کد خبر: 881098
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی در حالی برابر تیم ملی ونزوئلا به میدان رفت که در نهایت با تک گل جهانبخش به پیروزی برسد.
شاگردان کی روش در این بازی با ترکیب بیرانوند، رضاییان، حسینی، پورعلی گنجی، حاج صفی، عزت اللهی، کریمی، دژآگه، امیری، جهانبخش و قوچان نژاد بازی را آغاز کردند.دو تیم در طول نیمه نخست موقعیت‌هایی را داشتند که مهمترین این موقعیت‌ها برای ایران در دقیقه یک توسط قوچان‌نژاد و در دقیقه ۴۵ توسط امیری از دست رفت. سید جلال حسینی نیز در دقیقه ۳۷ با جایگیری خوبش روی خط دروازه باعث شد تا بهترین موقعیت تیم ونزوئلا به گل تبدیل نشود.
در نیمه اول ملی پوشان کشورمان در همان ابتدا می توانستند به گل برسند که به هدر رفت.در این صحنه جهانبخش توپ خوبی را در محوطه به قوچان‌نژاد رساند و او را در موقعیت خوب گل‌زنی قرار داد اما قوچان‌نژاد با ضربه‌ای بی‌دقت توپ را از بالای دروازه به بیرون زد.چند دقیقه بعد دوباره شوت سعید عزت اللهی از پشت محوطه جریمه به راحت در آغوش فارینیز قرار گرفت.
در دقیقه ۲۵ شوت وحید امیری با فاصله اندک از دروازه ونزوئلا، به بیرون رفت. مهمترین موقعیت ونزوئلا در دقیقه ۳۷ بدست آمد که با خروج اشتباه بیرانوند، شوتی به سمت دروازه خالی ایران شلیک شد که سید جلال حسینی از روی خط آن را برگشت داد تا نیمه اول بدون گل به پایان رسید.
در نیمه دوم بازهم شاگردان کی روش بازی هماهنگی را در دستور خود قرار داده بودند .سانتر سامان قدوس از روی نقطه کرنر با ضربه سر چکشی و محکم پورعلی‌گنجی مواجه شد اما دروازه بان تازه وارد این تیم توپ را به کرنر فرستاد.در دقیقه ۵۷ گل اول برای کشورمان بدست آمد .در این صحنه ضد حمله بازیکنان ایران با خروج اشتباه دروازه‌بان این تیم باعث شد تا امیری ، جهانبخش را مقابل دروازه خالی ونزوئلا قرار دهد و او هم گل نخست بازی را برای ایران به ثمر رساند.
بعد از دریافت گل ونزوئلایی ها خیمه سنگینی را روی دروازه ایران انجام دادند. در دقیقه ۶۰، سانتر بازیکن ونزوئلا و ضربه آکروباتیک بازیکن این تیم با اختلاف زیاد از بالای دروازه مظاهری عبور کرد.چند دقیقه بعد سانتر بازیکن ونزوئلا مقابل دیرک دروازه ایران به روندون رسید اما ضربه او را حاج صفی قطع کرد. در دقیق ۷۷، بازیکنان ونزوئلا روی یک ضد حمله سریع، حوالی محوطه شش قدم ایران صاحب موقعیت گل شدند که روی بی دقتی بازیکنان این تیم، موقعیت از دست رفت.در دقیقه ۸۸، شوت سوتلدو با واکنش بسیار خوب رشید مظاهری همراه شد تا کماکان دروازه ایران بسته بماند.این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

کروز : آنچه ما را نگران می‌کند نداشتن زمان کافی است
 اوسیانو کروز مربی تیم ملی کشورمان درخصوص نتایج دو دیدار دوستانه تیم ملی گفت: نتایج بسیار مثبت است. باوجود سختیهایی که جهت هماهنگی این دو مسابقه داشتیم از جمله تاخیر فدراسیون در تصمیم گیری، کارها از نظر آنچه که از سوی تیم ارائه شد و تثبیت کیفیت بازیکنان، به خوبی پیش رفت. ما همه می دانیم که کارهای زیادی در پیش است که باید انجام بدهیم اما چشم انداز بسیار امیدوارکننده است. حداقل آنچه که به کار تیم بستگی دارد. در مسابقه با پاناما ما سعی کردیم چند بازیکن را در پست جدید امتحان کنیم که به نظر نیاز به موارد انتخاب بیشتری داشتیم. مقابل ونزوئلا، رونمایی از یک تیم قوی تر بود اما هنوز سعی می کنیم مواردی را آزمایش کنیم. در پایان همه بازیکنان غیر از امیر عابدزاده که دروازه بان بود، این فرصت را یافتند که در مسابقات حضور داشته باشند. ما هم به اهدافمان جهت ارائه تجربه بین الملی بیشتر به بازیکنان درمقابل فوتبال سرعتی و فشرده آمریکایی برسیم که ما می توانیم در گروهمان در جام جهانی با آنها رویارو شویم. آنچه که ما را نگران می کند احساس نداشتن زمان کافی برای کار کردن با بازیکنان بطور ایده آل تا جام جهانی در تیم است. ما امیدواریم فدراسیون بتواند به ما کمک کند. برای مثال حریفان ما را هر چه سریعتر تعیین کند تا اینکه تمام آماده سازیهای چه فنی و چه لجستیکی بتواند به بهترین شکل انجام شود. اگر تصمیمات سریع و صحیح انجام شود ما می توانیم بهتر کار کنیم و شرایط بهتری را برای بازیکنان فراهم نماییم تا تکامل پیدا نموده و رشد کنند.

تمجید سایت AFC از تیم ملی فوتبال ایران
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی برابر ونزوئلا پرداخت.سایت AFC نوشت: عملکرد خوب تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر ونزوئلا ادامه‌ یافت.ایران با برتری برابر حریف خود توانست شرایط خودش را برای حضوری قدرتمند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بهتر کند. این دهمین بازی پی در پی بدون باخت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بود که باعث شد عملکرد خیره کننده آنها در چند ماه اخیر ادامه‌ پیدا کند.تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران توانست به عنوان اولین تیم آسیایی جواز حضور در جام جهانی روسیه را از آن خود کند.

پیش‌بینی سایت ایتالیایی از شگفت‌ساز شدن ایران در جام جهانی
یک سایت ایتالیایی پیش‌بینی کرد، تیم‌های ملی ایران و مکزیک شگفتی‌ساز جام جهانی روسیه لقب گیرند.جام جهانی فوتبال، تابستان پیش‌رو در کشور روسیه برگزار می‌شود و از همین حالا تب این رقابت‌ها دنیا را فرا گرفته و علاقمندان به فوتبال تیم قهرمان، پدیده و بهترین بازیکن جام‌ را پیش‌بینی می‌کنند و صحبت‌هایی درباره این که کدام تیم قهرمان جام جهانی می‌شود، وجود دارد.روسیه که قبلا المپیک ۱۹۸۰ را میزبانی کرده است، در حال‌ حاضر میزبانی رویداد بزرگی را بر عهده دارد. جام جهانی ۱۴ ژوئن در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو آغاز می‌شود و ۳۲ تیم برتر جهان از قاره‌های مختلف از هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند تا قهرمانی این دوره از رقابت‌ها روز پانزدهم جولای در همان ورزشگاه مشخص شود.به نظر می‌رسد یکی از تیم‌هایی که توان شگفتی در جام جهانی را دارد مکزیک باشد که می‌تواند در این دوره تا مراحل پایانی خود را برساند. آن‌ها تیم بسیار خوبی را در اختیار دارند که از نظر تکنیکی از سطح بالایی برخوردارند.دیگر تیمی که توان شگفتی‌سازی در جام جهانی روسیه را دارد تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است، تیمی که بعد از تیم‌ ‌ملی فوتبال برزیل جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست آورد. ایران البته تاریخ خیلی موفقی در فوتبال ندارد. قهرمان سه دوره جام ملت‌های آسیا در چهار دوره جام جهانی حاضر بوده است. آن‌ها تحت هدایت کارلوس کی‌روش توانستند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. یکی از ستاره‌های جوان ایرانی در این تیم سردار آزمون است که در تیم روبین کازان فعالیت می‌کند و در همین سن کم بیش از ۲۰ گل برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به ثمر رسانده است. ایران اگر در گروه خوبی قرار گیرد می‌تواند شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشد.





وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار