کد خبر: 884982
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
استاندار اصفهان تاکید کرد :
باید به امر مبارزه با مواد مخدر به صورت یک پروژه نگاه شود و نه یک وظیفه ی صرفاً اداری و مستمر و در این راستا کارفرهنگی و ارشادی برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین اصفهان به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهارداشت: آمار موجود و کاهش سن ابتلا به مواد مخدر نشانه های مطلوبی نیست و همانگونه که مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید نمودند، بحث مبارزه با اعتیاد به دلیل آثار بسیار سوء بایستی با جدیت تمام و با اولویت ادامه یابد.

استاندار اصفهان مسئولیت این شورا را بسیار مهم برشمرد و افزود: کوچکترین اهمالی در این کار صورت گیرد قابل قبول نخواهد بود.

مهرعلیزاده افزود: علیرغم اقدامات خوب استان در خصوص مبارزه و پیشگیری ولی با این حال این موضوع به یک کار اداری و یک فرایند و روند تبدیل شده است و باید به جای یک وظیفه ی اداری و مستمر با روش و طرح جدید تری پیاده شودو تمام دستگاهها برای جلوگیری ازاعتیاد باید به عرصه بیایند.

 

محسن مهرعلیزاده اضافه کرد: اگر در نظر داشته باشیم که اصفهان بعنوان پایلوت مطرح شود باید رویکردهای جدید مورد توجه قرار گیرد و این فرایند به یک پروژه تبدیل شود تا با زمانبندی به اهداف خود دست یابیم.

وی تاکید کرد: در این پروژه که با یک زمانبندی و هدف مشخص طرح ریزی می شود باید وظایف همه ی دستگاه ها مشخص شود و به فعالیت جدی تر بپردازند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه اساس کار باید اقدامات فرهنگی باشد، افزود: کارفرهنگی و ارشادی برای پیشگیری از اعتیاد ضروری ترین امر است.

مهرعلیزاده به مشارکت موسسات خیریه و جوانان اشاره کرد و افزود: در اصفهان سمن ها در فعالیت های مختلف حضور فعال دارند و مشارکت اجتماعی مردم بسیار بالاست و این سرمایه ی بزرگی برای استان بشمار می رود.

وی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه ها، نیروی انتظامی و ... آماده است، افزود: اگر مدیران احساس کنند که موضوع از روند معمول و اداری خارج شده و به یک پروژه تبدیل شده است قطعاً حضور بیشتری خواهند داشت.

محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید از روش های دقیق علمی استفاده شود، افزود: روش های دقیق و جدید باید احصا گردد و در دستورکارقرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این اقدامات باید ماهانه گزارش داده شود و روند پیشرفت بررسی شود، اظهارداشت: دبیرخانه ی شورا باید برنامه ی منظمی را برای مبارزه با مواد مخدر تنظیم کند و مطالعات باید در این شورا بررسی و عملیاتی گردد.

مهرعلیزاده با تاکید براینکه باید ورزش همگانی در دستور کار قرار گیرد، افزود: پیاده روی خانوادگی، برنامه ی منسجم و هماهنگ ورزش همگانی و ایجاد انگیزه و اشتیاق برای حضور خانواده ها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان اظهارداشت: باید تحلیل دقیق در ابعاد مختلف اعتیاد داشته باشیم چرا که هر حرکتی عالمانه باشد نتیجه خواهد داشت و باید برای مبارزه با این پدیده ی شوم از ابعاد مختلف روانشناختی؛ شبکه های مجازی و ... شروع نماییم.

گفتنی است در ابتدای جلسه آخرین وضعیت مواد مخدر و اعتیاد در سطح ملی و استانی ارائه گردید و اعلام شد که براساس آمار در ۹ ماهه سال ۹۶ کشفیات مواد مخدر با ۲۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۳ تن رسیده است.

               

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار