کد خبر: 883191
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
حسن رحيمي، قهرمان كشتي آزاد جهان و نفر سوم المپيك ريو در گفت‌وگو با «جوان»:
حوادث طبيعي هر از گاهي كشورمان را تحت تأثير قرار مي‌دهد اما همين حوادث شرايطي را فراهم مي‌كند كه مردم ايران يك بار ديگر اتحاد و همدلي خود را ثابت كنند.
شيوا نوروزي
 حوادث طبيعي هر از گاهي كشورمان را تحت تأثير قرار مي‌دهد اما همين حوادث شرايطي را فراهم مي‌كند كه مردم ايران يك بار ديگر اتحاد و همدلي خود را ثابت كنند. زلزله كرمانشاه يكي از همان اتفاقاتي است كه بسياري از اهالي غرب كشور را داغدار كرد و خسارت‌هاي مالي فراواني به جاي گذاشت. سرد شدن هوا و آغاز فصل بارش از جمله مشكلاتي است كه در روزهاي اخير مردم زلزله‌زده با آن دست و پنجه نرم كرده‌اند. اگرچه زلزله 3/7 ريشتري كرمانشاه كام مردم را تلخ كرد اما حضور گسترده اقشار مختلف براي كمك‌رساني به آسيب‌ديدگان حيرت جهان را به همراه داشت. همان‌طور كه انتظار مي‌رفت اهالي ورزش در همان روزهاي نخست پاي كار آمدند و براي جمع كردن كمك‌هاي مردمي دست به كار شدند. ملي‌پوشان و مدال‌آوران كشتي از جمله چهره‌هاي سرشناسي بودند كه بي‌درنگ به كرمانشاه سفر كردند تا هم كمك‌هاي مردمي را توزيع كنند و هم با زلزله‌زدگان ابراز همدردي كرده باشند. حسن رحيمي نفر سوم المپيك ريو و قهرمان جهان در گفت‌وگو با «جوان» گوشه‌هايي از درد و رنج زلزله‌زدگان غرب ايران را مطرح كرد و از علاقه خاص مردم اين خطه به كشتي گفت.
شما از جمله چهره‌هاي شناخته‌شده‌اي بوديد كه در همان روزهاي اول خودتان را به مناطق زلزله‌زده غرب كشور رسانديد. حضور ورزشكاران در اين مناطق چه تأثيري در روحيه مردم زلزله‌زده داشت؟
ابتدا بايد يك بار ديگر به مردم خونگرم كرمانشاه تسليت بگويم. وظيفه خودمان دانستيم در حد بضاعت و در حد توان فدراسيون كشتي كمك كوچكي به اين عزيزان داشته باشيم. كشتي‌گيران خودشان را به‌مناطق زلزله‌زده رساندند و از نزديك شاهد غم و غصه مردم بوديم. با مردم حرف مي‌زديم و آنها هم با ما درد دل مي‌كردند تا بلكه دلگرمي برايشان باشيم.  اميدوارم مسئولان هرچه بيشتر به فكر زلزله‌زدگان باشند.  هوا به شدت در اين مناطق سرد است و مردم بيش از هر چيز به سرپناه نياز دارند.
از حال و هواي مناطق زلزله‌زده بگوييد و اينكه مردم از نظر روحي در چه شرايطي بودند؟
همان‌طور كه انتظار داشتيم مردم منطقه همگي سردرگم، نگران و ناراحت بودند. خانه‌ها ويران شده، بسياري عزيزانشان را از دست داده بودند و بسياري هم زير آوار بودند. جو سنگيني حاكم بود با اين حال ورزشكاران خود را به كرمانشاه رساندند. بايد تشكر كرد از همه چهره‌هاي ورزشي و هنرمنداني كه براي كمك به ميدان آمدند. خوشبختانه اهالي غرب كشور از نظر مواد غذايي و پوشاك مشكلي نداشتند؛ تنها مسئله‌اي كه همه را نگران كرده كمبود سرپناه است كه اميدواريم با رسيدن به موقع كانكس‌ها اين مشكل نيز برطرف شود. قطعاً با كمك مسئولان در اين فصل سرما از درد و رنج مردم كاسته مي‌شود.
با چه انگيزه‌اي به همراه ساير ملي‌پوشان به كرمانشاه سفر كرديد؟
اين وظيفه همه ورزشكاران بود، به ويژه كه كشتي به عنوان ورزش اول ايران مسئوليت سنگين‌تري هم دارد. از طرفي مردم خونگرم كرمانشاه خودشان اهل كشتي هستند، مسابقات اين رشته را پيگيري مي‌كنند و قطعاً از ما انتظار ويژه‌اي داشتند. در بين مردم بوديم و آنها به ما مي‌گفتند كه حضورمان باعث دلگرمي‌شان شده. واكنش مردم به حضور ورزشكاران در مناطق زلزله‌زده كاملاً مثبت بود. يكي از افراد مناطق زلزله‌زده به من گفت با اينكه دو عضو خانواده‌ام را از دست داده‌ام اما حضور كشتي‌گيران و ورزشكاران دل‌مان را شاد كرد و به زندگي اميدوار شده‌ايم. مردم كرمانشاه علاقه خاصي به كشتي دارند؛ وقتي رسول خادم رئيس فدراسيون شخصاً به روستاها سر مي‌زند و كمك مي‌كند چهره مردمي ورزشكاران را از نزديك ديدند. در حقيقت مردم ايران در اين حادثه سنگ تمام گذاشتند.
حضور ورزشكاران در بين مردم و حمايت از آنها در شرايط سخت چگونه نگاه مردم به ورزش را تغيير مي‌دهد؟
معتقدم اين حركت‌هاي مردمي و فرهنگي از نسل‌هاي گذشته به ما ارث رسيده است. چند دهه گذشته آقاتختي با جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي شخصاً به بوئين‌زهرا رفتند و به مردم زلزله‌زده كمك كردند. كمك به همنوع در مردم ايران ارثي است. كشتي ورزش ملي كشورمان است و مردم اين رشته را دلي دنبال مي‌كنند. به يك روستايي رفتم در مرز ايران و عراق كه در زلزله آسيب ديده و عكس آقاتختي را در يك از خانه‌ها ديدم. در آن هواي سرد كمك‌هاي كمي به دست مردم رسيده بود ولي يكي از اهالي با من در مورد علاقه‌اش به ورزش، كشتي و كشتي‌گيران صحبت كرد. در زلزله كرمانشاه همه كمك كردند، از فوتبالي‌ها و علي دايي گرفته تا ساير ورزشكاران. شايد كشتي زودتر از ساير رشته‌ها وارد عمل شد اما در كل همه مردم حضور فعالي داشتند. دل همه مردم به درد آمد و براي كمك به همنوع پاي كار بودند. بعضي‌ها انفرادي و برخي‌ها هم گروهي كمك‌ها را جمع‌آوري كردند.
كرمانشاه سال گذشته ميزبان جام جهاني بود و حضور به‌موقع و فوري كشتي‌گيران خوشحالي مردم اين استان را به همراه داشت.
اهالي درد دلشان را با ما در ميان مي‌گذاشتند. شخصاً عاشق مردم هستم و همواره در مسابقات به عشق مردم روي تشك مي‌روم وگرنه كشتي نه آينده‌اي دارد و نه از نظر اقتصادي درآمدزاست. 15 سال است كشتي مي‌گيرم و مبارزه مي‌كنم اما اگر زندگي من را ببينيد عادي و ساده‌تر از آن چيزي است كه فكرش مي‌كنيد. با مردم‌مان زندگي مي‌كنيم و اين نعمت بزرگي است. يكي از خاطراتي كه در اين سفر در ذهن من باقي ماند همان صحنه‌اي بود كه يكي از اهالي عكس آقاتختي را نشانم داد و گفت با قهرمانان و كشتي‌گيران زندگي مي‌كنيم. در روستايي كه خيلي‌ها تلويزيون هم نداشتند اما بودند كساني كه من را مي‌شناختند. برايم واقعاً جالب بود كه اهالي روستايي در مرزهاي غربي كشتي‌هاي من در مسابقات مختلف المپيك و جهاني را تماشا كرده‌اند و به ياد دارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
said
|
Switzerland
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
سلام. امریکا از همین خصوصیتهای ایرانیان وحشت دارند که روزی با کمک این ملت صاحبان واقعی سرزمین های اشغالی فلستین ٫امریکا ٫ استرالیا و کانادا به حقوق قانونی شان برسند...
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
عدم کمک دولت به مردم هم ارثی است
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
بسم الله.باسلام.شاید بتوان گفت: رفتارهای ادمیزاد را میتوان در یک نوع نگاه به دو شاخه فطری وغریزی تقسیم نموده که امدادرسانی به مظلوم چه حقیقی چه حقوقی صرفا" به نیت کمک به مظلوم بدون در نظر گرفتن نفع شخص امدادگر .در نهاد انسان فطری وسابقه ای به بلندای تاریخ انسان دارد که شاید اجابت دعوت حضرت حوا سلام الله علیها توسط حضرت ادم علیه وعلی نبینا واله الاف التحیة والثناء یعنی انسان کامل و معصوم در نزدیکی به شجره ممنوعه گندم وعدم درگیری ودفاع توسط حضرت هابیل علیه السلام که منجر به قتل حضرتش شد که هیچکدام ذاتین مقدسین علیهماالسلام از سر هوی وهوس العیاذ بالله ورود به ان پیدا نکرده بودند را دراین راستا تعریف نمود.ژاپنی ها هم امروزه میتوانند موید ادعا باشند.فلذا ملیت شاید دامی باشد که نباید گرفتارش شد. در باب دولت ها وحکومت ها نیز هر امتی لیاقت همان حاکم خود را دارد وان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. والسلام.شهرک اندیشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار