کد خبر: 883522
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
نمایندگان پارلمان اروپا به ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی رای دادند.
جوان آنلاین: نمایندگان پارلمان اروپا به ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی رأی مثبت دادند.

بر اساس این گزارش، 539 نماینده به ممنوعیت فروش سلاح به عربستان رای مثبت، 13 تن رای منفی دادند و این در حالی است که 81 نفر نیز رأی ندادند.

پیش از این فراکسیون سبز‌ها در پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواسته بود به‌دلیل وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در یمن، فروش سلاح به عربستان را متوقف سازد.

فراکسیون سبز‌های پارلمان اروپا اعلام کرد قواعد و شرط‌هایی که فروش سلاح به عربستان را مجاز می‌سازد آشکارا نقض می‌شود و اتحادیه اروپا توجه لازم را درباره آنچه در یمن روی می‌دهد، بویژه درباره مسائل انسانی، مبذول نمی‌دارد به گونه‌ای که نزدیک به 11 میلیون کودک به امداد نیاز دارند و بیماری وبا شیوع یافته است و نقض حقوق بشر نیز ادامه دارد.

به گزارش العالم، این فراکسیون از فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست، ابتکاری اروپایی را برای منع فروش سلاح به عربستان به علت تجاوز این کشور به یمن، به راه اندازد.

رژیم سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگی همه‌جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری‌های واگیردار و قحطی در این کشور منجر شده است.

اتحادیه اروپا نگران است که سلاح‌‌هایی که وارد عربستان می‌شود به دست گروه‌های تروریستی در سوریه برسد و یا در جنگ علیه یمن از آن استفاده شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار