کد خبر: 884934
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
رهبر انقلاب در تجلیل از اقدام عليرضا کريمي:
حضرت آيت‌الله خامنــه‌اي با تحسين حرکت عليرضا کريمي در عدم رويارويي با نماينده رژيم صهيونيستي و اهداي انگشترشان به وي فرمودند: «واقعاً احساس عزت کردم.»
سعيد احمديان
حضرت آيت‌الله خامنــه‌اي با تحسين حرکت عليرضا کريمي در عدم رويارويي با نماينده رژيم صهيونيستي و اهداي انگشترشان به وي فرمودند: «واقعاً احساس عزت کردم.»
ديروز يک روز ويژه براي عليرضا کريمي بود. کشتي‌گير جوان کشورمان پس از عدم رويارويي با نماينده رژيم صهيونيستي در دفاع از ملت مظلوم فلسطين، نامش سر زبان‌ها افتاده است، پهلوان جواني که ديروز همراه پدر و مادرش راهي خيابان فلسطين شد تا با حضور در بيت رهبري، بزرگ‌ترين ديدار زندگي‌اش را تجربه کند. قبل از ظهر بود که اين کشتي‌گير جوان به همراه پدر و مادرش و وزير ورزش به ديدار مقام معظم رهبري رفت، ديداري که پاداش ايستادگي‌اش مقابل رژيم جعلي اشغالگر قدس و به رسميت نشناختن اين رژيم کودک‌کش بود. 
   
حرکت بزرگي مانند پورياي ولي

مهمانان ويژه ديروز بيت رهبري قبل از ديدار با ايشان، نماز ظهر را به امامت ولي امر مسلمين اقامه کردند و پس از آن است که لحظه ديدار فرامي‌رسد و عليرضا کريمي جوان اول اين روزهاي کشورمان به حضور مقام معظم رهبري مي‌رود، لحظه‌اي که خودش از بيان احساسش عاجز است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تحسين اقدام عليرضا کريمي به وي فرمودند: «کار بزرگي کردي، کار بزرگي که از صنف کار پورياي ولي است، روي کار خدا حساب کن و اجرش را از خدا بخواه و اين را براي خودت حفظ کن و اجر معنوي اين کار را براي خودت نگه دار. البته مسئولان نيز نبايد در تجليل و پاداش مادي کوتاهي کنند.» ايشان افزودند: «من از اينکه نشان داديد جواني از جوان‌هاي ما حاضر است براي يک هدف بزرگ و بلند پا روي نفس خود بگذارد و از حق قطعي و قهرماني مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم وقتي از اين خبر مطلع شدم. ان‌شاء‌الله موفق باشيد.»

كريمي در يکي از بزرگ‌ترين روزهاي زندگي‌اش پس از صحبت‌هاي رهبر انقلاب، يک هديه ارزشمند نيز از دست آيت‌الله خامنه‌اي مي‌گيرد. ايشان انگشتر مبارکشان را به عليرضا کريمي اهدا مي‌کنند تا بزرگي کار اين پهلوان جوان کشورمان بيشتر از قبل مشخص شود. 
پيش از اين رهبر انقلاب با صدور پيامي از قهرماني تيم ملي وزنه‌برداري و اقدام کشتي‌گير کشورمان عليرضا کريمي تقدير و اظهار کرده بود: «از تيم قهرمان در مسابقات جهاني وزنه‌برداري که موجب خرسندي ملت ايران شد، تشکر مي‌کنم و از آقاي عليرضا کريمي، پهلوان سرافراز کشورمان که نماد عزت ايرانيان شد از صميم دل قدرداني مي‌نمايم.»
   
کريمي: از توجه ويژه رهبر انقلاب ممنونم

عليرضا کريمي در حالي ديروز به ديدار مقام معظم رهبري رفت که پيش از اين عنوان کرده بود که يکي از آرزوهايش ديدار با ايشان است. سرانجام ديروز بود که اين کشتي‌گير جوان به آرزويش رسيد تا با انرژي و انگيزه بيشتري در مسابقات پيش‌رو براي کسب افتخار و مدال براي کشورمان به ميدان برود. کريمي که از ديدار با رهبر انقلاب مسرور بود، درباره اين اتفاق بزرگ گفت: «بسيار خوشحالم که توانستم از نزديک با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ديدار کنم و مورد تفقد ايشان قرار بگيرم.» او در ادامه قول مي‌دهد که بتواند در مسابقات پيش‌رو با افتخارآفريني پاسخگوي تفقد و محبت رهبري باشد: «از توجه ويژه رهبر معظم انقلاب اسلامي قدرداني مي‌کنم. اميدوارم در ميادين مهم پيش‌رو بتوانم با کسب نتايج خوب براي کشتي ايران افتخارآفريني كنم و پاسخگوي اين محبت‌ها باشم.»
   
تلنگر مقام معظم رهبري به مسئولان

پدر عليرضا کريمي که در اين ديدار حضور داشت، در گفت‌وگو با «جوان» درباره ديدار با مقام معظم رهبري گفت: «حضرت آقا از عليرضا تقدير کردند و ما واقعاً از اينکه توانستيم به ديدار ايشان برويم، خيلي خوشحال هستيم.» وي ادامه داد: «ايشان همچنين به وزير ورزش هم درباره پاداش گوشزد کردند و حرف قشنگي زدند و به وزير گفتند به جوانان بيشتر برسيد.» به نظر مي‌رسد صحبت‌هاي مقام معظم رهبري درباره کوتاهي نکردن مسئولان در پرداخت پاداش مادي ورزشکاراني مانند کريمي مي‌تواند تلنگري براي مسئولان وزارت ورزش باشد که پيش از اين با کوتاهي در اين امر باعث دلخوري و دلسردي قهرمانان کشورمان شده بودند. 
اين مسئله به خصوص درباره عليرضا کريمي مشهود بود. کريمي که در جريان رقابت‌هاي جهاني کشتي آزاد زير ۲۳ سال جهان به عمد مقابل حريف روس شکست خورد تا به مصاف کشتي‌گير اسرائيل نرود، در گذشته و در سال 2013 نيز در جريان مسابقات جهاني جوانان به همين دليل از دور رقابت‌ها کنار رفت، اما آن زمان و با وجود كار بزرگ اين كشتي‌گير، مسئولان ورزش برخورد دور از انتظاري با او داشتند. آنها درباره پاداش كار كريمي گفته بودند: «برو از هر کسي که گفته با اسرائيل کشتي نگير، پاداش بگير!» 
   
پهلوان معاف مي‌شود

خبر مي‌رسد که مسئولان ستاد کل نيروهاي مسلح به دنبال گرفتن معافيت سربازي عليرضا کريمي هستند. کريمي در حال حاضر مشغول گذراندن خدمت مقدس سربازي در پدافند هوايي ارتش است و ۱۴ ماه ديگر تا پايان خدمت سربازي اين كشتي‌گير باقي مانده است. سردار مهرعلي باران‌چشمه، رئيس تربيت بدني ستاد کل نيروهاي مسلح با تمجيد از اقدام ارزشمند عليرضا کريمي گفته است: «به پاس اين اقدام ارزشمند درصدديم درخواست معافيت عليرضا کريمي از ادامه خدمت سربازي را به رياست محترم ستاد کل نيروهاي مسلح تقديم کنيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار