کد خبر: 883511
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
رییس دانشگاه اصفهان:
در حال حاضر کار خیر دیگر به ساختمان سازی محدود نمی شود. امروز تامین تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاه می تواند کار خیر باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان رییس دانشگاه اصفهان در همایش تجلیل از خیران دانشگاه اصفهان که در سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه اظهار کرد: کار خیر مختص اصفهان و ایران نیست و در همه جای دنیا وجود دارد. بودجه زیادی از دانشگاه های بزرگ نظیر هاروارد و استنفورد از طریق خیران تامین می شود.

هوشنگ طالبی گفت : دانشگاه مظهر پرورش نیرو و تربیت نیروی انسانی است. بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه های طبیعی ندارند، اما آن کشورها بزرگترین سرمایه شان، سرمایه نیروی انسانی است و از این رو به کشور توسعه یافته و پیشرفته تبدیل شده اند.

وی اضافه کرد: دانشگاه اصفهان با رشته مامایی و بهداری شروع شد و 40 سال با دانشگاه علوم پزشکی یکی بود و 30 سال است که از آن جدا شده است و افتخارات علوم پزشکی را می توان جزو افتخارات دانشگاه اصفهان نیز به حساب آورد.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: زمینی که دانشگاه اصفهان در آن واقع شده است، نتیجه کار خیران است. همچنین بسیاری از فعالیت های دانشکده پزشکی مرهون خیران است.

طالبی خاطرنشان کرد: ذره ذره خاک این دانشگاه گواهی می دهد که نیکوکاران و خیران در ساخت و توسعه دانشگاه موثر بوده اند.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: اولین خوابگاه دانشگاه اصفهان را مرحوم همدانیان احداث کرد و دانشجویانی که در این خوابگاه زندگی کردند باید گواهی دهند که چقدر این خوابگاه در تحصیل و تربیت شان موثر بوده است.

طالبی اظهار کرد: ساختمان های بسیاری در دانشگاه اصفهان توسط خیران ساخته شده است. تمام تلاش دانشگاه اصفهان، پاسداشت این خدمات است و بنابراین در این راه تربیت نیروی انسانی را انجام می دهد و باعث تقویت و توسعه کشور می شود.

وی به نیاز دانشگاه اصفهان به تجهیزات فنی، تفریحی و ورزشی اشاره کرد و گفت: دانشجویان باهوش و پرتلاش و اساتید تلاشگر امتیاز دانشگاه های بزرگ کشور است و این با وجود کمبود امکانات و تجهیزات است. اما با بودن امکانات و تجهیزات بیشتر حتما فعالیت ها باکیفیت تر خواهد بود.

رییس دانشگاه اصفهان افزود: در حال حاضر کار خیر دیگر تماما به ساختمان سازی محدود نمی شود. امروز تامین تجهیزات آزمایشگاهی می تواند کار خیر باشد. دانشگاه اصفهان می تواند زمین را در اختیار قرار دهد و تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی از طرف خیران تامین شود.

در ادامه این همایش رییس دانشگاه صنعتی اصفهان  نیزگفت: طرح تحول راهبردی این دانشگاه در ۲ سال اخیر تدوین شد که افق آینده دانشگاه در آن ترسیم شده است.

محمود مدرس هاشمی اظهار کرد: در چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی قرار داریم که ۴۰ سالگی پختگی و بلوغ یک مجموعه است و حتما دانشگاه صنعتی نیز به این مرحله از رشد رسیده است.

وی ادامه داد: ۴۰ سال فعالیت دلسوزانه، دانشگاه صنعتی اصفهان را در زمره دانشگاه های سطح یک کشور قرار داده است به طوری که تنها دانشگاه صنعتی غیر مستقر در تهران هستیم. مهمترین دستاورد مان حدود۵۰ هزار دانش آموخته این دانشگاه است که در ایران و خارج از کشور باعث افتخار این دانشگاه بوده اند.

مدرس هاشمی تصریح کرد: در راستای پیش برد مرزهای دانش در قالب ارایه مقاله، حل چالش های صنعت و ارایه ایده های جدید دانشگاه صنعتی اصفهان موفق عمل کرده است. همچنین برای اولین بار ایده و علم و فناوری در دانشگاه صنعتی به وجود آمد و امروز شهرک علمی تحقیقاتی در کنار دانشگاه صنعتی قرار دارد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: مهمترین دارایی مان نیروی انسانی است، همچنین باید به تدوین طرح تحول راهبردی در دو سال اخیر اشاره کنم که در این طرح افق آینده دانشگاه ترسیم شده و برنامه عملیاتی برای ۵ سال آینده طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال ها ی بعد از انقلاب آمورش عالی فراز و نشیب های زیادی داشته است، ادامه داد: در برخی موارد رشد و در برخی دیگر کاستی هایی بوده است، اما کارنامه آمورش عالی مثبت و رشد علمی کشور خوب بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ مسایل مشترک زیادی با دیگر دانشگاه ها داشتیم، گفت: فکر کردیم که وجود چنین نشستی به دلیل انتقال تجارب و هم فکری برای وزارت علوم برای رفع چالش ها ضروری است که البته مورد استقبال بقیه دانشگاه ها قرار گرفت.

مدرس هاشمی با اشاره به ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور گفت: این دانشگاه ها می توانند بازوی مشورتی خوبی برای وزارت علوم باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار