کد خبر: 885066
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در چهار سال آینده برنامه فدراسیون استعدادیابی است و ما سعی خواهیم کرد تا در جاکارتا سنگ نوردی را به عنوان یک رشته مدال آور معرفی کنیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رضا زارعی بعد از انتخاب مجدد به عنوان رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در جمع خبرنگاران، گفت‌: ما باز هم تلاش می‌کنیم تا جامعه کوهنوردی را سربلند نگه داریم. ما هم در بعد همگانی و هم در بعد قهرمانی فعالیت کرده‌ایم و سعی کردیم که جایگاه این رشته را در بین همه فدراسیون‌ها نشان دهیم. در حال‌ حاضر ۶۴ هزار نفر بیمه شده و مخاطب در فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی وجود دارد. نخستین برنامه ما برای چهار سال گذشته موضوع آموزش و در طی چهار سال آینده استعدادیابی خواهد بود. ما سعی خواهیم کرد تا در بازیهای آسیایی جاکارتا سنگ نوردی را به عنوان یک ورزش مدال آور معرفی کنیم.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در ادامه‌ درباره جان باختن کوهنوردان در اشترانکوه استان لرستان، گفت‌: تسلیت می گویم به همه خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند. ۱۵ کوهنورد وارد منطقه شدند و هماهنگی‌هایی هم صورت گرفته بوداما آنها دو ایراد داشتند که یکی از آنها تعداد زیاد کوهنوردان در این برنامه و دیگری بی تفاوت بودن به هشدارهای هواشناسی بود که این عوامل باعث شد تا این حادثه رخ دهد.  ما تلاش خواهیم کرد که خود امدادی را آموزش دهیم که هر فرد راهنمای خودش در کوهستان باشد. تاکنون بحث امداد و نجات بر عهده هلال احمر بود، اما فدراسیون با این اتفاق می‌تواند خودش این موضوع و امداد و نجات را آموزش دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این گروه بدون هماهنگی به اشترانکوه رفته بودند، گفت‌: آنها با هماهنگی کامل هیات استان به این کوه صعود کردند. گروه یک دستی نبودند، اما کوهنوردان کاربلد زیادی با آنها بودند. آنها در مسیر بازگشت دچار اشتباه شدند و مسیر تابستانی که مسیر بسیار خشک است را انتخاب کردند. مشکل دیگر توقف بیش از حد آنها بوده است. در کوهنوردی زمانی به عنوان زمان طلایی وجود دارد که  باید به آن توجه شود، اما آنها بیش از اندازه بازگشت را طول دادند و دچار بهمن شدند. در اتفاق بهمن هم هیچ دخالتی نداشتند.  ما سعی می‌کنیم که حوادث این چنینی را با مدیریت بیشتر کاهش دهیم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار