کد خبر: 881919
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دو مجرم سراتوسوار كه با بررسي آگهي‌هاي سايت ديوار با فروشندگان كالا تماس گرفته و به بهانه خريد، اموالشان را سرقت مي‌كردند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ظهر روز شنبه، 13 آبان‌ماه بود كه مردي وارد كلانتري 190 مجيديه شد و به مأموران پليس خبر داد كه دو سرنشين يك خودروي سراتوي سفيدرنگ با تهديد چاقو شش عدد گوشي تلفن همراه اپل او را كه 30 ميليون تومان قيمت داشت سرقت كرده‌اند. بعد از مطرح شدن شكايت پرونده به دادسراي ناحيه 34 تهران فرستاده شد و به دستور بازپرس شعبه پنجم تيمي از كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي مأمور رسيدگي به آن شدند.
 
شاكي وقتي مورد تحقيق بيشتر قرار گرفت جزئيات بيشتري از ماجرا را شرح داد. او گفت: چند روز قبل براي بازديد از نمايشگاه فناوري اطلاعات كه در شهر دبي كشور امارات برگزار شده بود راهي آن كشور شدم. در جريان بازديد شش عدد گوشي تلفن همراه اپل خريدم و به ايران آوردم تا با فروش آن سود ببرم. وقتي براي فروش گوشي‌ها به پاساژ علاء‌الدين رفتم متوجه شدم كه مدل گوشي‌هايي كه خريده‌ام هنوز وارد كشور نشده است براي همين نتوانستم كه گوشي‌ها را بفروشم. شاكي ادامه داد: بعد از نااميد شدن از فروش گوشي‌ها در بازار، تصميم به فروش اينترنتي آن گرفتم براي همين به سايت ديوار يك آگهي فروش دادم.

 ساعتي بعد از درج آگهي بود كه مردي تماس گرفت و بعد از شنيدن توضيحاتم درخواست خريد كرد. بعد از توافق اوليه بر سر قيمت در ميدان هروي قرار ملاقات گذاشتيم. وقتي سر قرار حاضر شدم دو مرد جوان سوار بر يك خودروي سراتوي سفيدرنگ منتظرم بودند. براي بررسي اصالت گوشي‌ها به يك مغازه فروش گوشي تلفن همراه رفتيم و آنها از اصالت گوشي اطمينان پيدا كردند. صاحب مغازه هم براي همه گوشي‌ها مبلغ 30‌ميليون تومان قيمت تعيين كرد. 
شاكي ادامه داد: بعد از توافق نهايي بر سر قيمت براي دريافت پول به طرف محل پارك خودرو حركت كرديم. وقتي رسيديم ناگهان آن دو نفر با چاقو به من حمله كردند به طوري كه از ناحيه دست زخمي شدم و آنها گوشي‌ها را سرقت كرده و سوار بر خودرو از محل فرار كردند. 

در حالي كه تحقيقات براي بازداشت دو سارق درجريان بود به كارآگاهان پليس خبر رسيد كه سرقت‌هاي مشابهي به كلانتري‌هاي شهر گزارش شده است. يكي از شاكيان به مأموران كلانتري 147 نارمك گفته بود كه دو متهم به همين شيوه دو موتورسيكلت برقي كه هر كدام يك ميليون و 600 هزار تومان ارزش داشت، سرقت كرده‌اند. او در توضيح بيشتر گفت: من صاحب مغازه فروش موتورسيكلت در فلكه اول تهرانپارس هستم. چند روز قبل براي فروش موتورها در سايت ديوار آگهي فروش دادم. 

بعد از درج آگهي بود كه مردي وارد مغازه‌ام شد و درخواست خريد دو موتورسيكلت داد. او صد هزار تومان به عنوان بيعانه پرداخت كرد و خواست موتورها را به آدرسي بلوار ابوذر بفرستم تا پولش را آنجا تسويه كند كه قبول كردم. بعد از رفتن آن مرد بود كه موتورها را با پيك برايش فرستادم. ساعتي بعد بود كه راننده پيك تماس گرفت و گفت بعد از تحويل دادن موتورها قصد گرفتن پول را داشته كه دو نفر با چاقو و اسپري افشانه به او حمله كرده و بعد از زخمي كردن وي موتورها را سرقت كرده‌اند. 

در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان با بررسي دوربين‌ها مداربسته موفق شدند تصوير دو متهم را شناسايي كنند. شاكيان بعد از ديدن تصاوير متهمان آنها را شناسايي كردند. همچنين با به دست آمدن پلاك خودروي سراتوي سفيد رنگ به شماره ايران22‌/ ***ط48 معلوم شد كه اين خودرو اول مهرماه در بلوار فرحزادي اعلام سرقت شده است. كارآگاهان با بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند كه يكي از متهمان مجرم 25‌ساله‌اي به نام محمد.‌الف است. محمد مدتي قبل در جريان يك نزاع منجر به قتل بازداشت و تحت تعقيب مأموران پليس بود. بعد از شناسايي متهم بود كه محل تردد او در محدوده خيابان فرجام در شرق تهران شناسايي و 25 آبان ماه در حالي كه سوار بر يك موتورسيكلت آپاچي سبزرنگ بود، بازداشت شد. 

محمد در اولين تحقيقات اعتراف كرد كه با همدستي دوست 36‌ساله‌‌اش ميثم.‌ن دست به سرقت زده است. در بازرسي از مخفيگاه محمد خودروي سراتوي سرقتي و تعداد زيادي پلاك‌هاي سرقتي كشف شد. با اطلاعاتي كه محمد در اختيار پليس گذاشت مخفيگاه ميثم در نظام‌آباد شناسايي شد و چند ساعت بعد از دستگيري محمد او هم در حالي كه سوار بر خودرو سمند نوك مدادي در حال خارج شدن از خانه‌اش بود، دستگير شد. دو متهم وقتي مورد تحقيق قرار گرفتند به سرقت‌هاي مشابه بسياري اعتراف كردند. 
 سرهنگ كارآگاه فخرالدين افراسيابي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات براي شناسايي ديگر جرائم متهمان در جريان است و كساني كه به اين شيوه توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو سراتو سفيدرنگ مورد سرقت، زورگيري، ضرب و جرح قرار گرفته‌اند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري، بالاتر از بيمارستان رسالت، جنب كلانتري 120 سيدخندان مراجعه كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار