کد خبر: 885152
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
پرسپولیس اختلاف را به 7 امتیاز رساند
پرسپوليس با پيروزي مقابل صنعت نفت مقتدرانه نيم‌فصل را به پايان رساند تا شاگردان برانکو همچنان با فاصله، مدعي اول قهرماني ليگ هفدهم باشند و بدون هيچ حرف و حديثي به سمت دومين قهرماني متوالي‌شان در ليگ پیش بروند.
سعيد احمديان

پرسپوليس با پيروزي مقابل صنعت نفت مقتدرانه نيم‌فصل را به پايان رساند تا شاگردان برانکو همچنان با فاصله، مدعي اول قهرماني ليگ هفدهم باشند و بدون هيچ حرف و حديثي به سمت دومين قهرماني متوالي‌شان در ليگ پیش بروند. قرمزها ديروز در يک بازي معوقه ميزبان صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادي بودند، مسابقه‌اي از هفته هشتم ليگ که به دليل حضور پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا به تعويق افتاده بود. برانکو در شرايطي تيمش را به ميدان فرستاد که سرخپوشان با وجود يک بازي کمتر قهرماني نيم‌فصل خود را جشن گرفته بودند و ديروز براي افزايش فاصله با پارس جنوبي، تيم دوم جدول به دنبال پيروزي و سه امتياز اين مسابقه بودند تا در نيم‌فصل دوم حاشيه امنيت بيشتري داشته باشند. مصاف پرسپوليس و صنعت نفت در نيمه اول چندان چنگي به دل نزد، قرمزها با وجود برتري در جريان مسابقه در موقعيت‌سازي براي مهاجمان ناکام بودند و آن‌سو نفتي‌ها که روي فرارهاي جاسم کرار در ضدحمله‌ها حساب باز کرده بودند، نتوانستند بيرانوند را به دردسر بيندازند تا دو تيم در نيمه اول با تساوي بدون گل به رختکن بروند. 

نيمه دوم اما شرايط فرق کرد. با ورود بشار رسن و فرشاد احمدزاده اين تيم تحرک بيشتري در دو جناح داشت و با تقسيم قواي حملات فرصت‌هاي مناسبي نيز به دست آورد و هر دو وينگر اين تيم توانستند نقش گلساز را ايفا كنند تا دروازه نفت دو بار، توسط علي عليپور باز شود. يک‌بار در دقيقه 63 و يک‌بار هم در دقيقه 88 شماره 70 دروازه آباداني‌ها را باز کرد تا در پايان پرسپوليس 2 بر صفر مقابل صنعت نفت به برتري برسد. پرسپوليس در پايان نيم‌فصل اول با امتياز اين بازي معوقه 36 امتيازي شد و اختلافش را با پارس جنوبي به عدد 7 رساند تا برانکو و شاگردانش نيمه دوم ليگ را با خيال آسوده‌تري آغاز کنند. تاکنون در تاريخ ليگ هيچ تيمي در نيم‌فصل اول ۳۶ امتياز کسب نکرده بود، اما قرمزها توانستند اين رکورد را با ثبت يازدهمين پيروزي‌شان در 15 بازي نيم‌فصل اول به نام خودشان ثبت کنند. 

ستاره پرسپوليس در اين بازي باز هم علي عليپور بود، ستاره‌اي که اين هفته‌ها خوب گل مي‌زند و کاري مي‌كند که کمتر کسي دلتنگ بازگشت مهدي طارمي شود. اين مهاجم جوان پس از محروميت طارمي، توانسته جاي شماره 9 قرمزها را حتي بهتر از خودش پر کند. عليپور با دو گلي که ديروز به ثمر رساند، تعداد گل‌هايش در ليگ هفدهم را به عدد 10 رساند تا در صدر جدول گلزنان قرار بگيرد.  برانکو پس از بازي مقابل صنعت نفت اشاره کرد که تيمش به‌رغم اختلافي كه در بالاي جدول به وجود آورده تا قهرماني مجدد راه زيادي دارد: «مهم‌ترين مسئله اين است که در بازي مقابل صنعت نفت مي‌خواستيم فوتبال بازي کنيم و هوادارانمان را با اين بازي خشنود کنيم به طوري که نيم‌فصل را با کيفيت و سطح بالايي بازي کرديم. طبيعي است اکنون ماه دسامبر است و تا قهرماني ليگ راه زيادي مانده است. در حال حاضر در نيمه راه هستيم، اما امتياز خوبي نسبت به تعقيب‌کنندگانمان داريم. يک‌بار ديگر به بازيکنانم تبريک فراواني مي‌گويم، آنها لياقت اين موفقيت‌ها را دارند. ما بهترين نيم‌فصل را پشت سر گذاشتيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار