کد خبر: 885428
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مرگ نوزادان در بيمارستان اكبرآبادي بررسي مي‌شود
پرونده پنج نوزاد فوت شده در بيمارستان اكبرآبادي كه مادرانشان به طرز مرموزي محل را ترك‌ كرده‌اند بررسي مي‌شود. اجساد براي مشخص شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني فرستاده شده است.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز نماينده حقوقي بيمارستان اكبر‌آبادي به دادسراي امور جنايي تهران آمد و از پنج‌خانواده كه پس از زايمان نوزادان مرده، محل را ترك كرده بودند، شكايت كرد. 
وي در توضيح ماجرا گفت: هر روز تعدادي زن براي زايمان به بيمارستان مراجعه مي‌كنند. حدود يك‌ماه است كه مسئولان بيمارستان با موضوع عجيبي روبه‌رو هستند. در اين يك‌ماه تعدادي زيادي زن جوان براي زايمان به بيمارستان مراجعه كردند كه از ميان آنها پنج زن جوان وقتي متوجه شدند نوزادشان فوت كرده است بدون اطلاع و تسويه حساب از بيمارستان خارج شدند. وي ادامه داد: اولين زن در تاريخ 8 آذر ماه امسال براي زايمان مراجعه كرد. متأسفانه نوزاد اين زن كه پسر هم بود ساعت 21:05 همان شب مرده به دنيا آمد و ما هم به خانواده اين زن موضوع فوت نوزادشان را اطلاع داديم كه ساعتي بعد وقتي پرستار براي تجويز دارو به اتاق زن جوان مي‌رود متوجه مي‌شود اين زن به صورت مخفيانه و بدون اينكه با بيمارستان تسويه حساب كند از بيمارستان خارج شده است.

پس از اين حادثه موضوع به اداره پليس اطلاع داده شد و جسد نوزاد هم براي سير مراحل قانوني در سردخانه بيمارستان نگهداري مي‌شود. وي درباره تاريخ دومين نوزاد فوت شده هم گفت: دومين نوزاد فوت شده هم ساعت 8 صبح روز دهم‌آذر ماه در بيمارستان بدنيا آمد كه تشخيص اوليه حكايت از اين داشت علت فوت نوزاد حماتوم پشت جفت بوده است. اين زن هم پس از بدنيا آمدن نوزادش به طرز مرموزي از بيمارستان خارج شد و ديگر بازنگشت‌. وي درباره سومين نوزاد فوت شده هم گفت: زن جواني در تاريخ 30آبان براي زايمان به بيمارستان مراجعه كرد. اين زن كه بر اساس پرونده پزشكي‌اش قبلاً هم سابقه سقط جنين داشته بود از سوي پزشكان مورد معاينه قرار گرفت، اما در نهايت روز يازدهم آذر‌ماه نوزادش در بيمارستان فوت كرد كه در نهايت مادر اين نوزاد همراه همراهانش همان روز از بيمارستان خارج شدند و پس از اين هم براي تسويه حساب و تحويل جسد نوزاد به بيمارستان مراجعه نكردند. زن ديگري هم در همان روز نوزاد مرده بدنيا آورد كه او هم وقتي متوجه فوت نوزادش شده بود به صورت مخفيانه از بيمارستان خارج شده بود. نماينده حقوقي بيمارستان درباره پنجمين نوزاد فوت شده هم گفت: در تاريخ پانزدهم آذرماه زن جوان ديگري براي زايمان در بيمارستان بستري شد كه اين زن هم نوزادش به صورت مرده بدنيا آمد. اين زن هم وقتي متوجه شد نوزادش فوت كرده بدون اينكه مراحل ترخيص را طي كند به صورت مخفيانه از بيمارستان خارج شده بود و پس از آن هم ما ديگر به او و خانواده‌اش دسترسي پيدا نكرديم. 

وي در پايان گفت: اين پنج‌خانواده هيچ كدام هزينه‌هاي بيمارستان را پرداخت نكرده بودند و پس از فرار هم براي تحويل جسد نوزادشان به بيمارستان مراجعه نكردند. به همين دليل اين پنج پرونده را براي بررسي و گرفتن مجوز دفن و دستورات لازم به دادسراي جنايي آوردم تا تكليف اجساد پنج نوزاد مشخص شود. در پايان قاضي مدير روستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران به مأموران دستور داد تا خانواده نوزادان فوت شده شناسايي و براي تحقيق به دادسرا احضار شوند. همچنين وي دستور داد اجساد پنج نوزاد براي مشخص شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني منتقل شود. تحقيقات درباره اين پرونده‌ها ادامه دارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار