کد خبر: 883400
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
محققان در مركز جامع سرطان توانستند يك برنامه كامپيوتري كه راهي را براي استفاده جديد از داروهاي قديمي پيشنهاد مي‌دهد، طراحي كنند. محققان در مركز جامع سرطان برنامه‌اي كامپيوتري را جهت يافتن نشانه‌هاي جديد براي داروهاي قديمي ارائه كردند.

اين برنامه كامپيوتري بر مبناي داده‌هاي موجود در مورد داروهاي مورد تأييد FDA طراحي شده است و كارايي بالقوه داروها را پيش‌بيني مي‌كند. در اين مطالعه جديد محققان به خوبي و با موفقيت نتايج به دست آمده از DrugPredictرا در شرايط آزمايشگاهي مورد استفاده قرار داده و نشان دادند مسكن‌هاي معمول مانند آسپرين مي‌توانند سلول‌هاي سرطان تخمدان اپي تليالي مشتق از بيماران را بكشند. اين برنامه كامپيوتري نشان داد كه داروهاي غير استروئيدي ضد التهابي موسوم NSAIDs، مي‌توانند براي سرطان تخمدان اپي تليالي كاربرد داشته باشند.

محققان سلول‌هاي سرطان تخمدان اپي تليالي مشتق از بيماران را در آزمايشگاه كشت  و در معرض داروهاي ايندومتاسين قرار داده‌اند و يافته‌هايي مشابه با پيش‌بيني‌هاي DrugPredictبه دست آورده‌اند. ايندومتاسين قادر است هم سلول‌هاي حساس و هم سلول‌هاي مقاوم سرطان تخمدان اپي تليالي را بكشد. جالب اين است كه سلول‌هاي سرطان تخمدان اپي تليالي مقاوم به سيس پلاتين بيشتر از ساير سلول‌ها به ايندومتاسين پاسخ مي‌دهد و اضافه كردن اين دارو به داروهاي شيمي درماني منجر به كشتن سريع‌تر سلول‌هاي سرطاني مي‌شود. به عقيده محققان اين برنامه مي‌تواند به يافتن تركيبات درماني مؤثري كه سلول‌هاي بنيادي سرطاني را هدف قرار مي‌دهند منجر شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر