کد خبر: 881662
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
روزنامه وال استریت ژورنال می‌نویسد مقام‌های عربستان سعودی در ادامه آنچه طرح مقابله با فساد خوانده‌اند، شماری دیگر از نظامیان بلندپایه این کشور را بازداشت کرده‌اند. 
اخیراً کمیته‌ای برای مبارزه با فساد در عربستان سعودی شکل گرفته که چند مقام‌ بلندپایه حکومتی از جمله بیش از ۱۰ شاهزاده، چهار وزیر دولت فعلی و شماری از مقام‌های سابق را به اتهام فساد مالی بازداشت و حساب‌های بانکی آنها را مسدود کرده است.  ریاست این کمیته با محمد بن سلمان، ولیعهد ۳۲ساله عربستان است. خبر تشکیل این کمیته ساعتی پیش از اولین بازداشت‌‌‌‌‌ها منتشر شد. روزنامه وال استریت ژورنال می‌نویسد حداقل بیش از ۲۰ نظامی از جمله چند فرمانده از سوی کمیته مبارزه با فساد بازداشت شده‌اند. همچنین شماری از تجار و بازرگانان سرشناس هم طی روزهای اخیر بازداشت شده‌اند. وال استریت ژورنال نوشته هنوز مشخص نیست این افراد متهم هستند یا به عنوان شاهد فراخوانده شده‌اند. 

تعداد و اسم بازداشت‌شدگان اگرچه به صورت رسمی منتشر نشده اما منابع خبری از بازداشت ۲۰۱ نفر و مسدود شدن ۲ هزار حساب بانکی خبر داده‌اند. شماری از منابع خبری گفته‌اند مقام‌های سعودی به این افراد گفته‌اند که برای آزادی باید بخش وسیعی از ثروت خود را به دولت منتقل کنند. شاهزاده ولید بن طلال بن عبدالعزیز، از ثروتمند‌‌‌‌ترین مردان جهان، یکی از بازداشت‌شدگان است. روزنامه فایننشال‌تایمز گفته‌ است از این افراد خواسته شده ۷۰ درصد از ثروت شخصی خود را به خزانه دولت انتقال دهند. دولت عربستان سعودی می‌گوید برخورد‌‌‌‌ها برای فرستادن این پیام است که با سرعت بخشیدن به اصلاحات اقتصادی، فساد و اختلاس در کشور دیگر تحمل نخواهد شد. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بزرگ‌ترین فرزند سومین همسر ملک سلمان پادشاه فعلی است. با مرگ ملک عبدالله، پدرش، پادشاه عربستان شد. او در آن زمان پسرش را که ۲۹ سال داشت به سمت وزیر دفاع منصوب کرد. اولین اقدام محمد بن سلمان بعد از رسیدن به وزارت دفاع، آغاز جنگ یمن بود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار