کد خبر: 881664
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
دولت امریکا قصد دارد دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین را در واشنگتن تعطیل کند و مقامات فلسطینی در این باره به امریکا هشدار داده‌اند.
تنش و تیرگی بر روابط امریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین سایه انداخته است. دولت امریکا بر آن است که دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) را در واشنگتن تعطیل کند. به گزارش دویچه‌وله، ظاهراً قصد فلسطینیان برای شکایت علیه اسرائیل و برنامه‌های شهرک‌سازی این کشور در دیوان کیفری بین‌المللی لاهه از دلایل این اقدام امریکا است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر سال جاری بر تصمیم برای شکایت از اسرائیل در دیوان بین‌المللی لاهه تأکید کرده بود؛ اقدامی که دولت امریکا آن را عبور از خط قرمز می‌داند. صائب عریقات، دبیرکل این سازمان و مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تأیید کرد که نامه‌ای از سوی وزارت خارجه امریکا در این راستا دریافت شده است.

در این نامه آمده است که وزارت خارجه امریکا تمدید مجوز برای ادامه فعالیت‌های دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین را ممکن نمی‌داند. به گفته‌ عریقات، واشنگتن به احتمال قوی تحت فشار اسرائیل چنین تصمیمی را گرفته است. او تهدید کرد:« اگر چنین اقدامی انجام بگیرد و نمایندگی دیپلماتیک این سازمان واقعاً تعطیل شود، ‌ما تمامی تماس‌‌‌‌ها و ارتباطات خود را با دولت ترامپ به حالت تعلیق درخواهیم آورد.» از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند كه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا طرح جدیدی را برای حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل ارائه کرده که براساس آن تشکیلات خودگردان ۹۰ روز مهلت دارد تا وارد مذاکرات جدی با اسرائیل شود. به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، طرح ترامپ به دنبال به رسمیت شناختن فلسطین و ایجاد دولتی فلسطینی اما نه با پایبندی به مرزهای 1967 است؛ همانطور که پیشنهاد تبادل اراضی را مطرح می‌کند اما نه تبادل اراضی که در طرح‌های پیشنهادی قبلی مطرح شده است. در این طرح شهرک‌نشینان صهیونیستی از شهرک‌‌‌‌ها در کرانه باختری تخلیه نخواهند شد و کوچ اجباری نیز شامل فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی 1948 نمی‌شود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این طرح استقبال کرده و گفته تمامی نیازهای امنیتی و غیرامنیتی این رژیم را برطرف می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار