کد خبر: 884652
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰


علاقه به شاسی بلند، سارق را گرفتار قانون کرد

رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک، از دستگیری یک سارق خودرو در شمال تهران خبر داد و گفت: این سارق در بازجویی های به سرقت سه خودروی شاسی بلند اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سرگرد "ضرغام آذین"، گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده قلهک در خصوص سرقت خودروهایشان، پرونده ای در این خصوص در کلانتری تشکیل و تیم های عملیاتی و تجسس برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که تمامی سرقت های از سوی یک سارق انجام می شود و هر بار این سارق فقط خودروهای شاسی بلند را به سرقت می برد و پس از انتقال به محل های خلوت، این خودروهای را اوراق کرده و پس از باز کردن قطعات، آنها را در مناطق مختلف شمال و شمال غرب تهران رها می کند.

رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک، در ادامه بیان داشت: در همین زمان تعدادی از خودروهای مسروقه به صورت اوراق در بخش های مختلف شمال تهران کشف شد و در بررسی های تکمیلی برای ماموران مسجل شد که این سرقت ها نیز کار همان سارق تحت تعقیب است که بر این اساس پیگیری های انتظامی بیشتر از قبل پیگیری شد.

سرگرد آذین عنوان داشت: این اقدامات در نهایت شب گذشته نتیجه داد و ماموران گشت انتظامی این کلانتری سارق مذکور را که در حال تردد با یک خودروی مسروقه دیگر بود در محدوده بلوار شهرزاد شناسایی و در تعقیب و گریزی کوتاه او را بازداشت و به همراه خودروی مسروقه به کلانتری منتقل کردند.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت خودروها اعتراف و همچنین به سه فقره سرقت در این محدوده اقرار کرد و پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات پیرامون سرقت های احتمالی دیگر به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

گفتنی است، با تلاش ماموران مالکان خودروهای مسروقه شناسایی و پس از صورتجلسه به آنها بازپس داده شد.

**

اعتراف سارق منزل به 3 فقره سرقت در غرب تهران

رئیس کلانتری ۱۴۰ باغ فیض، ضمن اشاره به دستگیری یک سارق منزل در محدوده غرب تهران، گفت: این سارق در بازجویی های انجام شده به سه فقره سرقت از منازل شهروندان در این محدوده اعتراف کرد.

سرهنگ "پرویز حسینی فر"، گفت: نیمه شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان چهاردیواری و اطراف آن بودند که از طریق اپراتور مرکز فوریت های پلیسی 110 خبری مبنی بر حضور یک سارق در محل گزارش شد و بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعلام شده اعزام شدند.

وی ادامه داد: وقتی ماموران به محل رسیدند سارقی را به همراه یک دیلم در حال تخریب در یک منزل مشاهده و بلافاصله برای دستگیری وی اقدام کردند، اما سارق که متوجه حضور ماموران شده بود، اقدام به فرار کرد که این اقدام وی با سرعت عمل ماموران بی نتیجه مانده و سارق که خود را در آستانه دستگیری می دید، سعی کرد با دیلمی که دستش بود، به ماموران حمله کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اقدام به حمله متهم با استفاده از فنون رزمی از سوی ماموران ناکام ماند و این متهم پس از زمینگیر شدن بازداشت و به همراه تجهیزات سرقت که همراهش بود، به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل این محدوده اعتراف کرد.

سرهنگ حسینی فر، تصریح کرد: این متهم پس از اعتراف به جرم خود برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

گفتنی است، در بازرسی از وسایل این متهم تعدادی تجهیزات تخریب در منازل از جمله دیلم، اره آهن بر و پیچ گوشتی، کشف شد.

**

بازداشت سارقی با 2 فقره سابقه سرقت

رئیس کلانتری ۱۱۴ غیاثی، با اشاره به دستگیری دو سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده میدان غیاثی، گفت: این متهمان در حال باز کردن ضبط یک خودروی پارک شده در کنار خیابان، بازداشت شدند.

سرهنگ "مهدی اسدی" گفت: در پی سرقت های لوازم و محتویات خودرو توسط دو موتورسوار و شکایت شهروندان، تیم های عملیاتی این کلانتری برای شناسایی سارقان وارد عمل شدند. این مقام انتظامی عنوان داشت: پس از بررسی سوابق و مشاهدات عینی شاکیان و شاهدان، مشخصات سارقان موتورسیکلت آنها به دست آمد و نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی، قرار گرفت و متعاقبا دستور بازداشت سارقان صادر شد.

سرهنگ اسدی، افزود: با ترفند های پلیسی محل های سرقت و آلوده به جرم تحت کنترل و نظارت قرار گرفت و در نهایت شب گذشته ماموران این کلانتری موفق شدند هر دو سارق را هنگام سرقت از داخل یک خودرو که کنار خیابان پارک شده بود، شناسایی و دستگیر کنند. رئیس کلانتری ۱۱۴ غیاثی، عنوان داشت: متهمان که سرگرم باز کردن ضبط و باند یک خودروی سواری بودند از حضور ماموارن شوکه شده و سعی کردند با پیشنهادهای مختلف رشوه از دست قانون رهایی یابند اما ماموران مبلغ رشوه پیشنهادی را ضمیمه پرونده کرده و هر دو متهم را به همراه اموال مسروقه به کلانتری منتقل کردند. وی اعلام کرد: متهمان در کلانتری به جرایم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کرده و پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. سرهنگ اسدی در پایان ضمن اشاره به این مطلب که سارقان این پروند عمدتا به خودروهایی که از نظر سیستم ایمنی تجهیز نشده بودند، دستبرد می زدند، گفت: مالکان خودروهای سواری در صورتی که مجبور به پارک کردن خودرو در محل ها و معابر عمومی هستند، باید از قفل و تجهیزات مناسب ایمنی برای جلوگیری از سرقت خودرو و لوازم داخلی آن استفاده کنند.

**

سارق شیشه شکن، در تجریش دستگیر شد

رئیس کلانتری 101 تجریش، با اعلام خبر دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده تجریش، گفت: این متهم که با شکستن شیشه عقب خودروها اقدام به سرقت می کرد، شب گذشته هنگام ارتکاب جرم دستگیر شد.

سرهنگ "علیرضا ناصری نژاد"، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تشریح خبر پرداخت و گفت: با ارایه چند شکایت از سوی شهروندان ساکن محدوده تجریش و اطراف آن در خصوص سرقت هایی از داخل خودرو هایشان، پرونده ای در کلانتری تشکیل و تیم های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان اقدامات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد که این سرقت ها از سوی یک سارق حرفه ای صورت گرفته و هر بار این متهم با شکستن شیشه عقب خودروهایی که سیستم ایمنی مناسبی ندارند، اقدام به سرقت لوازم داخلی و قطعات خودرو می کند.

سرهنگ ناصری نژاد، تصریح کرد: با به دست آمدن این اطلاعات، گشتزنی های هدفمند گشت های کلانتری بیشتر شده و مناطقی که سابقه سرقت داشت تحت کنترل و نظارت بیشتر قرار گرفت تا این که شب گذشته این اقدامات نتیجه داده و ماموران یک سارق را که با شکستن شیشه یک خودرو در حال سرقت از داخل آن بود، شناسایی کرده و پس از یک تعقیب و گریز چند دقیقه ای او را بازداشت و به کلانتری منتقل کردند.

رئیس کلانتری کلانتری 101 تجریش، عنوان داشت: این سارق در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو به روش شکستن شیشه عقب خودروها اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل شد. گفتنی است، در بازرسی از وسایل این متهم نیز تعدادی لوازم مسروقه از جمله یک دستگاه ضبط، دو دستگاه باند، تعدادی مدارک و تعدادی مدارک شناسایی و هویتی مسروقه کشف شد.

**

دستگیری 2 کیف قاپ با هشت فقره سابقه سرقت

رئیس کلانتری ۱۵۹بی سیم، با اشاره به خبر دستگیری دو کیف قاپ در محدوده خیابان خاوران، گفت: این سارقان در بازجویی های انجام شده به هشت فقره سرقت تا قبل از دستگیری اعتراف کردند.

سرهنگ "کیانوش عزیزی"، ضمن اشاره به این خبر در تشریح جزییات آن گفت: روز گذشته یکی از شهروندان به ماموران گشت انتظامی مستقر در خیابان خاوران، مراجعه و اظهار داشت که هنگام سوار شدن به اتوبوس بی آر تی در محدوده مذکور بوده که ناگهان دو مونورسوار به سمت وی آمده و با استفاده از شلوغی جمعیت کیفش را بوده و از محل گریخته اند.

وی افزود: با توجه به این که امکان داشت هنوز سارق از محدوده استحفاظی خارج نشده باشد، ماموران مشخصات ارایه شده از سوی مالباخته را مورد بررسی قرار داده و ضمن گشتزنی در محدوده مذکور، افراد مشکوک را مورد تعقیب و مراقبت قرار دادند.

رئیس کلانتری ۱۵۹بی سیم، عنوان داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که ماموران در محدوده خیابان مخبر جنوبی، این سارقان را در حال پرسه زنی و انتخاب سوژه جدید مشاهده و برای دستگیری آنها اقدام کردند.

سرهنگ عزیزی عنوان داشت: متهمان که خودروی پلیس را مشاهده کرده بودند به سرعت با موتورسیکلتشان از محل گریختند و سعی کردند در میانه راه اموال به سرقت رفته را به کنار خیابان پرتاب کنند اما هم در فرار و هم در پرت کردن اموال مسروقه ناکام مانده و با توجه به گرفتاری در ترافیک خیابان مخبر جنوبی، متوقف و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی، تصریح کرد: به این ترتیب متهمان به همراه وسیله نقلیه شان به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر کیف قاپی و سرقت تلفن همراه اعتراف و به هشت فقره سرقت تا پیش از دستگیری اقرار کردند.

سرهنگ عزیزی بیان داشت: در بازرسی از وسایل همراه متهمان نیز پنج دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، تعدادی کیف پول مردانه و زنانه و همچنین تعدادی طلا و ساعت کشف شد که به همراه پرونده متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

شناسایی و دستگیری سارق موتورسیکلت در ایست و بازرسی پلیس

تهران بزرگ رئیس کلانتر ی ۱۲۲ دربند، ضمن اشاره به دستگیر یک سارق موتورسیکلت در محدوده دربند تهران، گفت: این متهم که با موتورسیکلت مسروقه در حال تردد بود، در پست ایست و بازرسی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "محمد باقر قدم زاده"، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تشریح جزییات پرونده این متهم پرداخت و گفت: با افزایش سرقت موتورسیکلت در این محدوده و شکایت شهروندان، پرونده ای در کلانتری تشکیل و مقرر شد تیم های عملیاتی با راه اندازی پست های ایست و بازرسی به شناسایی سارق یا سارقان و دستگیری آنها بپردازند.

وی افزود: بر این اساس پست های ایست و بازرسی در محله های مختلف این محدوده برپا شده و تیم های انتظامی ضمن بررسی موارد مشکوک، به کنترل وسایل نقلیه مسروقه خصوصا موتورسیکلت هایی که پلاک انها مخدوش بود، پرداختند.

رئیس کلانتری ۱۲۲ دربند، ادامه داد: این اقدامات ادامه داشت تا این که شب گذشته ماموران یگی از پست های ایست و بازرسی به موتورسواری که با دیدن ماموران مسیر خود را تغییر داده و به سرعت از محل دور شد، مشکوک و او را تحت تعقیب قرار دادند.

سرهنگ قدم زاده، عنوان داشت: در حین تعقیب و گریز مشخصات وسیله نقلیه مذکور مورد استعلام قرار گرفت که در نتیجه مشخص شد این وسیله نقلیه ساعاتی پیش از همان محدوده به سرقت رفته است و در نهایت ماموران موفق شدند موتورسوار مذکور را متوقف و به کلانتری منتقل کنند.

وی تصریح کرد: متهم در کلانتری به اتهام سرقت موتورسیکلت تحت بازجویی قرار گرفت که طی آن به سرقت موتورسیکلت مذکور اعتراف و متعاقبا مالباخته نیز در کلانتری حاضر و از و شکایت کرد و این در حالی بود که متهم در بازجویی های انجام شده اقرار کرد که با موتورسیکلت های مسروقه اقدام به کیف قاپی و سرقت لوازم داخلی خودرو می کرده است.

گفتنی است، با تکمیل پرونده، متهم به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

**

تصادفی که به دستگیری سارق ختم شد

رئیس کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر(عج)، ضمن اشاره به دستگیری یک سارق خودرو در محدوده مذکور، گفت: این متهم که سعی داشت با خودروی مسروقه از دست پلیس فرار کند، پس از برخورد با یک خودروی سواری دیگر متوقف و دستگیر شد.

سرهنگ "علی شریفی" گفت: با شکایت یکی از شهروندان ساکن محدوده شهرک ولیعصر(عج) در خصوص سرقت خودروی سواری اش، تیمی از ماموران این کلانتری برای شناسایی و دستگیری سارق وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخصات خودرو و همچنین مشخصات ظاهری سارق که اقدام به سرقت کرده بود، به دست آمد و میان گشت های انتظامی مستقر در محل توزیع شد و در نهایت این اقدام به نتیجه رسید و ماموران یکی از گشت های انتظامی موفق شد این خودرو را به همراه سارق شناسایی و تحت تعقیب قرار دهد.

رئیس کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر(عج)، عنوان داشت: متهم به همراه خودرو پس از چند دقیقه تعقیب و گریز متوقف و به کلانتری منتقل شد و متعاقبا مالک خودرو نیز شناسایی و پس از حضور در کلانتری از سارق شکایت کرد و به این ترتیب متهم تحت بازجویی قرار گرفت که طی آن به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ شریفی در پایان، تصریح کرد: متهم پس از تکمیل پرونده در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و خودروی مسروقه نیز پس از صورتجلسه به مالکش بازپس داده شد.

**

سوداگران مرگ در برابر قانون سر تسلیم فرو آوردند

رئیس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس، با اشاره به دستگیری سه توزیع کننده مواد مخدر در محدوده تهرانپارس، گفت: این سه متهم با شکایت شهروندان و تلاش ماموران کلانتری دستگیر و از مخفیگاهشان یک کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ "ضرغام امیری"، گفت: با شکایت شهروندان ساکن محدوده تهرانپارس در خصوص فعالیت مجرمانه سه توزیع کننده مواد مخدر، پرونده ای در کلانتری تشکیل و تیمی از ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

وی افزود: طی بررسی های انجام شده مشخص شد که این سوداگران مرگ هر سه سابقه دار هستند که با همدستی همدیگر ضمن تهیه و نگهداری انواع مواد مخدر، اقدام به توزیع و خرده فروشی می کنند که این اقدام به تجمع معتادان و نارضایتی شهروندان و ساکنان محله منجر شده است.

رئیس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس، عنوان داشت: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که طی آن دستور بازداشت متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنها صادر و تیمی از ماموران این کلانتری برای دستگیری سه متهم پرونده به محل اعزام شدند.

سرهنگ امیری، تصریح کرد: طی یک اقدام ضربتی، این متهمان در حالی که سعی داشتند از طرق بام خانه همسایه ها فرار کنند دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان یک کیلوگرم تریاک در بسته بندی های مختلف کشف شد.

به این ترتیب، هر سه متهم به همراه مواد مخدر مکشوفه به کلانتری منتقل و در بازجویی های انجام شده به جرم خود منبی بر توزیع مواد مخدر اعتراف و پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل شدند.

**

دستگیری سارق جیب بر در مرکز پایتخت

رئیس کلانتری 115 رازی، صبح امروز از دستگیری یکی از سارق جیب بر خبر داد و گفت: در بازرسی بدنی از متهم تعدادی اموال مسروقه مربوط به سایر افراد کشف شد.

سرهنگ "حسن بيرانوند" گفت: در راستای اجرای تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص شناسایی سارقان جیب بر در محدوده سرکلانتری هشتم پلیس پایتخت، و ایجاد شرایط امن برای شهروندان، ماموران کلانتری 115 اقدامات خود را آغاز و گشت های انتظامی را در مناطق آلوده افزایش دادند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طی بررسی های انجام شده در محدوده مرکز تهران، ماموران این کلانتری موفق به شناسایی یک سارق جیب بر و کشف تعدادی اموال مسروقه اعم از چک، عابربانک و اسناد هویتی مربوط به اشخاص ثالث شدند.

وی افزود: ظهر دیروز، ماموران تخصصی کلانتری هنگام گشت زنی در محدده خیابان رجعتی متوجه رفتار مشکوک یکی از افراد در حال تردد شدند و دقایقی وی را تحت نظر گرفته و مشاهده کردند که وی بی هدف در حال پرسه زنی در بین افراد عبوری می باشد.

این مقام انتظامی، توضیح داد: ماموران انتظامی بدون اینکه متهم متوجه بشود به وی نزدیک و در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی بدنی از وی اقلامی شامل: سه فقره چک، اسناد هویتی و عابر بانک که کلیه این اموال، مربوط به دیگر افراد بود، کشف کردند.

سرهنگ بیراوند افزود: متهم که پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی¬ داد، برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات در خصوص شناسایی مالباختگان و همدستان وی ادامه دارد....

**

تردد شبانه، پایان سرقت منازل خالی از سکنه

رئیس کلانتری 109 بهارستان، ضمن اعلام خبر دستگیری دو سارق منزل در محدوده میدان سپاه، گفت: این دو سارق هنگام حمل کالای مسروقه مشاهده و دستگیر شدند.

سرهنگ "کیومرث حسنوند" گفت: با توجه به افزایش سرقت از منازل خالی از سکنه، دستگیری و شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران تخصصی این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: نیمه شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان سپاه بودند که تردد دو نفر آن هم نیمه های شب با مقادیری، وسایل منزل توجه ماموران را به خود جلب کرد.

این مقام انتظامی، افزود: متهمان که سعی می کردند ترددی بسیار عادی داشته باشند ولی گشت انتظامی به سوی متهمان تغییر مسیر داده و علت حمل کالا را جستجو شدند.

سرهنگ حسنوند توضیح داد: متهمان که نتوانستند پاسخ درستی به سوالات پلیس بدهند در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی انجام شده از آنان تعدادی اموال مستعمل از قبیل: 4 تخته پتوی مسافرتی، 4 عدد آچار، 3 عدد انبر دستی، 20 عدد پیچ گوشتی، 1 عدد چکش، 2 تیغه چاقو، تعدادی شیرآلات ساختمانی، 1 عدد هاون، 2 عدد چراغ قوه، 1 عدد متر، 1 عدد طراز بنایی، 3 عدد انگشتر نقره، 1 عدد دیگ رویی، و تعدادی لباس کشف شد.

رئیس کلانتری 109 بهارستان بیان داشت: متهمان به کلانتری منتقل و ضمن اعتراف به بزه انتسابی، برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شدند.

**

شاگرد مغازه، سارق از آب در آمد

گروه استان ها - تهران بزرگ رئیس کلانتری 168 سیزده آبادن، امروز صبح از دستگیری سارق مغازه در محدوده خیابان سیزده آبان، خبر داد و گفت: شاگرد مغازه پس از استخدام در مغازه اقدام به سرقت از داخل مغازه می کرد.

سرهنگ "محمود حق پرست" گفت: یکی از صاحبان مغازه در محدوده خیابان سیزده آبان به کلانتری مراجعه و اعلام داشت که چند روزی است که مغازه اش مورد سرقت قرار می گیرد.

وی بیان داشت: دستگیری و شناسایی سارق و یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت و تیمی از ماموران کلانتری برای بررسی موضوع به آدرس مغازه اعزام شد تا اینکه در بررسی های اولیه مشخص شد که سارق یک نفر بوده و وی می توانسته براحتی در داخل مغازه تردد داشته باشد. همچنین بدست آمد که مالک مغازه، فرد ناشناسی را به عنوان شاگرد، به تازگی استخدام کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دعوت از مالک مغازه ، عنوان داشت: مالک مغازه در اظهاراتش گفت: شاگردش را به مدت چند روز است جذب کرده و وی تردد های مشکوک در داخل مغازه دارد.

سرهنگ حق پرست تصریح کرد: نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و تیمی از ماموران کلانتری برای دستگیری و بازرسی از اموال شاگرد مغازه اعزام شد.

رئیس کلانتری 168 با بیان اینکه ماموران انتظامی توانستند متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند؛ اظهار داشت: در بازرسی از اموال متهم اقلامی از قبیل: ده عدد تنباکو، یک لامپ مه شکن پژو 206، دو عدد تب لت، یک دستگاه سامسونگ گوشی آر 570 ، یک عدد گوشی معمولی، یک دستگاه دوربین عکاسی قدیمی، یک عدد تفنگ فندکی، 2 عدد ساعت مچی، دو قبضه سلاح سرد، مقداری سیم تلفن و شارژر کشف شد.

سرهنگ حق پرست در پایان خاطر نشان کرد: متهم به کلانتری به همراه اموال مسروقه منتقل و ضمن انجام بازجویی اولیه، متهم برای سیر مراحل قانونی، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

**

با تلاش یگان امداد پلیس پایتخت 27 سارق دستگیر شد

صبح امروز فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت، از دستگیری 27 سارق خبر داد و گفت: تعداد 31 دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و توقیف شد.

سردار "مسعود مصدق" گفت: عوامل گشت انتظامی قرارگاه های این یگان در طول 24 ساعت گذشته، هنگام گشت زنی در سطح حوزه، موفق به دستگیری 27 سارق و کشف و توقیف 31 دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی و تحت تعقیب شدند.

سردار مصدق با بیان اینکه 10 نفر از این متهمان، سارق لوازم داخل خودرو بود، تصریح کرد: همچنین عوامل انتظامی موفق به توقیف 26 دستگاه موتورسیکلت شدند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان به همراه اموال مکشوفه به یگان امداد پلیس تهران بزرگ انتقال و پس از تشکیل پرونده، تحویل پلیس تخصصی و کلانتری های حوزه ی مربوط شدند.

**

نشستن در پشت وانت، بهانه ی آغاز درگیری منجر به جنایت

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ روز گذشته ضمن اشاره به دستگیری مشارکت کنندگان در جنایت، گفت: هر 5 متهم در نطقه مرزی شرق کشور شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ "کارآگاه حمید مکرم" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در ساعت 22:30 اواخر آبان ماه سال جاری وقوع یک فقره نزاع و درگیری در شهرک مشیریه خیابان انیسی به کلانتری 169 مشیریه اعلام شد.

با حضور مأموران در محل درگیری و انجام بررسی های اولیه، مشخص شد که در یک نزاع و درگیری دسته جمعی ما بین دو خانواده افاغنه ی ساکن در منطقه مشیریه، 5 نفر بر اثر جراحات شدید ناشی از اصابت ضربات جسم تیز، مجروح شدند که بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و تمامی آنها به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: فردای روز درگیری به کلانتری مشیریه اعلام شد که یکی از مجروحان درگیری به نام "س. ( 21 ساله )" به علت شدت جراحت های وارده شده به قسمت های مختلف بدن فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز تحقیقات پلیس، بیان کرد: کارآگاهان اداره دهم در همان مراحل اولیه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که درگیری ما بین اعضای دو طایفه و خانواده ی افاغنه آغاز و طی چند مرحله درگیری، در حالی که قاتل به همراه اعضای خانواده و بستگانش به درب منزل مقتول مراجعه کرده بود، در آخرین مرحله درگیری خونینی ما بین دو طرف آغاز و مقتول که به حمایت از پسرخاله اش در محل حاضر شده بود مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

دستگیری متهمان در نقطه صفر مرزی:

با شناسایی طرفین درگیری، کارآگاهان با مراجعه به محل های سکونت این افراد اطلاع پیدا کردند که آنها پس از اطلاع از مرگ مقتول بلافاصله از تهران خارج و به سمت مرزهای شرقی متواری شدند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی، ضمن شناسایی محل تردد متهمان متواری در نقطه صفر مرزی در منطقه تایباد، با اخذ نیابت قضایی به این منطقه اعزام و قبل از فرار متهمان از کشور، هر 5 نفر آنها را به نام های "س. ج. ج. ف و س ( 18 ساله )" را در اواسط آذرماه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

شناسایی قاتل :

با انتقال متهمان به اداره دهم و آغاز تحقیقات، "س. ( 18ساله)" صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و در اظهاراتش گفت: "من با پسرخاله مقتول به نام ن. درگیر شده و ابتدا توسط او مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودم".

"س. 18 ساله" در خصوص علت درگیری خود با پسرخاله مقتول به کارآگاهان گفت: "من و ن. در کار جمع آوری ضایعات پلاستیک هستیم؛ شب حادثه هوا خیلی سرد بود؛ زمانی که کیسه های حاوی ضایعات را پشت وانت قرار دادیم، قصد داشتم تا برای دور بودن از سرمای هوا، در داخل کابین وانت بنشینم اما ن. مانع از این کار شد؛ همین موضوع باعث آغاز درگیری لفظی ما دو نفر شد و ن. مرا مورد ضرب و شتم قرار داد. پس از رسیدن به خانه، موضوع را با اعضای خانواده در میان گذاشتم؛ پدر و برادرم تصمیم گرفتند تا برای صحبت کردن با ن، به درب منزل مقتول که ن. شب ها در آنجا اقامت داشت، بروند؛ سه نفری به درب منزل مقتول رفتیم که ناگهان ن. به همراه مقتول و دیگر افراد داخل خانه به ما حمله ور شده و مجددا مرا به همراه اعضای خانواده ام مورد ضرب و شتم قرار دادند. به خانه بازگشتیم و با بستگان خود تماس گرفتیم؛ این بار با تعداد بیشتری به درب خانه مقتول رفتیم [ غافل از اینکه ] آنها نیز بستگان خود را صدا کرده بودند؛ پس از آن نزاع و درگیری ما بین دو طرف آغاز شد".

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت مدعی شد: " مقتول چاقو در دست داشت و یک ضربه با چاقو به سمت پدرم پرتاب کرد؛ در یک لحظه توانستم چاقو را از دستش گرفته و چند ضربه به او بزنم که [ باعث مرگ وی شد ] ".

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به برخی تناقضات موجود در اظهارات طرفین درگیری، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهمان برای بررسی اظهارات و تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

**

برنج هایی با طعم تریاک

گروه استان ها- تهران بزرگ- رئیس کلانتری 210 پایانه شرق روز گذشته با اشاره به کشف بیش از یک کیلو تریاک در داخل کیسه برنج ، گفت: متهم تریاک را در داخل کیسه برنج پنهان کرده بود.

سروان "جواد قربان زاده" در گفت و گو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر، گفت: در پی اطلاع از انتقال مواد مخدر از طریق پایانه اتوبوسرانی تحت پوشش کالای مسافر، تیم های دایره مبارزه با مواد مخدر این کلانتری برای شناسایی متهمان وارد عمل شدند.

وی افزود: طی بررسی های انجام شده بدست آمد که تعدادی از سوداگران مرگ تحت پوشش مسافر و حمل کالا اقدام به انتقال مواد مخدر به طور عمده و خرد می کنند که شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ، در ستور کار ماموران انتظامی این کلانتری قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: پس از آموزش و برقراری گشت های انتظامی به طور شبانه روز، ماموران تخصصی کلانتری ظهر روز گذشته متوجه رفتار مشکوک فردی که در حال خروج از پایانه شرق بود شدند که یک کیسه برنج همراه داشت.

سروان قربان زاده ادامه داد: ماموران انتظامی دقایقی متهم را تحت مراقبت دادند تا اینکه برای بررسی بیشتر به وی نزدیک ولی متهم بلافاصله به محض مشاهده ماموران کلانتری از محل متواری شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم که قصد رهایی از قانون را داشت هنگام فرار، کیسه برنج همراهش را به سویی پرتاپ و به فرار خود ادامه می داد تا اینکه ماموران کلانتری ضمن اعلام فرار متهم، به سایر گشت های انتظامی در سطح حوزه، توانستند با همکاری سایر گشت های انتظامی متهم که بعدا مشخص شد وی دارای سابقه اعتیاد می باشد، دستگیر و کیسه برنج همراه وی مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس کلانتری 210 پایانه شرق، اظهار داشت: در بازرسی صورت گرفته مقدار یک کیلو و 214 گرم تریاک از داخل کیسه برنج کشف شد.

وی گفت: متهم پس از دستگیری برای تحقیقات به کلانتری منتقل شد که بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر انتقال و حمل مواد مخدر اعتراف و اظهار داشت: از اسد آباد همدان به تهران آمده است.

گفتنی است، این متهم پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منتقل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار