کد خبر: 884551
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
رمان نوجوان «شاخ دماغي‌ها» اثر سيده عذرا موسوي از سوي نشر شهرستان ادب منتشر شد.
رمان «شاخ دماغي‌ها»، نخستين محصول «مدرسه رمان» شهرستان ادب اثر سيده عذرا موسوي براي گروه سني نوجوان منتشر شد. 
كتاب پيشين سيده‌عذرا موسوي با عنوان «جشن باغ صدري» مجموعه‌داستاني بود كه توانست نظر جمع بسياري از منتقدان و مخاطبان جدي ادبيات را به خود جلب كند و توقع‌ها را از اين بانوي جوان نويسنده بالا ببرد. 
«شاخ دماغي‌ها»، در 184 صفحه و 23 فصل، داستان دختر نوجواني را روايت مي‌كند كه پدر و مادرش براي درمان به خارج از كشور مي‌روند و او ناچار است مدتي را در خانه خاله‌اش سر كند. در آنجا پسر نوجواني هم زندگي مي‌كند كه ناچار است اتاقش را طي اين مدت در اختيار دخترخاله خود بگذارد و از اين مسئله اصلاً دل خوشي ندارد. به علاوه او دخترخاله را مزاحم كارهاي مخفيانه خود مي‌داند. بدين ترتيب جنگي پنهاني ميان اين دو درمي‌گيرد كه نتايج پيش‌بيني نشده‌اي برايشان به بار مي‌آورد. 
در بخشي از اين رمان مي‌خوانيم: «دو روز از آمدن نيلوفر نگذشته بود و من گند زده بودم. حالا شب مامان و بابا مي‌آمدند و نيلوفر مثل مأمور كلانتري همه چيز را مي‌گذاشت كف دست‌شان. از اين بشر هيچي بعيد نبود. لابد براي خودشيريني چهار تا هم مي‌گذاشت رويش و تحويل‌شان مي‌داد. ديگر چي بدتر از اين مي‌شد؟»
ماجراي اين رمان اجتماعي در دوران معاصر مي‌گذرد. موسوي، نويسنده داستان، اين كتاب را در مدرسه رمان، مدرسه آموزشي مؤسسه فرهنگي شهرستان ادب نگاشته است. اين نخستين رماني است كه به قلم نويسندگان اين مدرسه منتشر مي‌شود. «شاخ دماغي‌ها» در شمارگان يك‌هزار نسخه و با قيمت 14 هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار