کد خبر: 882896
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
مدیر امور عشایر جهادکشاورزی هرمزگان:
مدیر امور عشایر سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از آغاز کوچ عشایر به استان خبر داد و گفت: سالیانه ۲هزار خانوار عشایر از کرمان و فارس به هرمزگان کوچ می کنند.

مدیر امور عشایر سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از آغاز کوچ عشایر به استان خبر داد و گفت: سالیانه ۲هزار خانوار عشایر از کرمان و فارس به هرمزگان کوچ می کنند.

منوچهر سالاری افزود: هر ساله ۲ هزار خانوار عشایر کوچنده استان کرمان از مناطق بافت، سیرجان و بردسیر به شهرستانهای رودان و حاجی آباد در استان هرمزگان کوچ می کنند. نزدیک به ۱۵۰۰ خانوار نیز درون کوچ هستند که جمعا ۳ هزار و۵۰۰ خانوار عشایر در هرمزگان زندگی می کنند.

سالاری با بیان اینکه عشایر کوچنده دارای ۵۰۰ هزار واحد دامی هستند تصریح کرد: سالیانه قریب به ۸ هزار و ۶۴۰ تن شیر و ۲ هزار و ۹۳۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر تولید می شود.

وی یکی از مهمترین فعالیت های خانوار عشایر را تولید صنایع دستی دانست و افزود: سالیانه ۲۱۲ متر انواع صنایع دستی داری از جمله قالی، قالیچه، تابلو فرش، جاجیم، پلاس، و حصیر و صنایع دستی غیر داری مانند جوراب، خورجین، کلاه و دستکش سالیانه ۱۱۰ متر تولید می کنند.

وی تکمیل شهرک عشایری، برقدار کردن چاههای عشایری و ارائه تسهیلات را از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان در سالجاری برشمرد.

سالاری گفت : برای تکمیل شهرک عشایری و برقدار کردن چاهها نیاز به بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تامین اعتبار طرح های فوق اجرایی می شوند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش عشایر در فعالیت های کشاورزی اظهارداشت: عشایر استان سالیانه بیش از ۲۵ هزار تن محصولات باغی از جمله خرما، پرتقال و نارنگی و۱۶ هزار تن محصولات زراعی مثل گندم و جو تولید می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر