کد خبر: 881685
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
استاندار:
استاندار سمنان گفت: توجه به ظرفیت های ویژه گردشگری و تقویت آن راهکار اصلی رونق اقتصادی و اشتغالزایی در این استان است.
محمدرضا خباز افزود: حمایت از فعالیت هایی که سبب کارآفرینی در کشور می شود مورد توجه رهبر انقلاب و رییس جمهوری جمهور و دولت تدبیر وامید است.
وی با بیان این که همه مسئولان در وظیفه دارند امکانات دولتی را برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت کسب وکار مردم به کار گیرند، اظهارداشت: توجه به بخش خصوصی حلقه تکمیلی تلاش هایی است که باید در کنار فراهم کردن تسهیلات و ابزار و امکانات دولتی، از سوی مسئولان انجام می شود.
وی با اشاره به این که بخش خصوصی در هر منطقه ای ساز و کار های ویژه خود را داراد خاطرنشان کرد: هیچ منطقه ای بدون اهتمام برجسته و جدی به بخش خصوصی و فعالیت های مردم به عمران و آبادانی نخواهد رسید.
خباز ارایه تسهیلات مناسب و رفع موانع موجود بر سر راه فعالان اقتصادی را وظیفه ای تکلیفی برای دستگاه های اجرایی دانست و ادامه داد:اگر معیشت مردم دچار مخاطره شود آرامش و امید به آینده در جامعه خدشه دار خواهد شد.
استاندارسمنان با اشاره به بحران آب و خشکسالی اضافه کرد : با توجه به اینکه معیشت مردم این استان پیش از این بر کشاورزی استوار بود امروز و با ایجاد بحران خشکسالی باید به دنبال راهکارهای مناسب دیگری مانند توسعه فعالیت های صنعتی ،تولیدی، گردشگری در کنار کشاورزی بود.
خباز با تاکید بر اهمیت جایگاه تولید و صادرات در ایجاد رونق اقتصادی گفت: هر فردی که تصمیم به راه اندازی واحد تولیدی دارد باید معلومات و آگاهی کامل و جامعی در زمینه بازاریابی داشته باشد یا افرادی با این توانایی را در کنار خود قرار دهد و در غیر این صورت با انبوهی ازجریمه تسهیلات پرداخت نشده و محصولات بدون بازارو از دست رفتن سرمایه رو به رو خواهد شد.
 649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار