کد خبر: 882858
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ظرفیت سالانه صادارت کالا از این استان را 400 میلیون دلار عنوان کرد.
سید نعیم امامی روز شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هدف صادراتی این استان برای سال جاری 110 میلیون دلار پیش بینی شده است، اظهار کرد: تا پایان مهرماه امسال 54 میلیون دلار کالا از استان صادر شد.
به گفته وی، بخش عمده صادرات کالا از استان از طریق گمرک دیگر استان ها انجام می شود که باید برای سنجش میزان واقعی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری از طریق واحدهای تولیدی اقدام شود.
امامی گفت: سال گذشته 106.5 میلیون دلار کالای این استان با رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 94 از گمرک چهارمحال و بختیاری صادر شد.
به گفته وی، این میزان آمار صادرات کالا از گمرک استان در حالی است که 300 میلیون دلار محصولات کشاورزی از مبادی دیگر گمرک در کشور صادر شده که جزو آمار واقعی صادرات کالای استان محسوب نشده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان نباید صرفا به کشور عراق صادرات داشته باشند. امامی گفت: تنها محصولات تولیدی 20 واحد تولیدی در این استان از نظر کیفیت و کمیت صادر می شود.
وی ظرفیت اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی در استان را 21 هزار نفر عنوان کرد و افزود: هم اینک حدود 15 تا 16 هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند. امامی افزود: برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید سمت کارآفرینی و تکنولوژی های جدید آی تی حرکت کرد و نباید فقط از بخش صنعت انتظار ایجاد شغل داشت.
در این مراسم از 7 واحد نمونه صادراتی استان در سال 95 تجلیل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر