کد خبر: 881227
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح:
وزير دفاع گفت: ‌تحولات بسيار سريع در منطقه غرب آسيا بر حساسيت مأموريت نيروهاي مسلح افزوده است. 
به گزارش مهر، امير سرتيپ اميرحاتمي در چهاردهمين جلسه شوراي استاندارد و كيفيت وزارت دفاع با بيان اينكه در حوزه كيفيت و استاندارد نياز به تلاش مضاعفي داريم، اظهار داشت: نيروهاي مسلح بايد بتوانند با توجه به شرايط كشور و منطقه، مأموريت‌هاي مهم محوله ‌را با محصولات و دستاوردهاي دفاعي باكيفيت و استاندارد به انجام برسانند. 
وي حفظ حدود و ثغور ميهن اسلامي، دستاوردهاي گرانسنگ انقلاب اسلامي، استقلال كشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي را از مأموريت‌هاي مهم نيروهاي مسلح دانست و افزود: ‌تحولات بسيار سريع در منطقه غرب‌آسيا بر حساسيت مأموريت نيروهاي مسلح افزوده و ‌نيروهاي مسلح با هدايت‌هاي حكيمانه فرمانده كل‌قوا ‌براي انجام اين مهم، توقع پشتيباني خوب و مؤثري را از مجموعه وزارت دفاع دارند. 
وزير دفاع با بيان اينكه ‌هرچه به پيش مي‌رويم توقع از وزارت دفاع نيز بيشتر ‌خواهد شد، تصريح كرد: اين تحولات، كيفيت، كميت، تنوع و سرعت بيشتري را ايجاب مي‌كند و دستيابي به آنها هدف راهبردي وزارت دفاع است. امير سرتيپ حاتمي با اشاره به اينكه تا رسيدن به اهداف عالي فاصله داريم، ادامه داد: ‌با توجه به پيشرفت‌ها و تحولات علمي، دو مؤلفه زمان و كيفيت، نسبي شده‌ و نسبت به ميزان توقع سنجيده مي‌شوند و پيشرفت‌هاي پيش‌رو به ما امكان كاهش زمان، افزايش سرعت ‌و افزايش كيفيت را خواهد داد و ‌بايد به طور دائم آن را تعقيب كنيم. وي گفت: سازمان توانمند، همواره ‌هوشمند و بصير است و تمام برنامه‌ها و فعاليت‌هاي خود را در مسير تحقق اهداف قرار مي‌دهد. 
امير حاتمي تأكيد كرد: ‌استانداردسازي يكي از اولويت‌هاي مهم وزارت دفاع در برنامه چهار ساله است كه به حضور مقام‌معظم‌رهبري (مدظله‌العالي)، رئيس‌جمهور ‌محترم و مجلس شوراي اسلامي تقديم شده است. وزير دفاع با اشاره به اهميت ‌توسعه استانداردسازي در وزارت دفاع افزود: ‌سطح استانداردسازي را در وزارت دفاع ‌از سطح سازماني به سطح برون‌سازماني و ملي توسعه خواهيم داد و بايد بتوانيم در راستاي ‌هوشمندسازي، اين برنامه را در جهت اهداف مورد نظر قرار دهيم. امير سرتيپ حاتمي با تشريح اهميت استانداردسازي در وزارت دفاع خاطر نشان كرد: «استانداردسازي» تفاهمي ‌بين پشتيباني‌كننده و پشتيباني‌شونده يا توليدكننده و بهره‌بردار است ‌و براساس زيرساخت‌ها، منابع، مقدورات و شاخصه‌هاي نيروهاي مسلح، محصول را توليد مي‌كنيم. 
امير حاتمي با اشاره به تأثير استانداردسازي در ميزان تعامل با نيروهاي مسلح گفت: ‌استانداردسازي محصولات، هزينه‌هاي غيرضروري را حذف ‌و موجب كاهش هزينه‌ها و در نهايت تأمين رضايتمندي نيروهاي مسلح مي‌شود. وزير دفاع با بيان اينكه استانداردسازي محصولات بايد ‌مورد توجه جدي مديران عامل سازمان‌هاي صنعتي باشد، اظهار داشت: بحث استانداردهاي پژوهشي نيز بايد در اولويت قرار گيرد چراكه حاصل كار پژوهش‌محور ‌در يك قالب استاندارد در چرخه توليد قرار مي‌گيرد. وي بر استانداردكردن خدمات و آموزش تأكيد و تصريح كرد: ‌اگر به استانداردسازي در اين حوزه‌ها توجه ويژه ‌شود، ان‌شاءالله نتايج بسيار خوبي در پشتيباني كامل از نيروهاي مسلح حاصل خواهد شد. 
‌وزير دفاع با بيان اينكه مركز استاندارد بايد تمركز بيشتري روي استانداردسازي نهادها و فرآيندها داشته باشد، افزود: ‌اين موضوع نقش بسزايي در بالا رفتن كيفيت و كاهش زمان و قيمت دارد و اين مهم بايد در سازمان‌هاي وزارت دفاع، ‌نيروهاي مسلح و بهره‌برداران در اولويت باشد. امير حاتمي در ادامه گفت: بايد مباني‌ استانداردنويسي وزارت دفاع را به نيروهاي مسلح ‌معرفي كنيم و ‌مركز استاندارد در اين زمينه وظيفه‌اي خاص دارد تا استاندارد محصولات را به نيروهاي مسلح معرفي کند. 
وزير دفاع ‌رضايت مشتري ‌را در استانداردسازي محصولات مهم دانست و تأكيد كرد:‌ اگر سازوكار رضايت‌سنجي ميان بهره‌بردار، پشتيباني‌كننده و پشتيباني‌شونده استاندارد شود، حتماً مي‌تواند تعاملات را ‌عميق‌تر و بيشتر كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار