کد خبر: 881309
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قرار شده از ابتدای آذرماه امسال قیمت نان‌های سنتی ۱۵ درصد بیشتر از نرخ کنونی عرضه شود.
ایسنا: طبق تصویب ستاد تنظیم بازار افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران اعمال می‌شود و برای شهرستان‌ها و استان‌های دیگر، طبق روال چند سال اخیر، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تصمیم می‌گیرند.

همچنین قرار نیست در وزن چانه نان تغییری صورت گیرد و شرایط و وضعیت تولید نان مانند سابق خواهد بود.

با توجه به قیمت کنونی نان (سنگک ۸۰۰ تومان، لواش ۲۲۰ تومان، تافتون ۴۰۰ و بربری ۸۰۰ تومان) که در خبازی‌های دولتی پخته و عرضه می‌شوند، بنابراین با احتساب افزایش ۱۵ درصدی، احتمالا قیمت نان سنگک و بربری به ۹۲۰ تومان، نان تافتون به ۴۶۰ تومان و نان لواش به ۲۵۰ تومان خواهد بود.

البته این نرخ‌ها بر اساس افزایش ۱۵ درصدی به قیمت فعلی محاسبه شده و قطعی نیست. به گفته رئیس اتاق اصناف، سیاستگذاری برای تعیین قیمت دقیق نان به جلسه بعدی ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

با توجه به اینکه قاسم زراعت‌کار - رئیس اتحادیه نانوایان سنتی - در این باره اعلام کرده که از ابتدای آذرماه قیمت‌های جدید نان در تهران و استان‌های کشور اجرا می‌شود، باید منتظر ماند و دید که چه نرخ‌هایی برای انواع نان‌های سنتی که بیش از ۹ میلیون تن گندم را از آن خود کرده‌اند، اعلام خواهد شد.
 
 قیمت احتمالی انواع نان از اول آذر +جدول
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
سنگک تا حالا عملا 1000 تومان بود با احتساب 20 عدد کنجد. به سنگکی های عزیر پیشنهاد میشه برای روند کردن قیمتهای جدید، تعداد دانه های کنجد رو به 8 عدد برسانند تا باز هم قیمت روند 1000 تومانی سنگک حفظ بشه. یعنی واقعا این کارو خواهند کرد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار