کد خبر: 881404
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
شيطنت امريكايي‌ها براي تخريب روحيه ملي‌پوشان وزنه‌برداري
اين روزها و در حالي كه كارشناسان وزنه‌برداري منتظر شروع رقابت‌هاي جهاني اين رشته در امريكا هستند و حتي به پيش‌بيني نتايج رقابت‌ها پرداخته‌اند، اما سايه سنگين كارشكني امريكايي‌ها در صدور ويزا براي اعضاي تيم ملي ايران حاشيه‌هايي را ايجاد كرده است.
فریدون حسن

اين روزها و در حالي كه كارشناسان وزنه‌برداري منتظر شروع رقابت‌هاي جهاني اين رشته در امريكا هستند و حتي به پيش‌بيني نتايج رقابت‌ها پرداخته‌اند، اما سايه سنگين كارشكني امريكايي‌ها در صدور ويزا براي اعضاي تيم ملي ايران حاشيه‌هايي را ايجاد كرده است.
   
کارشکنی امریکا در صدور ویزا 
هرچند كه همه خوب مي‌دانند امريكايي‌ها در نهايت ويزا را صادر مي‌كنند، اما حقيقت اين است كه اقدام آنها در ايجاد اخلال در روند صدور ويزا مي‌تواند ملي‌پوشان وزنه‌برداري ايران را با استرس روبه‌رو كند و به طور مستقيم بر نحوه تمرينات و آماده‌سازي آنها تأثير بگذارد. اين در حالي است كه با محروميت 9 كشور از كشورهاي مدعي اين رشته ايران يكي از شانس‌هاي اصلي قهرماني به شمار مي‌رود و اين حركت ايذايي امريكايي‌ها مي‌تواند اقدامي در جهت تخريب روحي و رواني تيم ايران براي نتيجه‌گيري خودشان قلمداد شود. به هر حال آنها ميزبان رقابت‌ها هستند و با توجه به تنش‌هاي موجود بين ايران و امريكا به خصوص از زمان رياست جمهوري رونالد ترامپ به اين‌سو اصلاً دوست ندارند كه سرود ايران در كشورشان آن هم به عنوان قهرمان جهان نواخته شود. با اين حال و به‌رغم تمام اين كارشكني‌ها ملي‌پوشان وزنه‌برداري ايران اينقدر آماده‌اند كه حتي مورد توجه سايت‌هاي خارجي و كارشناسان وزنه‌برداري دنيا قرار گرفته‌اند. بي‌شك يكي از اصلي‌ترين مسابقات در رده جهاني، رقابت‌هاي سنگين‌وزن است جايي كه قوي‌ترين مردان دنيا پا روي تخته مسابقات مي‌گذارند.
   
سلیمی و حسینی شانس های اصلی سنگین وزن 
 بهداد سليمي و سعيدعلي حسيني دو ملي‌پوش سنگين‌وزن ايران هستند كه در امريكا حاضر مي‌شوند. بنا بر گفته كارشناسان وزنه‌برداري سليمي و حسيني تقريباً بدون رقيب هستند و كسي نمي‌تواند با آنها رقابت كند. در ميان تمامي سنگين‌وزن‌هاي وزنه‌برداري دنيا تنها لاشا تالاخادزه گرجستاني است كه مي‌تواند رقابتي نزديك با اين دو قهرمان كشورمان داشته باشد. تالاخادزه 24 ساله در يك‌ضرب ركورد 217 كيلوگرم را در اختيار دارد. البته در مسابقات داخلي 220 كيلوگرم را هم بالاي سر برده است. اين وزنه‌بردار گرجي در دوضرب 258 كيلوگرم را بالاي سر برده كه مربوط به المپيك 2016 ريو است. با اين شرايط بي‌جهت نيست كه از او به عنوان حاكم المپيك، قهرمان جهان و اروپا ياد مي‌كنند. 
  
خط و نشان رقیب گرجستانی 
در مقابل تالاخادزه، وزنه‌برداري ايران بهداد سليمي قهرمان المپيك 2012 لندن را دارد. البته بايد توجه داشت كه اگر آن ناداوري واضح در حق سليمي در المپيك ريو اتفاق نمي‌افتاد الان او به جاي وزنه‌بردار گرجستاني حاكم المپيك ناميده مي‌شد. بهداد سليمي هم در تمرينات يك‌ضرب وزنه 220 كيلويي را بالاي سر برده و در دوضرب نيز عملكردي خوبي داشته، بنابراين اگر همه چيز خوب پيش برود، سليمي مي‌تواند به راحتي اين جوان گرجستاني را پشت سر بگذارد. اما بشنويد از ديگر وزنه‌بردار سنگين‌وزن كشورمان يعني سعيدعلي حسيني، وزنه‌برداري كه پا به ميدان مي‌گذارد تا ثابت كند در تمام سال‌هايي كه به دليل محروميت نمي‌توانست روي تخته برود، تمرين كرده و به اين روزها انديشيده است. سعيدعلي حسيني در اردوهاي وزنه‌برداري بسيار آماده نشان داده و حتي وزنه‌هايي را كه بالاي سر برده بيشتر و سنگين‌تر از وزنه‌هاي بهداد سليمي بوده است. با اين حال شرايط مسابقه و تاكتيك اتخاذ شده از سوي مربيان در نتيجه‌گيري او تأثير مستقيم دارد، شرايطي كه اميدواريم در نهايت به اين ختم شود كه دو ملي‌پوش كشورمان بالاتر از رقيب گرجستاني‌شان سكوهاي اول و دوم رقابت‌هاي جهاني را از آن خود كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار