کد خبر: 885449
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تأکید بر لزوم برگزاری قدرتمند جشنواره فیلم فجر و نه یک جشن و گردهمایی!
در پی اظهارات رئیس سازمان سینمایی مبنی بر غالب شدن بخش جشن در جشنواره فجر، سینماگران با بیان اینکه حضور افراد ناآگاه و...
در پی اظهارات رئیس سازمان سینمایی مبنی بر غالب شدن بخش جشن در جشنواره فجر، سینماگران با بیان اینکه حضور افراد ناآگاه و اعمال سلیقه نادرست تیشه به ریشه مهم‌‌ترین رویداد سینمایی کشور زده، خواستار تغییر نگرش سازمان سینمایی شدند و خاطرنشان کردند، ادامه راه پرغلط ایوبی به نفع سینما نیست و رئیس سازمان سینمایی باید در پی ترمیم ویرانی‌های ایجاد شده طی چهار سال اخیر باشد. 

محمدمهدی حیدریان رئیس فعلی سازمان سینمایی در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌‌ها در اظهارنظری عجیب گفت: «بخش جشن جشنواره فجر در حال غالب شدن است و قطعاً یکی از اصلی‌‌‌‌ترین جشن‌های انقلابی است و امسال باشکوه‌تر خواهد شد!» این اظهارات در حالی است که جشنواره فیلم فجر مهم‌‌ترین رویداد سینمایی کشور است و این وظیفه مسئولان فرهنگی و دولتی است که با استانداردسازی این رویداد مهم سینمایی کاری کنند تا این جشنواره به اعتبار داخلی و خارجی دست پیدا کند اما متأسفانه آنچه از عملکرد مدیران سینمای کشور طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم برآمده نشان از آن دارد که می‌خواهند تیشه به ریشه این جشنواره مهم و ارزشمند که ریشه هایش با ریشه و بنیان انقلاب شکوهمند اسلامی عجین شده و قطعاً یکی از اهداف اولیه تأسیسش این بوده تا آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کند، بزنند. 

متأسفانه طی سال‌های اخیر با حضور مدیران ناکاربلد در مسند ریاست سازمان سینمایی ما همواره شاهد تصمیمات عجولانه آنها بوده ایم؛ حضور برخی افراد به اصطلاح سینماگر در کنار این مدیران که همگی مافیا محسوب می‌شوند و می‌خواهند همه سینما را چپاول کرده و به تاراج و یغما ببرند بیش از پیش باعث شده تا مدیران سینمایی تدبیری برای احیای ارزش‌های اولیه جشنواره فیلم فجر نداشته باشند و در پی آن باشند مراسم‌های متفاوتی مانند جشن خانه سینما را به جای جشنواره فیلم فجر علم کنند!
  
می‌خواهند جشن خانه سینما را در جایگاه جشنواره اصلی سینما علم کنند!

جبار آذین منتقد و مدرس سینما در پی اظهارات محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی گفت: سخنان حیدریان نشان از ادامه راه پرغلط و پرآسیب ایوبی دارد و متأسفانه ایشان با این حرف ناپخته‌شان آب پاکی را روی دست همه سینماگران ریختند که دیگر قرار نیست ما شاهد برگزاری یک جشنواره سینمایی در کشورمان باشیم و با تمام قوا در پی تخریب دستاوردهای چند ساله آن هستیم! 

روزگاری جشنواره فیلم فجر ویترین و آیینه نمایش بضاعت سالانه سینمای کشور، اهداف و ارزش‌ها، گردهمایی سینماگران و هادی و هدایتگر سینمای کشور و همچنین میثاقی سالانه با آرمان‌های فجر انقلاب اسلامی و فجر جامعه بود اما از دو دهه اخیر به ویژه طی سه، چهار سال گذشته با تغییرات مکرر و سلیقه‌ای مدیران سینمایی و یکه تازی باندهای سینمایی در سازمان موسوم به سینمایی و دیگر زیرمجموعه‌های این سازمان، جشنواره فیلم فجر و به تبع آن سینمای ایران از اهداف و آرمان‌‌ها دور شد. 
 
باید فاتحه جشنواره فیلم فجر را بخوانیم

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پی اظهارات محمدمهدی حیدریان با انتقاد شدید از عملکرد مدیران فرهنگی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: باید فاتحه جشنواره فیلم فجر را بخوانیم چرا که با توجه به شرایط فعلی و اظهارات رئیس سازمان سینمایی دیگر مدیران در پی آن نیستند تا اهداف انقلابی را در این جشنواره دنبال کنند و در پی جهانی‌سازی سینما و به طور کل فرهنگ و هنر ایران باشند.  برای من واقعاً جای تعجب است که آقایان چرا به جای استانداردسازی و تلاش برای ارتقای سطح کیفی جشنواره به دنبال برگزاری جشن و دورهمی و مهمانی هستند!
ای‌کاش به جای ظاهرگرایی کمی محتوای جشنواره غنی‌تر‌‌ می‌شد.

ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما نیز در این زمینه گفت:‌ «من بسیار متأسفم که وضعیت جشنواره‌ای که روزگاری از آن به عنوان مهم‌‌ترین رویداد سینمایی کشور نام برده‌‌ می‌شد امروزه اینقدر آشفته شده است! ما امروزه فیلم درست و درمانی برای نمایش در جشنواره نداریم اما مدیران سینمایی به جای اینکه فکری به حال این مسائل بکنند در پی آن هستند تا با ظاهرگرایی و صرف هزینه‌های آنچنانی جشنواره فجر را بسیار مهم و پر و پیمان نشان بدهند. 
   
خانه از پای‌بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است!

حسن هدایت کارگردان سینما و تلویزیون نیز درباره اظهار نظر حیدریان گفت: آقای حیدریان شما دیگر مانند مدیران ناکاربلد رفتار نکنید چرا که اهالی سینما از شما که سابقه خوبی در امور سینمایی دارید و در اذهان سینماگران کردار نیکی از شما به یادگار مانده است توقع دارند که خرابکاری‌های مدیران قبلی را رفع و رجوع کنید نه آنکه استمراربخش حرکات غلط و سیاست‌های سلیقه‌ای آنها باشید! این سخنان از زبان آقای حیدریان تنها یک بیت شعر از سعدی بزرگوار را در خاطر من می‌آورد که می‌گوید: «خانه از پای بست ویران است/ خواجه در بند نقش ایوان است!» من واقعاً نمی‌دانم چطور می‌توانیم به صراحت اعلام کنیم که بخش جشن جشنواره فجر در حال غالب شدن است، چرا جشن باید بر جشنواره غالب بشود؟
  
جشنواره فجر باید یکی از مهم‌‌ترین رویدادهای سینمایی جهان شود

شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پی اظهارات محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی گفت: آقای حیدریان در اظهارات اخیرش دانسته یا ندانسته مهر تأییدی بر شکست سیاست‌های اخیر سازمان سینمایی و افول جشنواره فیلم فجر زده است و تأیید کرده که مدیریت سینمای کشور در حال حاضر برای برگزاری این رویداد سینمایی شکست خورده است. سؤال مهمی که برای هر شخص دغدغه مندی به وجود می‌آید این است که چطور کار جشنواره فیلم فجر به جایی رسیده که می‌خواهند بخش جشن بودن آن را غالب کنند؟ واقعاً امروز دیگر زمان آن رسیده که همه دلسوزان سینما اشک بریزند.

برای ما بسیار مایه تأسف است جشنواره‌ای که هدفش تحکیم روند فیلمسازی در جمهوری اسلامی ایران بوده و تلاش داشته تا به عنوان یکی از اصلی‌‌‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان شناخته شود و فیلمسازان جهانی را به سوی خود جذب کند و اندیشه‌های ناب انقلابی را توسط تولید آثار سینمایی به دنیا اشاعه دهد چرا امروز کارش به جایی رسیده که می‌خواهند آن را شبیه یک جشن و دورهمی برگزار کنند و شأنش را اینقدر تنزل دهند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار