کد خبر: 883414
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
در پاسخ به تهدید‌ها و تحریک‌های مستمر امریکا انجام شد
امریکا و متحدانش آنقدر به تحریک کره‌شمالی ادامه دادند تا دوباره کره‌شمالی مجبور شود با زبان قدرت با آنها سخن بگوید.
امریکا و متحدانش آنقدر به تحریک کره‌شمالی ادامه دادند تا دوباره کره‌شمالی مجبور شود با زبان قدرت با آنها سخن بگوید. هفته پیش هم دونالد ترامپ اعلام کرد که بار دیگر کره‌شمالی را در فهرست دولت‌های حامی تروریسم قرار می‌دهد. بماند که هر روز امریکا و متحدانش سعی می‌کنند با انتشار اخباری از رزمایش‌های نظامی و بازآرایی نیرو‌‌‌ها و استقرار انواع سلاح‌های مختلف در شرق دور و در نزدیکی شبه‌جزیره اراده هسته‌ای کره‌شمالی را به چالش بکشند اما کره‌شمالی بازهم جواب همه اینها را با آزمایش موشک بالستیکی داد که امکان هدف قرار دادن تمامی مناطق در خاک امریکا را دارد. 

کره‌شمالی سه‌شنبه شب اعلام کرد یک آزمایش موشکی را  با موفقیت انجام داده است و آن موشک قاره‌پیما پس از ۵۳ دقیقه پرواز به ارتفاع پروازی حداکثر ۴هزار و 475  کیلومتری رسیده و حدود ۹۹۸ کیلومتر را طی کرده و با موفقیت به هدف موردنظر اصابت کرده است. خبرهای منتشر شده از کره‌جنوبی هم به صورت تقریبی همین آمار را تأیید می‌کند.  وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) هم همین گزارش را تأیید کرد: موشک جدیدی که کره‌شمالی آزمایش کرد از منطقه‌« موپیونگ‌نی‌یک» ‌شلیک شد و پس از مسافتی حدود هزار کیلومتر در دریای ژاپن فرود آمد.  کارشناسان صنایع موشکی معتقدند که این موشک در صورت تغییر زاویه پرتاب احتمالاً حدود 13 هزار کیلومتر برد داشته باشد و نه تنها سواحل شرقی که تمام خاک ایالات متحده را هدف بگیرد.  

نگرانی امریکایی‌‌‌ها به همین جا ختم نمی‌شود چراکه بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، کلاهک موشکی جدید قادر است به طور همزمان چند هدف را مورد اصابت قرار دهد. همچنین این پایان کار نیست و وزارت وحدت کره‌جنوبی اعلام کرده است که سرعت ساخت تسلیحات اتمی کره‌شمالی زیادتر شده است و این کشور تا یک سال دیگر نیروی هسته‌ای خود را تکمیل خواهد کرد.  این آزمایش موشکی با در نظر داشتن اینکه سال 2018 میلادی هفتادمین سالگرد تأسیس‌‌‌ کره‌شمالی است برای این کشور اهمیت زیادی دارد و احتمالاً تحولاتی از این دست را منطقه شاهد خواهد بود. 
  
ترامپ: مراقب کره‌شمالی هستیم!

رئیس‌جمهور امریکا که مدت‌‌‌ها پیش از زمان اولین آزمایش موشک قاره‌پیمای کره‌شمالی تهدید به نابودی این کشور کرده بود، در حالی که موشک کره‌شمالی هنوز در فضا بود، از این آزمایش موشکی خبردار شد و بعدش هم گویی چیز زیادی برای گفتن نداشته باشد، حرف‌‌‌هایی تکراری و البته این بار کمتر تهدید‌‌آمیز زد تا بار دیگر نشان داده شود که یانکی‌‌‌ها زبان زور را می‌فهمند.  دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امریکا آزمایش موشکی کره‌شمالی را محکوم و ادعای پیونگ‌یانگ را مبنی بر اینکه این آزمایش‌‌‌ها و این تسلیحات سبب تضمین امنیت آن می‌شوند رد می‌کند. در واقعیت چنین اقداماتی تأثیراتی معکوس دارند.» ترامپ با بیان اینکه شلیک این موشک‌‌‌ها تغییری در رویکرد امریکا نسبت به کره‌شمالی ایجاد نخواهد کرد، افزود که ما این شرایط را مدیریت خواهیم کرد و مراقب پیونگ‌یانگ هستیم.  

ترامپ برای نشان دادن قدرت نظامی کشورش، چند رزمناو و ناو هواپیمابر به آب‌های شرق آسیا اعزام کرده و حتی بمب‌افکن‌های راهبردی امریکایی را در نزدیکی سواحل کره‌شمالی به پرواز در آورده است تا شاید اراده کره‌ای‌ها را سست سازد که ظاهراً نتیجه معکوس چیزی است که او از عملکرد خود  نصیبش شده است. همزمان رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا هم گفت که گزینه‌های دیپلماتیک همچنان مدنظر است و امکان دنبال کردن آنها وجود دارد.  او همچنین اعلام کرد که امریکا و کانادا نشستی با شرکت کشور‌‌‌هایی برگزار خواهند کرد که سربازان مأموریت سازمان ملل در کره‌جنوبی را تأمین می‌کنند تا در مورد گام‌های بعدی بحث کنند.  نقش پلیس بد را این بار یکی از سناتورهای امریکایی بازی کرد. عضو جمهوریخواه مجلس سنای امریکا مدعی شد اگر اوضاع تغییر نکند، امریکا از جنگ با کره‌شمالی اجتناب نخواهد کرد و مسئول این درگیری نیز پیونگ‌یانگ است.  لیندسی گراهام‌، سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی با لحنی تهدیدآمیز مدعی شد اگر اوضاع تغییر نکند، درگیری با کره‌شمالی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.  وی در ادامه ادعاهای خود گفت: اگر جنگی اتفاق بیفتد، تنها مسبب آن کره‌شمالی خواهد بود و ما هم اگر اوضاع تغییر نکند، ابایی از جنگ نداریم. من و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا، هیچ‌کدام خواهان جنگ نیستیم اما نمی‌توانیم اجازه بدهیم رهبر کره‌شمالی توانایی حمله به امریکا را پیدا کند. 
   
واکنش متحدان امریکا

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در واکنش به آزمایش موشکی کره‌شمالی ضمن آنکه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد، گفت: آزمایش موشکی کره‌شمالی کاملاً نشان می‌دهد تهدید علیه کشور ما جدی و واقعی است. امریکا، کره‌جنوبی، چین و روسیه باید فشار بر کره‌شمالی را در واکنش به آزمایش‌های موشکی این کشور افزایش دهند.  البته ژاپن می‌گوید این موشک جدید برخلاف دو موشکی که در تابستان گذشته از آسمان شمال ژاپن عبور کردند، وارد حریم هوایی این کشور نشده است؛ واقعیتی که مؤید اظهارات چند روز پیش مقامات کره‌شمالی است که هدف موشکی‌اش صرفاً امریکاست و دیگر کشور‌‌‌ها نباید بترسند.  رئیس‌جمهور کره‌جنوبی اعلام کرد که در گفت‌وگویی از شی‌جین‌پینگ، همتای چینی خود درخواست کرده است که نقشی فعال‌تر در جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی داشته باشد.  سفیر انگلیس در سازمان ملل آزمایش موشکی کره‌شمالی را «‌اقدامی بی‌خردانه‌» خواند بدون آنکه به سرمایه‌گذاری چندین میلیون پوندی کشورش برای بازسازی قدرت موشک بالستیکی خود در برابر تهدید فرضی روسیه اشاره کند. زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در واکنش به تازه‌‌‌‌ترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ از تصمیم برلین برای احضار سفیر کره‌شمالی خبر داد.   آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم این آزمایش موشکی را محکوم کرد. شورای امنیت سازمان ملل روز چهار‌‌‌شنبه برای بررسی جدید‌‌‌ترین آزمایش موشکی کره‌شمالی جلسه فوق‌العاده تشکیل داد. 
   
واکنش روسیه و چین

 مسکو و پکن که در چندین مورد به تعدیل لحن قطعنامه‌ای شورای امنیت علیه کره‌شمالی اقدام کرده‌اند، همچنان در لفظ ظاهراً زبان به محکومیت آزمایش کره‌شمالی گشودند. یوری شویتکین، معاون کمیته دومای روسیه گفت آزمایش موشک‌های جدید دوربرد بالستیک با برنامه‌های حل و فصل صلح‌‌آمیز شبه‌جزیره کره متناسب نیست و به حل آن کمک نمی‌کند. در عین حال کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه توپ را به زمین امریکا انداخت و گفت: آزمایش موشک‌های جدید در کره‌شمالی می‌تواند نشانه‌های سرخوردگی این کشور از موضع امریکا باشد.

وی افزود: این یک واقعیت است که کره‌شمالی در دو ماه گذشته جامعه جهانی را تحریک نکرده است، در پیونگ‌یانگ به احتمال زیاد انتظار داشتند که غرب در ارزیابی‌های خود اقداماتی را برای کاهش محدودیت‌‌‌‌ها انجام دهد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. هم‌اکنون هیئتی پارلمانی متشکل از نمایندگان تمامی احزاب روسیه برای گفت‌وگو با مقامات کره‌شمالی در این کشور به سر می‌برد که رایزنی‌های آنان تا اول دسامبر ادامه خواهد داشت.  همچنین سناتور ویکتور باندارف گفت: روسیه درخصوص امنیت کشور هیچ جای نگرانی ندارد، پرتاب اخیر موشکی کره به منزله شروع جنگ نیست و تنها نشان‌دهنده قدرت استراتژیکی این کشور است.  در پکن سخنگوی وزارت خارجه چین نگرانی عمیق این کشور را درباره آزمایش موشکی کره‌شمالی بیان کرد و خواستار گفت‌وگو برای حل بحران شبه‌جزیره کره شد.  گنگ شوآنگ اظهار امیدواری کرد تمام طرفین با همکاری یکدیگر مسئله را به روش صلح‌آمیز حل کنند و تأکید کرد راه‌حل نظامی برای حل این بحران مناسب نیست.  سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین خواستار برگزاری مذاکرات برای حل صلح‌آمیز بحران اتمی کره‌شمالی شد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
0
0
حالا این خوبه؟ یک کشور گرسنه و بدبخت دوتا ترقه هوا کرده حالا چه تفاوتی برای مردم گرسنه ان داره؟ البته اینجا کعبه امال شماست از ژاپن به کره شمالی رسیدید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار