کد خبر: 881989
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
فرمانده ناحیه بسیج امام رضا (ع) اصفهان:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) گفت: برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی در ۱۴ نقطه سطح شهر از مهم­ترین برنامه‌های این ناحیه در هفته بسیج است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، فرمانده ناحیه بسیج امام رضا (ع) اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیجیان سرباز ولایت هستند و از سوی دیگر وظیفه خدمت‌گذاری به آحاد مردم شریف و شهیدپرور ایران را دارند؛ در همین راستا در برنامه‌های مأموریتی بسیج در سال 96 اثرگذاری برنامه‌ها و نقش‌آفرینی بسیج در بحث خدمت‌رسانی به مردم مطرح است.

سرهنگ محمد رضایی با بیان اینکه هر روز ،هفته بسیج با عنوان مشخصی هدف‌گذاری شده است، گفت : در رده‌های مختلف بسیج به تناسب نامگذاری روزهای هفته برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است و به عبارتی درصدد هستیم نقش بسیج را در عرصه‌های مختلف در راستای هدف نهایی انقلاب اسلامی که همان تمدن نوین اسلامی است، برای مردم مطرح کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: 1700 عنوان برنامه در رده‌های مختلف در این ناحیه برنامه ریزی شده است که مهمترین آن اعزام تیم‌های پزشکی به نقاط حاشیه‌ای اصفهان ، برگزاری یادواره‌های شهدا که از روز 25 آبان برنامه ریزی شده است نیز از دیگر برنامه‌ هفته بسیج به شمار می‌رود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در ادامه گفت: تعداد 11 یادواره در سطح حوزه‌ها و بیش از 50 یادواره در سطح پایگاه‌ها در این هفته برگزار می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در راستای آشنایی با سبک زندگی شهدا و رسیدگی به مشکلات خانواده ‌شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی اعم از کوه گشت، پیاده روی خانوادگی، اردوهای برون و درون شهری مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذهبی شهرستان از دیگر برنامه‌های این ناحیه است.

وی با بیان اینکه دستاوردها و برنامه‌های این ناحیه در نمایشگاه فعالیت‌های بسیج واقع در حسینیه ثارالله ناحیه امام‌صادق (ع) ارائه می‌شود، تصریح کرد: با توجه به متمرکز بودن این نمایشگاه، برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی در 14 نقطه سطح شهر در راستای معرفی برنامه‌های این ناحیه برنامه ریزی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در ادامه گفت: در هر غرفه برنامه‌های آن محله معرفی می‌شود؛ میزهای مشاوره مختلف با توجه به آسیب‌هایی که در آن محله وجود دارد، پایش سلامت قند و چربی خون توسط بسیج جامعه پزشکی و بسیج ادارات نیز از دیگر برنامه‌های این ایستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه کارآفرینان موفق که با کمک بسیج سازندگی فعالیت اقتصادی داشته‌اند نیز در این غرفه‌ها حضور دارند، گفت: خاتمه ایستگاه‌ها بعد ازظهر 6 آذر مصادف با سال‌روز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است و در مراسم اختتامیه گروه‌های سرود بسیج اجرای برنامه می‌کنند.

رضایی ادامه داد: حضور بسیجیان این ناحیه در برنامه شکوه مقاومت مصلی‌های ‌نماز جمعه و سخنرانی بسیجیان قبل از خطبه‌ها از دیگر برنامه‌های این ناحیه در هفته بسیج است.

وی با بیان اینکه شعار «بسیج»، مظهر مردم سالاری دینی «شعار» هفته بسیج امسال است، خاطرنشان کرد: مسجد محور بودن فعالیت‌های بسیج یکی از رویکردهای امسال بسیج بوده است و برنامه‌های‌ خود را در راستای آن برنامه ریزی کرده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای اجرای طرح پیشگیری از سرقت انجام شده است، تصریح کرد: به عنوان بسیج وظیفه خود را تامین امنیت مردم در حد مطلوب می‌دانیم و برنامه گشت‌های بسیج محله محور در راستای همین هدف است.

وی در ادامه گفت: این گشت‌ها با وجود معتمدان محل و ائمه جماعت روز 5 آذر بعد از نماز مغرب و عشا آغاز و گروه‌ها بدون سلاح و با لباس شخصی به گشت در محله‌ها می‌پردازند.

رضایی با بیان اینکه در طول سال بحث اردوهای جهادی پیگیری می‌شود، گفت: در طول هفته بسیج سه گروه جهادی به روستای زلزله زده بزمیر، دو گروه به علویجه و گروهی به منطقه لردگان اعزام می‌شوند.

وی پیرامون اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: سال‌های گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه صنایع دستی صورت گرفته است و در این هفته نیز کارگاه آموزشی صنایع دستی با موضوع سرمه دوزی برای خواهران در راستای آموزش و تولید و اشتغال صورت می‌گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) با بیان اینکه مردم اصفهان در رده‌های مختلف بسیج از همان ساعت‌های اولیه وقوع زلزله غرب کشور به یاری آن‌ها پرداخته‌اند، گفت: تا این لحظه 20 تریلر و 10 کامیونر شامل اقلام موردنیاز از طرف بسیجیان این ناحیه برای مردم زلزله‌زده ارسال کرده‌ایم.

وی پیرامون نحوه توزیع این اقلام به مردم خاطرنشان کرد: نیروهای آماد و پشتیبانی و بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان در بزمیر کرمانشاه مستقر هستند و محموله‌ها را تحویل و متناسب با نیاز مردم توزیع می‌کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار