کد خبر: 881297
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
عضو هیات‌رئیسه مجلس:
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قبلاً برخی مجوزها در به‌کارگیری افراد بازنشسته و قانونی بودن آن وجود داشت که مجلس اخیراً بخش قابل‌توجهی از آن مجوزها را لغو کرده و تمام دستگاه‌ها منطبق با این قانون اجازه به‌کارگیری افراد بازنشسته را ندارند مگر اینکه شامل استثناهای موجود در قانون باشند که آن نیز در حد وزیر، استاندار و برخی مقامات دیگر است.

محمدحسین فرهنگی  در خصوص اجرای مصوبه مجلس برای ممانعت از به‌کارگیری مدیران بازنشسته در دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: گزارش‌هایی در رابطه با اسامی دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که اقدام به‌کارگیری افراد بازنشسته کرده‌اند در دست سازمان بازرسی کل کشور بوده و البته مجری این مصوبه مجلس نیز بر عهده آنها است.

وی افزود:گزارش‌های لازم در رابطه با اجرای مصوبه ممانعت از به‌کارگیری افراد بازنشسته در صورت درخواست و لزوم به‌صورت موردی به نمایندگان مجلس ارائه می‌شود و ازاین‌رو اطلاعات کلی و آمار دقیق از این موضوع در استان را ندارم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: قبلاً برخی مجوزها در به‌کارگیری افراد بازنشسته و قانونی بودن آن وجود داشت که مجلس اخیراً بخش قابل‌توجهی از آن مجوزها را لغو کرده و تمام دستگاه‌ها منطبق با این قانون اجازه به‌کارگیری افراد بازنشسته را ندارند مگر اینکه شامل استثناهای موجود در قانون باشند که آن نیز در حد وزیر، استاندار و برخی مقامات دیگر است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور مدت‌زمانی را به همه دستگاه‌ها داده تا در طول این مدت‌زمانی افراد بازنشسته خود را برکنار کرده و از نیروی جوان، متعهد و متخصص را در مجموعه خود استفاده کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال‌زایی اهمیت زیادی در کشور داشته و جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، افزود: می‌توان از تجربه بازنشستگان در اجرای کارها بهره‌مند شد ولی طبق قوانین وضع‌شده باید بستر برای استفاده از توانایی نیروهای جوان در کشور فراهم شود و اعتماد به آنها صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر