کد خبر: 885398
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
چهارمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در تهران يك مهمان ناميمون و ناخوشايند داشت.
فريدون حسن
 چهارمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در تهران يك مهمان ناميمون و ناخوشايند داشت. ارديبهشت ماه 1347 تهران در حالي ميزبان جام ملت‌هاي آسيا بود كه براي مردم مسلمان كشورمان به رغم اينكه زير سلطه‌ حكومت دست‌نشانده پهلوي بودند حضور تيم فوتبال رژيم اشغالگر قدس غير قابل تحمل بود. .
   استخدام جيره خوار
حاكميت آن روزهاي ايران البته در نقطه مقابل مردم قرار داشت و هر چند به عنوان يك كشور اسلامي و قدرتمند نمي‌توانست به‌وضوح با رژيم صهيونيستي ارتباط برقرار كند اما اوج‌گيري مراودات ميان دو رژيم كم‌كم آنها را اين قدر به هم نزديك كرده بود كه حكومت پهلوي براي خوش‌خدمتي به صهيونيست‌ها برخي عمال خود را در قالب تماشاگر راهي ورزشگاه پير تهران كند تا تيم رژيم صهيونيستي در اولين ديدار خود مقابل برمه تنها نباشد غافل از آنكه مردم هوشيار خيلي زود دست آنها را خواندند و با پرتاب بطري‌هاي نوشابه و سردادن شعار‌هاي ضدصهيونيستي عملاً اجازه قدرت‌نمايي و حمايت آنچناني را به آنها ندادند.
   فينال پرحاشيه
با وجود تمام مخالفت‌ها و اقداماتي كه گروه‌هاي اسلامي و مذهبي و مردم در برخورد با تيم فوتبال رژيم صهيونيستي انجام دادند، شرايط فوتبال آسيا در آن زمان به گونه‌اي نبود كه بتواند حريفي را مقابل اين تيم قرار دهد و مانع از فيناليست شدن آنها شود. بنابر اين اين تيم به همراه تيم‌ملي ايران به بازي روز 29 ارديبهشت ماه 1347 در ورزشگاه امجديه راه يافت. با مشخص شدن اين موضوع اقدام رژيم پهلوي براي حمايت از اين تيم و همچنين شيطنت‌هاي يهوديان متمول حاضر در ايران شروع شد. رژيم به قول معروف سبيل عمال خود را براي حضور در ورزشگاه و تشويق تيم رژيم اشغالگر بيشتر چرب كرد و يهودي‌هاي ايران هم به سركردگي حبيب القانيان تعداد قابل توجهي از بليت‌هاي مسابقه را خريداري كردند تا بازيكنان تيم رژيم صهيونيستي تنها نمانند اما مردم تهران در حركتي بي‌نظير از همان ساعات اوليه صبح سكوهاي ورزشگاه را پركردند.
   پيروزي بزرگ
بازي كه شروع شد، شعارهاي ضدصهيونيستي تماشگران هم شروع شد و همين بر آتش خشم آنها مي‌افزود و خشونت آنها را در مقابل بازيكنان تكنيكي ايران بيشتر مي‌كرد. بازي با برتري ايران به پايان رسيد و ما قهرمان آسيا شديم اما اين پايان كار نبود. تظاهرات عظيمي بعد از پايان مسابقه عليه رژيم صهيونيستي شكل گرفت. مردم خرهاي باركش آن روزهاي پايتخت را بزك مي‌كردند و يك چشم آنها را مي‌بستند تا شبيه موشه‌دايان نخست وزير رژيم صهيونيستي شود. يهوديان و صهيونيست‌ها هم البته بيكار نماندند و سعي داشتند فتنه و بلوا برپا كنند به اين بهانه كه ايران به داور مسابقه رشوه داده است. البته اين تلاش ناكام ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار