کد خبر: 884255
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
رییس شهرک علمی تحقیقات:
بیش از ۴۰۰ پارک و منطقه نوآوری عضو انجمن بین المللی پارکهای علمی و مناطق نوآوری هستند که بیش از ۸۰ کشور در این انجمن فعال و از کشور ایران ۱۵ پارک علم و فناوری عضو این انجمن هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رییس شهرک علمی تحقیقاتی  در گفت وگویی اظهار کرد: درسه الی چهار دهه اخیر اساس اقتصاد و علم و فناوری بر پایه اقتصاد دانش بنیان و دانایی بنا نهاده شده و از همین رو مراکز علمی تحقیقاتی و فناوری باید به طور جدی وارد عرصه های اقتصادی و کار آفرینی شوند.

 مهدی​کشمیری با اشاره به اینکه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان یکی از پیشتازان کارآفرینی است، گفت : امروزه ادبیات اقتصاد و محصولات شرکت دانش بینان ادبیات رایجی شده است و ما بدنبال طرح توسعه آن هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از ارکان اصلی شعار توسعه اقتصاد مقاومتی، شرکت های دانش بنیان هستند، چرا که توسعه این شرکت ها اشتغال فارغ التحصیلان وتولید محصولات دانش بینان را فراهم می کند.

کشمیری تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان دارای ۲ مشخصه بزرگ همچون رشد نمایی و علم و فن آوری ونوآوری هستند از همین رو این شرکت ها می توانند محصولاتشان را  مقاوم‌تر و به روزتر کنند.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بینان جای خود را در بازار اقتصاد می یابند و خدمتی  را در جامعه ارائه و یا شریک مجموعه بزرگ می شوند ، اضافه کرد: شرکت های دانش بینان در هرکجا قرار بگیرند  رفاه و آسایش برجای می گذارد.

وی تصریح نمود امروز:نگاه مدیریت شهر علاوه بر کالبد شهر، تاکید بر محتواست، و نوع اشتغال و سطح زندگی شهروندان، بعلاوه نوع تعاملات شهروندان جزو دغدغه های مدیریت شهری است.

کشمیری خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های جدی شهرداری اکوسیستم کار آفرینی و نوآوری در محیط شهری است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان می تواند شراط و ضوابط را برای فعالیت بهتر کار آفرینان فراهم کند، ادامه داد: شهرداری اصفهان همچنین در فراهم کردن زیر ساخت های فیزیک و یا با خرید به عنوان مجموعه ای بزرگ می توانند محصولات شرکت های دانش بینان را خریداری کند و در حوزه تخصصی وفنی مدیریت شهری نقش مهمی دارد.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه راه اندازی مرکز رشد در حوزه خدمات و مدیریت شهری با معاونت شهرداری در دستور کار است، گفت: شرکت های تازه تاسیس شده ای که می خواهند فعالیت کند می توانند از ظرفیت های مرکز رشد استفاده کنند.

کشمیری در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به اینکه در عصر اقتصاد، دانش نوآوری دانش بنیان و کارآفرین و نوآفرین به یکدیگر آمیخته  شده اند و جزو  عناصر اصلی اقتصاد هستند، گفت: کار آفرینی که به نوآفرینی ارزش ندهد و نو آفرینی که به کار آفرین بها ندهد نمی توانند موفق باشند.

وی با بیان اینکه  فضای کار آفرینی دارای سه مشکل است، گفت: فضای کسب و کار و قواعد حاکم بر کسب وکار مشکلات جدی دارد و باید به آن توجه ویژه ای شود، همچنین مسائل مالی از دیگر مشکلات این حوزه است.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ پارک و منطقه نوآوری عضو انجمن بین المللی پارکهای علمی و مناطق نوآوری هستند، گفت: بیش از  ۸۰ کشور در این انجمن فعال هستند و از کشور ایران حدود ۱۴ الی ۱۵ پارک علم و فناوری عضو این انجمن  هستند.

کشیمیری با بیان اینکه این انجمن از ۳۵ سال گذشته هر ساله کنفرانسی در سطح جهانی ودر کشورهای مختلف برگزار کرده است، گفت: از زمانی که شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تاسیس شد هرساله در کنفرانس های این انجمن شرکت کرده و یکی از اهداف ما این بود تا این شهرک میزبان این کنفرانس باشد بر این اساس از سه ساله گذاشته تدارکات آن انجام و از ۸۵ رای اعضا حاضر در مجمع ۷۳ رای کسب کردیم از همین رو در سال  ۲۰۱۸  میزبان این کنفرانس هستیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار