کد خبر: 881240
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
روي خوب ورزش امروز عيان‌تر از هميشه است، زلزله سرپل ذهاب قهرمانان و چهره‌هاي مشهور ورزش ايران را گردهم آورده...
سعيد احمديان
روي خوب ورزش امروز عيان‌تر از هميشه است، زلزله سرپل ذهاب قهرمانان و چهره‌هاي مشهور ورزش ايران را گردهم آورده تا گرهي از درد مردم زلزله‌زده غرب کشورمان باز کنند، قدمي تحسين‌برانگيز که بار ديگر نشان داد بسياري از ورزشکاران ايراني همان‌طور که در زمين مسابقه تمام سعي‌شان را براي موفقيت و بالا بردن پرچم کشورمان در ميادين المپيک و جهاني به كار مي‌بندند در خارج از ميدان مبارزه هم سعي مي‌کنند قهرمان بمانند و در بعدهاي اخلاقي هم همان قهرمان و الگويي باشند که مردم آنها را روي سکوهاي مسابقات مي‌بينند. اگر خيلي وقت‌ها از فضاي غيرفرهنگي و بداخلاقي‌هايي‌که در برخي رشته‌هاي ورزشي مانند فوتبال گلایه مي‌شود، اما بعضي وقت‌ها هم بايد روي ديگر سکه را ديد، مانند امروز که قهرمانان رشته‌هاي مختلف به ميدان آمده‌اند تا براي زلزله‌زدگان که روزهاي سختي را تجربه مي‌کنند، قدمي بردارند. اين همان حال خوب ورزش است. يکي از روزنامه‌نگاران قديمي مي‌گفت؛ اگر در ورزش دنيا احترام به ديگران، بيشتر و تنها در احترام به قوانين خلاصه مي‌شود، اما در ايران اينجا يک قهرمان بايد در عرصه اخلاق هم قهرمان باشد، قهرماني که مردمي که برايش در روزهاي قهرماني هورا مي‌کشيدند را در روزهاي رنج و سختي‌شان تنها نمي‌گذارد و به ياري‌شان مي‌شتابد. 

حالا هم قهرمانان کشورمان که اغلب‌شان سعي در رعايت اصول پهلواني و جوانمردي دارند با زلزله غرب کشور پاشنه‌هايشان را ور کشيده‌اند و به وسط گود آمده‌اند تا نشان دهند که تنها در حرف و پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي نيست که غمخوار مردم هستند، آنها در ميدان عمل هم‌، همپاي ديگران براي اينکه کمي از داغ زلزله‌زدگان غرب کشور را کم کنند، از هر راهي كه بتوانند وارد ميدان مي‌شوند تا در اين زمينه تسکين‌دهنده آلام مردم مصيب‌زده سرپل ذهاب و استان کرمانشاه باشند. مانند روزهايي که جهان پهلوان تختي بعد از زلزله بوئين زهرا در بازار تهران راه افتاد و کمک جمع کرد تا آخرين بار که علي دايي و خيلي از چهرهاي مطرح آمدند و در زلزله ورزقان مردم را تنها نگذاشتند. امروز هم در مصيب مردم غرب کشور خيلي از مدال‌آوران و قهرمانان رشته‌هاي مختلف ورزشي دست به كار شده‌اند تا به سهم خود گوشه‌اي از مشکلاتي را که مردم زلزله‌زده با آن درگير هستند، برطرف کنند. هر کدام به نحوي در اين ميدان وارد شده‌اند، يکي قصد دارد مدالش را به حراج بگذارد، ديگري در شبکه‌هاي اجتماعي پيام مي‌دهد كه مي‌خواهد کمک‌هاي غيرنقدي مردم را به سرپل ذهاب ببرد. 

تمام اين جنب و جوش‌ها براي ياري رساندن به مردمي است که روزي براي اين قهرمانان هورا مي‌کشيدند و امروز مصيبت زلزله بر سرشان آوار شده است. اين همان حال خوب ورزش است و نشان مي‌دهد که هنوز ريشه پهلواني و جوانمردي در ورزش ايران نخشکيده است، اگرچه مردمداري و پهلواني در ورزش کمتر از گذشته شده و بي‌اخلاقي و فساد بر برخي رشته‌ها مانند فوتبال سايه انداخته، اما هنوز هم مي‌توان در ورزش رگه‌هايي از جوانمردي را ديد، قهرماناني که تنها در شبکه‌هاي اجتماعي و در کنار شوفاژ پست‌هاي همدردي نمايشي نمي‌گذارند، بلکه به ميدان مي‌آيند و آستين‌هايشان را بالا مي‌زنند تا با کمک کردن به مردم زلزله‌زده، ديگران را هم تشويق كنند تا مردم زلزله‌زده کرمانشاه را تنها نگذارند. 

 البته ورود قهرمانان براي کمک به زلزله‌زدگان را بايد از زاويه ديگري هم ديد و آن هم مسئوليت اجتماعي است که آنها با توجه به شهرت و الگو بودنشان در جامعه دارند، مسئوليتي که در روزهايي مانند امروز بايد بيشتر از هميشه مورد توجه اين چهره‌ها قرار بگيرد، کاري که امروز خيلي از چهره‌هاي مشهور را براي کمک به زلزله زدگان پاي کار آورده و حاکي از آن است که آنها مسئوليت بزرگي در اين زمينه دارند كه فراموش نکرده‌اند، هرچند در اين بين برخي چهره‌هاي مطرح ورزشي را هم مي‌بينيم که با بي‌تفاوتي نسبت به دردي که مردم دارند، خودشان را از جامعه جدا کرده‌اند، چهره‌هايي که بايد حساب‌شان را از قاطبه جامعه ورزشکاران کشورمان که همپاي مردم هستند، جدا کرد و از حال خوب امروز ورزش به واسطه حضور پرشور اکثر قهرمانان و مدال‌آوران در کمک به زلزدگان ياد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار