کد خبر: 881926
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در نشست رسانه‌اي جشنواره فرهنگي پايگاه‌هاي بسيج عنوان شد
رئيس مركز تخصصي فرهنگي بسيج، هدف از برگزاري جشنواره «مدرسه عشق» را سوق دادن بسيجيان به سمت حوزه فرهنگ عنوان كرد.
محمدصادق عابديني

نشست رسانه‌اي جشنواره «مدرسه عشق» ديروز در مركز تخصصي فرهنگي بسيج برگزار شد. در اين نشست، احمد مداحي، دبير اجرايي پنجمين دوره جشنواره مدرسه عشق گفت: طي فراخواني كه داديم 72 هزار اثر ارسال شد و رشد آثار نسبت به دوره سوم و چهارم رشد بسيار چشمگيري داشت، پيش‌بيني ما 30 هزار اثر در دوره پنجم بود كه به دليل استقبال روند داوري آثار زمان بيشتري به خود اختصاص داد، البته بايد عنوان كنم كه 12 هزار اثر كنار گذاشته شد و تنها دليلش هم اين بود كه موضوع آثار مرتبط نبود. محمدگلريز، خواننده پيشكسوت و دبير بخش موسيقي جشنواره مدرسه عشق نيز در سخناني از رشد چشمگير آثار ارسالي به بخش موسيقي جشنواره نسبت به ادوار قبلي خبر داد و گفت: بنده با شنيدن آثار افرادي كه در شهرستان‌ها يا مناطق محروم هستند، گاهي تعجب مي‌كنم و ملودي‌هايي از آنها شنيده‌ام كه براي خودم هم جذاب بوده است، اما متأسفانه به دليل نبود امكانات نمي‌توانيم آنها را به ثمر برسانيم تا روزي در جهت موسيقي ارزشي ما گام بردارند.

مهدي آذرپندار، رئيس مركز تخصصي فرهنگي بسيج و داور بخش فيلم و نمايش جشنواره مدرسه عشق با اشاره به رويكرد مسجدمحوري‌شدن فعاليت‌هاي بسيج از زمان آغاز رياست سردار غيب‌پور بر سازمان بسيج، هدف از برگزاري مدرسه عشق را سوق دادن فعاليت‌هاي بسيجيان به حوزه فرهنگ عنوان كرد و گفت: مدرسه عشق جشنواره‌اي براي كشف و باروري استعدادهاي خلاق اعضاي پايگاه‌هاي بسيج در سراسر كشور است، سالانه حدود ۵۰ اثر از توليدات پايگاه‌هاي بسيج به نام همان پايگاه محلي در صدا و سيما پخش مي‌شود كه اين آثار از طريق جشنواره مدرسه عشق شناسايي شده‌اند و افراد در همين پروسه آموخته‌اند چگونه نماهنگ بسازند.

وي همچنين گفت: خوشبختانه در حوزه سرود بيشترين كار را سازمان بسيج انجام داده‌است كه مي‌تواند يكي از خروجي‌هاي جشنواره نيز باشد. آذرپندار با بيان اينكه با رصد آثار رسيده به جشنواره مي‌توانيم متوجه شويم در كدام حوزه‌ها دچار ضعف هستيم، افزود: در سرود و تجسمي اتفاقات خوبي در حال رخ دادن است و نمي‌شود گفت آثار توليد‌شده در آنها آماتوري است، در عين حال در حوزه‌هايي مانند تئاتر داراي ضعف هستيم. لازم به يادآوري است مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره «مدرسه عشق» با حضور مقامات كشوري و لشكري همراه با سخنراني سردار غيب‌پرور، اول آذرماه در محل لانه جاسوسي برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار