کد خبر: 884095
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
نائب رئیس اتحادیه گوشت قرمز شهرستان اصفهان:
رکود خرید و فروش گوشت به حدی رسیده که حدود ۳۰ درصد مردم توانایی خرید گوشت قرمز را دارند و اگر تا پیش از این توانایی خرید ۲ کیلو گوشت در ماه را داشتند اکنون حدود پنیم کیلو گوشت قرمز خرید می کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،نائب رئیس اتحادیه گوشت قرمز شهرستان اصفهان در گفت گویی درباره وضعیت بازار گوشت قرمز و خرید و فروش آن در اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر درصدی از کارمندان از طریق بن خرید گوشت خود را از فرودگاه های زنجیره ای انجام می دهند و درصد کمتری از جامعه از طریق قصابی ها خرید می کنند.

اصغر پورباطنی گفت: به عنوان مثال اگر یک قصابی پنج سال پیش روزانه ۱۰۰ کیلو گوشت قرمز را خریداری می کرد اکنون به دلیل کاهش قدرت خرید مردم روزانه حدود ۲۰ کیلو گوشت را می فروشد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز شهرستان اصفهان ابراز داشت : رکود به حدی رسیده که حدود ۳۰ درصد مردم توانایی خرید گوشت قرمز را دارند و اگر تا پیش از این توانایی خرید ۲ کیلو گوشت در ماه را داشتند اکنون حدود یک و یا نیم کیلو گوشت قرمز خرید می کنند.

وی با اشاره به اینکه نرخ گوشت قرمز در اصفهان حدود ۵۰ روز پیش ۴۲ هزار تومان بود، گفت: با تصمیم اتحادیه قیمت گوشت با کاهش ۲ هزار تومانی به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده است.

پورباطنی در خصوص اینکه چرا نرخ گوشت قرمز در سال گذشته از حدود ۳۲ هزار تومان امروز به ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان افزایش یافت، بیان داشت: متاسفانه سال گذشته شاهد صادرات دام زنده سبک و سنگین به صورت غیر مجاز و مجاز بودیم، از سوی دیگر خشکسالی و گرانی آذوقه نیز موحب افزایش نرخ گوشت قرمز شد.

وی افزود: در خرداد و تیر ماه سال گذشته باید نرخ گوشت در کشور کاهش می یافت اما به دلیل صادرات دام سبک و سنگین قیمت گوشت افزایش یافت.

نائب رئیس اتحادیه گوشت قرمز شهرستان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر صادرات دام زنده از کشور به خارج متوقف شده و با وجودی که کمبودی در بازار نیست اما قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار کشور سال گذشته برای تعدیل بازار گوشت در برهه ای از زمان اقدام به واردات گوشت از ارمنستان کرد و در تهران و مدتی کوتاه در اصفهان به صورت محدود توزیع شد، اظهار داشت: در حال حاضر واردات گوشت از ارمنستان متوقف شده است اما اکنون صحبت هایی در خصوص واردات گوشت از استرالیا مطرح است اما میزان آن و اینکه سهم اصفهان خواهد بود یا خیر، مشخص نیست.

پورباطنی با اشاره به اینکه به طور معمول قیمت گوشت قرمز به دلیل کم شدن دام و بسته شدن راه ها در فصل سرما اندکی افزایش می یابد، گفت: اصفهان دام سبک خود را از شهرستان های خرم آباد، کردستان، تبریر و لرستان تامین می کند و احتمال دارد نرخ گوشت قرمز اندکی گران شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار