کد خبر: 884251
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
معاون حمل‌ونقل شهرداری اصفهان :
ما به دنبال این هستیم تا احترام به حقوق معلولان را به مردم گوشزد کنیم چرا که معلولان نیز عضوی از جامعه شهری ما هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در هفته نکوداشت معلولان اظهار داشت: همزمان با این هفته برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفتیم که راه اندازی پویش مردمی حمایت از معلولان و اجرای ویژه برنامه نکوداشت معلولان در دانشگاه اصفهان از جمله این برنامه‌ها است.

علیرضا صلواتی گفت: در همین راستا روز سه‌شنبه در خیابان چهارباغ عباسی برنامه خوبی با مشارکت معلولان ورزشکار و همکاری هیئت ورزش جانبازان و معلولان ویژه برنامه‌ای اجرا می‌کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در کنار برنامه‌هایی که به صورت میدانی با هدف تکریم معلولان و احترام به حقوق معلولان در سطح شهر انجام می‌شود، برنامه‌ای نیز در مدارس استثنایی شهر اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه از روز 11 آذرماه به مدت چهار روز در مدارس استثنایی شهر حضور پیدا می‌کنیم، ادامه داد: پارک ترافیک سیار که پیش از این نیز در مدارس مختلف به ویژه در مناطق محروم شهر اقدام به اجرای برنامه کرده است در این هفته با حضور در مدارس استثنایی برنامه‌های مختلفی را به صورت نمایش، شعر و موسیقی با هدف بحث‌های آموزشی اجرا می‌کند.

صلواتی ابراز کرد: این برنامه با هدف آموزش قوانین ترافیکی به دانش آموزان معلول انجام می‌شود تا این قوانین را به صورت عملی در کنار اولیا و آموزگاران خود آموزش ببینند.

وی بیان کرد: تاکنون استقبال خوبی از این برنامه صورت گرفته است و استقبالی به یاد ماندنی را از سوی اولیا مدرسه و دانش آموزان معلول شاهد بودیم، بنابراین اجرای این برنامه را تا پایان هفته تمدید کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ما باید بتوانیم این آموزش را در سبک‌ها و ابعاد مختلف انجام داده و به ماندگاری این آموخته‌ها در ذهن کودکان و نوجوانان کمک کنیم.

وی ادامه داد: این سبک از آموزش‌های ترافیکی در آینده هنگام تردد در سطح شهر، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و خودروی شخصی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های شهری به دانش آموزان معلول کمک می‌کند.

صلواتی با بیان اینکه به دنبال اجرا برنامه‌های مختلفی در هفته نکوداشت معلولان بودیم تا این هفته متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال این بودیم تا احترام به حقوق معلولان را به مردم گوشزد کنیم چرا که معلولان نیز عضوی از جامعه شهری ما هستند.

وی در پایان اعلام نمود: در فضاسازی شهری نیز این موضوع مدنظر قرار گرفته است. همه نمادهای طرح آموزشی احترام به حقوق معلولان و تکریم آن‌ها در پل‌های عابرپیاده، ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی و بی‌آرتی نصب شده و در سطح شهر قابل مشاهده است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار