کد خبر: 883911
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
مدیرعامل انجمن آسیب دیدگان نخاعی استان اصفهان :
یکی از مشکلات سر راه آسیب دیدگان نخاعی به تعویق افتادن تصويب لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان است که دو سال است که به مجلس رفته است اما هنوز به تصویب نرسیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرعامل انجمن آسیب دیدگان نخاعی استان اصفهان با اشاره به موقعیت انجمن آسیب دیدگان نخاعی اظهار داشت : این انجمن درسال ۱۳۸۵به منظورحمایت و پشتیبانی از افرادی که به علت حادثه دچارآسیب نخاعی شده اند تأسیس شد.اعضای این انجمن کسانی هستند که به دلایلی توان حرکت را از دست داده اند و این امرخود ،انگیزه ای برای کار بیشتر و نیز درک بهتر مسایل و مشکلات افراد تحت پوشش است.

غلامرضا پسته ای گفت : هدف از تأسیس انجمن بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه برای پیشگیری از آسیب های نخاعی بالابردن کیفیت زندگی و ایجاد شادی و امید در مبتلایان  وبالا بردن سطح آگاهی آنان در زمینه پزشکی ،حمایت روحی روانی و عاطفی و حمایت حقوقی ازبیماران درراستای رسیدن به جایگاه واقعی آنان دراجتماع بالابردن سطح آگاهی جامعه نسبت به این بیماران ،آگاه کردن مسؤولین ازمشکلات آنان و جلب حمایت های مسؤولین و مشارکت های مردمی برای بهبود و اعتلای شرایط زندگی بیماران است  ودر واقع می توان گفت : جامعه هنوز به بلوغ فکری برخورد با معلولان نرسیده است.

وی بیان نمود : ما در مورد خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در افراد مبتلا به آسیب نخاعی بطور خاصی نگران هستیم سندرم متابولیک یک عارضه همراه با خطر ابتلا به حمله قلبی ، سکته و دیگر عوارض است که به ویژه در افراد نخاعی شایع است و متشکل از چهار جنبه مهم زیر است که همگی باید بطور جدی و بطور دوره ای و سالانه تحت پایش قرار گیرند:

پسته ای باابراز گلایه از اصحاب رسانه افزود: رسانه‌ها تنها یک روز در سال به یاد معلولان می‌افتند و سپس سریع آنها و مشکلاتشان را فراموش می‌کنند در حالي كه جامعه فرهنگ سازی در مواجهه مردم با معلولان است.

 درادامه این نشست ، نایب رئیس جامعه معلولان استان اصفهان گفت: ما باید کرامت انسانی را به معلولان باز گردانیم و کاری کنیم آنها دیده شوند.

 سیدمحمد منصوری افزود: بايد شرایط موجود را به شرایط مطلوب تبدیل کنیم و راه را برای حل مسائل باز کنیم، یکی از مشکلات سر راه به تعویق افتادن تصويب لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان است که دو سال است که به مجلس رفته است اما هنوز به تصویب نرسیده است.

منصوری ادامه داد: نباید صرفا به بخشنامه ها بسنده کرد. متاسفانه تنها سه درصد حق استخدامي سازمان‌ها و ادارات به معلولان اختصاص يافته كه نشان مي دهد قانون در اين زمينه ضعف دارد. باید با کمک خیرین و بخش های خصوصی به معلولان در راستای اشتغال کمک کنیم.

سپس علیرضا نصراصفهاني عضو شورای شهر اصفهان اظهار كرد: تنها راه حل رفع مشکلات معلولان داشتن مودت و همکاری بین مسئولان و معلولان است تا بتوانیم با پیگیری ها و تصمیم گیری های درست دغدغه های معلولان را به حداقل برسانیم.

در پایان، مدیرعامل مجمع تشکل‌های معلولان استان اصفهان با اشاره بر اینکه هرساله تنها یک روز به یاد معلولان مي‌افتيم، گفت: امسال به علت افزایش تعاملات اين مجمع با بهزیستی برای بیان نقطه نظرات به جای یک روز، یک هفته برای بیان نظرات پیرامون مشکلات معلولان در نظر گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار