کد خبر: 885418
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با تأكيد بر اينكه وزارت نيرو بر اساس قانون پيشنهاد افزايش قيمت برق را جمع‌بندي و به دولت منعكس كرده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه قيمت تمام شده برق بيش از 90 تومان را پذيرفت.
هوشنگ فلاحتيان در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه آيا وزارت نيرو پيشنهاد جديدي در خصوص قيمت برق به دولت ارائه كرده است، گفت: آنچه ما در خصوص قيمت جديد برق در دولت شنيده‌ايم مطالبي بوده كه در سطح دولت مطرح شده و اين مطالب از پل ارتباطي مثل سازمان برنامه و بودجه است. 
وي افزود: مطالب و موضوعات را وزارت نيرو بر‌اساس قانون براي كل كشور ديده، جمع‌بندي و منعكس كرده‌ است. دولت كل مسائل كشور را بررسي مي‌كند و آنها بايد تصميم بگيرند كه چه كنند. 
فلاحتيان ادامه داد: وزارت نيرو منتظر است هر تصميمي كه دولت گرفت را اجرا كند، اما هنوز مطلب مشخص از سوي دولت صادر نشده است كه بخواهيم آن را اعلام كنيم. بدنه وزارت نيرو از اينكه دولت چه اقدامي را براي حامل‌هاي انرژي مدنظر دارد و چه نرخي را قرار است اعلام كند، اطلاع كامل و دقيقي ندارد.   معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در پاسخ به اين سؤال كه وزارت نيرو براي قيمت برق چه ميزان رشد را پيشنهاد داده است، گفت: متوسط فروش برق 67 تومان و قيمت تمام شده برق بدون محاسبه سوخت در حال حاضر بيش از 100 تومان است، اما خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه عدد بالاي 90 تومان را براي قيمت تمام شده برق پذيرفته است كه قابليت وجودي دارد، بنابراين فاصله بين اين دو عدد بايد به‌گونه‌اي جبران و تأمين شود.  فلاحتيان ادامه داد: وزارت نيرو بدهي قابل توجهي به توليدكنندگان برق دارد كه متقابلاً توليدكنندگان هم به بانك‌ها بدهي دارند، بنابراين بخشي از مسائل در قالب مفاد بودجه 97 به‌گونه‌اي و با ارائه راهكارهايي مشخص شده است كه تهاتر بدهي‌ها انجام شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار