کد خبر: 881686
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
مدیرکل اوقاف استان همزمان هفته وقف خبرداد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ایجاد 3081اشتغال پایدار طی سال‌جاری از طریق فعال‌سازی و احیای موقوفات در این استان خبر داد .

 حجت‌الاسلام عبدلله واحدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این در حالی است که سهمیه و تعهد اشتغال این اداره کل در سال‌جاری تنها 6 اشتغال بوده است.

وی ادامه داد: جدای از این بیش از سه هزار اشتغال پایدار، پنج هزار و 387 نفر روز اشتغال موقت نیز از طریق فعالیت‌های عمرانی و پروژه‌های وقفی این اداره کل در سال‌جاری ایجاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از تلاش این اداره کل برای فعال‌سازی موقوفات غیرفعال خبر داد و گفت: در حال حاضر 76 موقعیت سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی شده که با جذب سرمایه‌گذار فعال شوند.

وی از آغاز عملیات عمرانی در 9 پروژه از این 76 موقوفه خبر داد و اضافه کرد: بخشی از این موقوفات برای فعال‌سازی و احیاء به بخش خصوصی واگذار شدند.

حجت‌الاسلام واحدی با بیان اینکه بیش از پنج هزار موقوفه در استان سمنان وجود دارد، گفت: فعالیت بخشی از این موقوفات به مرور به دلایل مختلف متوقف شده که اداره کل اوقاف فعال‌سازی این موقوفات را در برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برنامه‌ریزی 117 عنوان برنامه برای هفته وقف در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح 18 پروژه اوقاف که در قالب مرمت، بازسازی و تعمیر و...موقوفات انجام شده با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500میلیون تومان در هفته وقف به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: افتتاح نمایشگاه وقف چشمه همیشه جاری، عطرافشانی گلزار شهدا، تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله(ص)، نشست تخصصی فعالان قرآنی و صنوف استان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی خدمات‌دهی به زوار امام رضا(ع) در ایام منتهی به شهادت این امام،نشست با علما و فضلای حوزه علمیه قم،امضای تفاهمنامه با بنیاد شهید در راستای اجرای طرح هر شهید یک موقوفه، انعقاد تفاهمنامه همکاری با موسسه برکت، برپایی همایش‌های یاوران وقف، وقف و رسانه برپایی ایستگاه همه واقف باشیم و..از دیگر برنامه‌های وقف در استان سمنان است.

واحدی استان سمنان را از استان‌های موفق در اجرای طرح حافظان قرآن برشمرد و گفت: سهمیه این استان در این طرح تربیت 4000حافظ و فعال قرآنی است که تاکنون 1950 نفر آنها در این طرح شرکت کردند. ضمن اینکه 84 مربی و مدرس قرآنی نیز از استان در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کردند.

وی از اعزام 200نفر از خدام بقاع متبرکه و اعضای هیات‌امنا امامزادگان استان به اربعین امسال برای خدمات‌دهی در موکب سازمان اوقاف در کشور عراق خبر داد و تصریح کرد: این موکب تنها موکبی بود که به صورت مشترک با عراقی‌ها راه‌اندازی شد و خدمات بسیار خوبی در این ایام ارائه داد که خدمات‌دهی روزانه به 15 هزار زائر از جمله خدمات این موکب بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اعلام اولویت‌های وقفی در این استان از واقفان خیراندیش استان خواست موقوفات جدید خود را حتی‌الامکان با در نظر گرفتن این اولویت‌ها ایجاد کنند تا عموم مردم بهره بیشتری از آنها ببرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار