۵۵ کیلوگرم رضا خدری برابر نادری از سینا صنعت ایذه روی تشک قرار گرفت که توانست ۲ بر یک پیروز شود.
 در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی از سینا صنعت مقابل مهرداد مردانی قهرمان جوانان آسیا روبرو شد و در حالی که ۲ بر یک عقب بود توانست حریفش را ۳ بر ۲ شکست دهد.
سامان عبدولی نایب قهرمان آسیا در وزن ۶۳ کیلوگرم مقابل بهنام مرادی قرار گرفت که با نتیجه ۹ بر یک به برتری رسید تا نخستین پیروزی را برای تیمش بدست بیاورد.

 وزن ۶۷ کیلوگرم سورکوف روس و دارنده مدال برنز جهان از بیمه رازی برابر محمدرضا گرایی ۵ بر ۳ پیروز شد تا حساب کار دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ بکشد.وزن ۷۲ کیلوگرم گرایی مقابل ارسلان از سینا صنعت ده بر صفر به برتری رسید
رومن ولاسوف روس و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک و شاخص ترین چهره این مسابقات در وزن ۷۷ کیلوگرم ، برابر پیام بویری کشتی گرفت و با اقتدار۹ بر یک‌پیروز شد. سعید عبدولی دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک برابر ماکسیم مانوکیان ارمنستانی و دارنده مدال طلای جهان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید تا بیمه رازی ۵ بر ۲ پیش بیفتد.
در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی گیر اوکراینی سینا صنعت برابر فلاح روی تشک رفت که تا فلاح به پیروزی رسید تا جام قهرمانی باشگاه های جهان برای بیمه رازی به ارمغان بیاید.

دو تیم کلاب گرجستان و بیوک‌شهیر ترکیه در دیدار رده‌بندی به مصاف یکدیگر فتند و در پایان نماینده ترکیه سوم شد - مسکور روسیه - شهدای مدافع حرم قم - دینامو ارمنستان - سامسون اوکراین - المپیک هاپس رومانی و اس سی بوداپست مجارستان هم به ترتیب پنجم تا دهم شدند.
البته آنچه مسلم است رسالت امروز ورزش کشتی با توجه به منازعات بین‌المللی و جنگ و چالش در مناطق مختلف جهان حساس‌تر از گذشته است و این رشته ورزشی می‌تواند پیام آور صلح و دوستی و منادی همدلی و مهربانی در روابط بین‌المللی باشد.اتحادیه جهانی کشتی همزمان با مسابقات کشتی فرهنگی با قهرمانی باشگاه‌های جهان در شهر تاریخی اصفهان و در کشور ایران که جایگاهی بزرگ، تاثیرگذار و ارزشمند در اعتلای کشتی جهان است، شعار «ورزش کشتی در خدمت صلح و دوستی جهانی» را به عنوان پیام فرهنگی مسابقات اصفهان انتخاب و توجه و اهتمام همه نهادهای بین‌المللی را به تحقق این مهم جلب می‌کند.اتحادیه جهانی کشتی همچنین بر آن است تا هر ساله در مسابقات جهانی کشتی یکی از ابعاد فرهنگی و انسانی را سرلوحه برنامه‌های خود در سطح جهان قرار دهد و با انتخاب شعار سال در مسابقات بین‌المللی، در تامین و تداوم صلح و امنیت پیشتاز در سطح جهان نقش آفرین باشد.

نتایج دیدارهای انفرادی این مسابقه به شرح زیر است
۵۵ کیلوگرم: مسلم نادری ۱  – رضا خدری ۲
۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی ۲ – میثم دلخانی ۳
۶۳ کیلوگرم: سامان عبدولی ۹ – بهنام مرادی ۱
۶۷ کیلوگرم: آرتم سورکوف ۵ – محمدرضا گرایی ۲
۷۲ کیلوگرم: محمد علی گرایی ۱۰ – علی ارسلان، صفر
۷۷ کیلوگرم: رومن ولاسوف ۱۰  – پیام بویری ۱
۸۲ کیلوگرم: سعید عبدولی ۶  – ماکسیم مانوکیان ۲
۸۷ کیلوگرم: مهدی فلاح ۱  – ژان بلنیوک، صفر
۹۷ کیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده ۱۰ – حسن آریا نژاد، صفر
۱۳۰ کیلوگرم: شهاب قوره جیلی(برنده) – مهدی نوری( کشتی نگرفت)

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار