کد خبر: 884025
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
معاون امنيتي انتظامي وزارت كشور با اشاره به تغيير جغرافياي تهديد تروريست‌ها عنوان كرد كه قدرت بسيج براي ارتش‌هاي جهان قابل محاسبه نيست.
به گزارش تسنيم، حسين ذوالفقاري معاون امنيتي انتظامي وزارت كشور در گردهمايي سراسري فرماندهان پايگاه بسيج استانداري‌ها با اشاره به وضعيت منطقه و كارشكني سعودي‌ها گفت: متأسفانه بخشي از اقدام‌هاي عربستان در جهت تأمين منافع امريكا قرار گرفته و ‌سياست‌هاي آنها پيچيده‌تر از اخبار آشكاري است كه اعلام مي‌شود. 
وي افزود: جغرافياي تهديد تروريست‌ها در حال تغيير است و بايد متناسب با اين تهديدها آمادگي كافي ايجاد شود. 
معاون امنيتي انتظامي با بيان اين مطلب كه ايران‌هراسي در جهان اسلام تهديدی جدي است و هدف آن برخورد با جمهوري اسلامي است، گفت: خوشحال هستيم كه اخيراً دوستان ما مي‌گويند هم به بال قدرت دفاعي و نظامي نياز است و ‌هم به بال قدرت ديپلماسي و سياسي و اين نشان مي‌دهد به سمت واقع‌گرايي حركت مي‌كنيم. امروز توان‌ داخلي مي‌تواند قدرت ايجاد ائتلاف را به همراه داشته باشد. وي در ادامه ثبات سياسي را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: از يك منظر همه ما بايد بسيجي باشيم، در كشور ما بسيج محاسبات جهاني را در بعد امنيت داخلي و در برابر دشمنان خارجي تغيير داده است. 
معاون امنيتي انتظامی وزارت كشور ادامه داد: قدرت نظامي كشورها قابل محاسبه است، در حوزه داخلي قدرت پليسي حكومت‌ها نيز قابل محاسبه است اما بسيج در كشورمان در طول چهار دهه همه محاسبات و معادلات را برهم زده و امروز قدرت بسيج قابل محاسبه براي ارتش‌هاي دنيا نيست. 
 
بازداشت عناصر وابسته به ضدانقلاب فراري

حسين ذوالفقاري همچنين در حاشيه گردهمايي فرماندهان پايگاه‌هاي بسيج درباره خرابكاري‌هاي اخير عده‌اي وابسته به يك فرد فراري خارج از كشور در تهران، گفت: تعدادي از افراد وابسته به اين فرد بازداشت شده‌اند، البته عدد آنها قابل توجه نيست اما عمده آنان بازداشت شده‌اند. وي با بيان اين مطلب كه افراد دستگير شده اظهار پشيماني كرده‌اند و‌ هيچ مباني اعتقادي و فكري براي كارهاي خود نداشتند، تصريح كرد: تعدادي از اين افراد فريب‌خورده قبل از انجام خرابكاري بازداشت شدند. 
وي در پاسخ به سؤالي درخصوص ساماندهي داعش در آسياي ميانه از جمله افغانستان پس از شكست‌شان در محور سوريه و عراق گفت: اعضاي داعش از چند سال قبل براي ادامه حيات و بقاي خودشان چنين برنامه‌اي را در نظر گرفته بودند و اخيراً نيز در جهت عملياتي كردن آن برنامه‌ها حركت مي‌كنند. 
معاون ‌امنيتي انتظامی وزارت كشور خاطرنشان كرد: تا جايي كه ما اطلاع داريم اقبالي به آنان در اين مناطق نشده و‌ بعيد مي‌دانيم آن گستردگي مورد نظرشان را اجرايي كنند، چون زمينه اجتماعي كمتري در آن مناطق نسبت به اين گروهك وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار