کد خبر: 884727
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳

البرز-فرمانده انتظامی استان گفت: مبارزه با قاچاق کالا از الویت های پلیس البرز در تحقق اقتصاد مقاومتی است و اجرای طرح های جامع و کنترل انبارهای محل دپوی کالاهای قاچاق و تهیه شاخص های مناسب برای کشف و مبارزه با این پدیده از جمله مهمترین اقداماتی است که باید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ما سردار " عباسعلی محمدیان " درباره این خبر گفت: در تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) موضوع قاچاق کالا و ارز از اولویت های کاری پلیس در سال جاری تعریف شده چرا که ورود کالای قاچاق و توزیع آن در سطح جامعه، سدی برای رشد و بالندگی کشور و ضربه ای مهلک به اقتصاد ملی است.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها و اقشار مختلف در پیشبرد سیاست های کلان اقتصادی کشور نقش مهمی دارند و مبارزه پلیس با قاچاق نیز یک اقدام عملی موثر در مبارزه با این مفسده اقتصادی است.

این مقام انتظامی ابراز کرد: برای ریشه کن کردن این پدیده تنها اقدامات قهری پاسخگو نیست بلکه باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی زمینه کاهش قاچاق را فراهم کنیم و مردم نیز باید از خرید کالاهای فاقد اصالت و قاچاق خودداری کنند.

وی گفت: بدون شک التزام به استفاده از ساز و کارهای مناسب، تقویت اهرم‌ های نظارتی، شفاف ‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری‌ های مشروع، مبارزه همیشگی با قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ وظیفه ‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی درون و برون سازمانی و احیای حس مسئولیت ‌پذیری می‌تواند در کاهش قاچاق کالا موثر باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: البته باید به این مسأله نیز توجه داشت که رعایت الگوهای صحیح مصرف و صرفه جویی، تعمیر و نگهداری، رعایت نظم و انضباط سازمانی نیز از مصادیق اقتصاد مقاومتی در سازمان ها و نهادها از جمله پلیس محسوب می شود که در دستور کار پلیس البرز نیز قرار دارد.

سردار محمدیان تأکید کرد: توجه به اقدامات کنترلی، توسعه و تجهیز یگان های عمل کننده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، اجرای طرح های جامع و کنترل انبارهای محل دپوی کالاهای قاچاق و تهیه شاخص های مناسب برای کشف و مبارزه با این پدیده از جمله مهمترین اقداماتی است که باید در حوزه مبارزه با قاچاق کالا مد نظر قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان در پایان اظهار کرد: سرعت در شناسایی اموال قاچاق، برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی و اهتمام ویژه برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید در دستور کار همه دستگاه ها و نهادهای متولی قرار گیرد و پلیس نیز با تمام توان در خصوص تحقق منویات فرمانده معظم کل قوا به صورت شبانه روزی تلاش می کند.

توجه به امر آموزش رکن اصلی یک پلیس کارآمد است
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه توجه به امر آموزش رکن اصلی یک پلیس کارآمد و علمی است ، گفت: رشد و پیشرفت هر سازمانی با میزان آموزش های کاربردی و مفید که به کارکنان آن ارائه می شود ارتباط مستقیم دارد.

سردار"عباسعلی محمدیان" در مراسم افتتاحیه ادوار تخصصی و تکمیلی کوتاه مدت انتظامی ،راهور و دوره چهارم کارشناسی تصادفات یادواره شهید خدابخش رئیسیان گفت: فرماندهان و مدیران باید به آموزش کارکنان در زمینه های مختلف توجه کنند چرا که آموزش رکن اصلی پیشرفت سازمانهاست.

وی اظهار داشت: رشد و پیشرفت هر سازمانی با میزان آموزش های کاربردی و مفید که به کارکنان آن ارائه می شود ارتباط مستقیم دارد.

این مقام انتظامی افزود: مأموریت های نیروی انتظامی، پرتعداد، پرحجم ، سخت و پیچیده است و هرچه آموزش ها با کیفیت بیشتری طراحی و اجرا شوند در هزینه ها صرفه جویی و نتایج بهتری کسب خواهد شد.

وی با بیان اینکه بایستی بر موضوعات آموزشی دقت بیشتری شود ، گفت: اهتمام اصلی بر کاربردی شدن موضوعات آموزشی باید صورت پذیرد تا کارکنان بتوانند هنگام انجام مأموریت ها بهترین عکس العمل و تدبیر را از خود نشان دهند.

سردار محمدیان تصریح کرد: در ناجا نیز سر لوحه قرار دادن مقوله آموزش، لازمه ي تربیت نیروهای تخصصي و آماده است که بتوانند ماموريت هاي محوله را با چابکی و دقت انجام دهند و باعث ارتقای هرچه بیشتر وجهه پلیس در بین آحاد مردم شوند.

وی یادآور شد: امروز پلیس با نگرش جامعه محورانه با بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی روبرو می شود و برای مبارزه با آنها با اولویت پیشگیری، ورود و بر روی آموزش و فرهنگ سازی در جامعه سرمایه گذاری می کند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک اقدام موثر پیشگیرانه است که زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و بروز جرم محسوب می شود و اگر پلیس اطلاعات خود را در جنبه های مختلف کاری بروزرسانی نکند ماموریت هایش با مشکل مواجه خواهد شد.

سردار محمدیان با اشاره به اهمیت مسائل شرعی و دینی در قانون گرایی افراد گفت: در هنگام آموزش به افراد ، مسائل اعتقادی هم مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا این نکته در دقت افراد به قانون مداری تاثیرگذار خواهد بود.

وی به ارتقاء سطح کلاس های آموزشی و اهمیت تعالی رفتار کارکنان اشاره کرد و گفت: کلاس ها از حالت یکنواخت باید خارج شده و جنبه کارگاهی به خود بگیرد و شرکت کنندگان کاملا پویا و فعال در کلاس ها حضور یابند و همچنین آموزش نحوه ارتباط صحیح با مردم و حتی همکاران نیز باید مد نظر قرار داده شود و کارکنان نیز باید با مطالعه ، سطح اطلاعات و معلومات خود را بالا ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار