کد خبر: 884031
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
سايه افزايش نرخ ارز بر حراج سكه كارگشايي
حراج سكه در بانك كارگشايي قيمت سكه را در بازار تا يك ميليون و 350 هزار تومان كاهش داده بود، اما با افزايش نرخ دلار قيمت بار ديگر به بالاي يك ميليون و 390 هزار تومان رسيده است. در عين حال حراج كارگشايي در كاهش حباب سكه مؤثر بوده است.
مديرعامل بانك كارگشايي از حراج 3 هزار و 500 سكه طرح جديد و 2 هزار و 500 نيم سكه در روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب آمار  روز گذشته، در مجموع 15 هزار و 500 سكه در چهار روز حراج فروخته شد.  مسعود سليماني در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه تلاش بانك مركزي براي كاهش حباب سكه مؤثر بوده است، اظهار داشت: عرضه سكه توسط بانك كارگشايي بر كاهش قيمت‌ها مؤثر بود، اما بهاي ارز افزايش يافت و اين رشد بر قيمت سكه هم تأثير گذاشت.  وي با تأكيد بر ادامه عرضه سكه توسط بانك كارگشايي گفت: از روز گذشته سالن حراج سكه را به سالني با ظرفيت 250 صندلي تغيير داديم، زيرا تعداد متقاضيان خريد سكه متناسب با سالن حراج نبود. سليماني درخصوص احتمال كاهش دوباره قيمت پايه سكه در معاملات بانك كارگشايي گفت: يك‌بار قيمت پايه سكه با تصميم بانك مركزي كاهش يافت و كاهش دوباره هم منوط به نظر بانك مركزي است.   همزمان با افزايش قيمت جهاني طلا و البته رشد نرخ دلار در بازار داخلي، قيمت سكه نيز نسبت به آخرين روز هفته گذشته افزايش يافته است.

به گزارش تسنيم در بازار سبزه ميدان، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با 9 هزار و 300 تومان افزايش نسبت به پنج‌شنبه گذشته يك ميليون و 387 هزار و 800 تومان و هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز با 5‌هزار تومان افزايش يك ميليون و 341 هزار تومان داد و ستد شد. همچنين در بازار آزاد قيمت هر قطعه سكه نيم بهار آزادي با يكهزار تومان كاهش نسبت به پنج‌شنبه گذشته 686 هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادي نيز با يكهزار و 300 تومان رشد 388 هزار تومان ارزش‌گذاري شده است. سكه گرمي نيز ديروز با يكهزار تومان رشد نسبت به پنج‌شنبه گذشته 262 هزار تومان معامله و هر گرم طلاي 18 عيار ديروز با 462 تومان افزايش 129 هزار و 700 تومان داد و ستد مي‌شد.  همچنين صرافي‌هاي پايتخت نيز هر دلار امريكا را با 11 تومان افزايش نسبت به پنج‌شنبه گذشته 4 هزار و 149 تومان مي‌فروختند. هر يورو نيز با 10 تومان افزايش نسبت به پنج‌شنبه گذشته 4 هزار و 998 تومان و هر پوند انگليس با 40تومان رشد 5 هزار و 680 تومان معامله مي‌شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار