کد خبر: 884953
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
معاون سازمان صداوسيما از اچ دي شدن سه شبكه سراسري به دستور رئيس رسانه ملي خبر داد.
محمد صادق عابديني

محمد عليدادي، معاون توسعه و فناوري سازمان صداوسيما با اعلام اين خبر گفت: اچ دي شدن شبكه‌هاي يك، 2 و 3 در برنامه پنج‌ساله انجام خواهد شد. عليدادي كه در نشست خبري چهار‌دهمين اجلاس فناوري رسانه سخن مي‌گفت، هدف از برگزاري اين اجلاس را توجه به هوشمندسازي رسانه و خلاقيت‌هاي نو براي ايجاد رسانه‌هاي جديد عنوان كرد. 
وي گفت: اين اجلاس كه چهاردهمين دوره آن برگزار خواهد شد، از ويژگي‌هايي برخوردار است كه مي‌تواند آن را به سطح يك اجلاس بين‌المللي نزديك كند. معاون رسانه ملي تأكيد كرد كمتر رسانه‌اي در سطح دنيا وجود دارد كه بتواند نشست‌هاي علمي را در اين سطح برگزار و مديريت كند. عليدادي با اشاره به بخش‌هاي مختلف چهاردهمين اجلاس سراسري فناوري رسانه گفت: در اين اجلاس علاوه بر نشست‌هاي تخصصي كه در آنها مقالات علمي ارائه مي‌شود، نمايشگاهي از نوآوري‌هاي رسانه مربوط به داخل و خارج سازمان صداوسيما برپا خواهد شد. 

وي با بيان اينكه در طول اجلاس ٢٧ پول تخصصي با موضوعاتي مانند ارائه محتوا در بستر ‌اي پي، زنجيره اتوماسيون صدا و تصوير، رايانش ابري و آينده فناوري، پخش همگاني و اينترنت اشيا ارائه خواهد شد، گفت: در طول دو روز برگزاري اجلاس ٤٠ سخنراني با حضور سخنراناني از داخل و ١٥ سخنران خارجي انجام خواهد شد. رئيس چهاردهمين اجلاس فناوري رسانه از ارسال ١٦٤ مقاله علمي به اين اجلاس علمي خبر داد و گفت: ١٠ مقاله برتر و ١٦ مقاله دانشجويي در طول اجلاس ارائه مي‌شود. عليدادي با اشاره به برگزاري نمايشگاه فناوري در حاشيه برگزاري اجلاسيه گفت: اين بخش يكي از جذاب‌ترين بخش‌هاي اجلاسيه است كه در آن ٧٠ شركت داخلي و ١٣ شركت خارجي آخرين محصولات خود را در حوزه فناوري رسانه ارائه مي‌كنند. معاون رسانه ملي گفت: برگزاري نمايشگاه نقش مهمي در توليد محصولات مورد نياز رسانه ملي در حوزه فناوري رسانه توسط شركت‌هاي دانش بنيان داخلي دارد. 

در ادامه نشست مهندس فهمي، دبير اجلاس فناوري رسانه از حضور٣هزارو ٤٠٠ نفر از اساتيد و دانشجويان رشته‌هاي مختلف مرتبط با فناوري رسانه در اين اجلاس خبر داد و گفت: امسال ميزبان هشت راديو و تلويزيون خارجي از كشورهاي تركمنستان، قرقيزستان، افغانستان، تركيه، اندونزي، هند، عراق و سوريه هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار