کد خبر: 881019
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
ونزوئلا هم حریف شاگردان کرش نشد
تیم ملی فوتبال کشورمان در یک بازی دوستانه مقابل ونزوئلا که چند هفته پیش آرژانتین را متوقف کرده بود به برتری یک بر صفر رسید.
سعید احمدیان

ورزشگاه نايمخن عصر ديروز ميزبان بازي دوستانه ايران و ونزوئلا بود، مصاف با اين تيم دومين مسابقه تدارکاتي شاگردان کرش در اردوي اروپايي‌شان بود. آنها  بر خلاف برخی خبرها در حضور تماشاگران و در مسابقه ای که با پخش تلویزیونی همراه بود، برابر ونزوئلا به میدان رفتند.
    
كرش در بازي با ونزوئلا در حالي تيم ملي را به ميدان فرستاد که نسبت به بازي قبل، تيم کشورمان هفت تغيير داشت تا سرمربي تيم ملي بتواند بازيکنان بيشتري را محک بزند. عليرضا بيرانوند، رامين رضاييان، مرتضي پورعلي‌گنجي، سيدجلال حسيني، احسان حاج‌صفي، سعيد عزت‌اللهي، علي کريمي، اشکان دژاگه، عليرضا جهانبخش، وحيد اميري و رضا قوچان‌نژاد بازيکنان اصلي کشورمان در ابتداي اين مسابقه بودند. ترکيب تيم ايران در اين بازي را هشت لژيونر به علاوه سه بازيکن داخلي که پرسپوليسي بودند، تشکيل مي‌دادند. با تصميم کارلوس کرش عليرضا بيرانوند در اين ديدار مانند ديدار با پاناما دروازه‌بان اول تيم ملي بود.برخلاف دروازه ايران، خط دفاعي تيم کشورمان دچار تغييراتي شده بود. رامين رضاييان در اين ديدار جانشين وريا غفوري در سمت راست خط دفاعي شده بود و سيدجلال حسيني نيز به جاي روزبه چشمي در مرکز خط دفاعي به ميدان رفته بود. همچنين احسان حاج‌صفي در اين ديدار به جاي سعيد آقايي در سمت چپ خط دفاعي به ميدان رفت تا کرش خط دفاعي را با آرايش جديدي مقابل ونزوئلا به ميدان فرستاده باشد.
 
در اين ديدار در خط مياني سعيد عزت‌اللهي مانند ديدار با پاناما در ترکيب اصلي تيم ملي حضور داشت تا کرش نشان دهد که اعتقاد ويژه‌اي به هافبک جوان تيمش دارد. علي کريمي که در ليگ کرواسي توپ مي‌زند در خط مياني جايگزين احمد عبدالله‌زاده شده بود. خط حمله هم کاملاً دگرگون شده بود و وحيد اميري، رضا قوچان‌نژاد و عليرضا جهانبخش از ابتدا در ترکيب تيم ملي قرار گرفته‌بودند. به اين ترتيب کارلوس کرش به استثناي چهار بازيکن يعني بيرانوند، پورعلي‌گنجي، دژاگه و عزت‌اللهي ديگر بازيکنان تيم ملي را براي بازي ديشب تغيير داده بود. 
    
در نيمه اول تيم کشورمان تيم برتر ميدان بود و برتري هافبک‌هاي کشورمان در خط مياني سبب شده بود تا بيشتر زمان بازي در 45 دقيقه اول در اختيار تيم ايران باشد. بازيكنان كشورمان با نفوذ از جناحين و همچنين روي پاس عمقي به دنبال رسيدن به گل بودند. بازي تهاجمي ايران در نيمه اول سبب شده بود تا ونزوئلا نتواند زياد از نيمه زمين جلوتر بيايد. با وجود موقعيت‌هاي خوبي که تيم ملي كشورمان در اين نيمه به دست آورد، اما بي‌دقتي مهاجمان ايران در زدن ضربات آخر سبب شد تا شاگردان کرش نتوانند از برتري خود استفاده کنند و به گل برسند. البته تيم ملي کشورمان خوش‌شانس هم بود، چراكه ونزوئلا در تنها موقعيتش که جدي‌ترين صحنه خطرناک بازي بود با توپي که سيدجلال حسيني از روي خط دروازه بيرون کشيد، نتوانست به گل برسد. در اين صحنه بيرانوند باز هم ضعفش در دفع توپ را نشان داد که اين اشتباه را هم‌تيمي‌اش يعني سيدجلال جبران کرد تا دروازه دو تيم در نيمه اول بسته بماند. 
    
در نيمه دوم تيم ملي ايران با تغييرات زيادي روبه‌رو شد تا کرش بتواند همه شاگردانش را محک بزند؛ رشيد مظاهري، اکبر ايماني، سامان قدوس، سردار آزمون، اميد ابراهيمي و کاوه رضايي نفرات تازه‌وارد تيم کشورمان در اين نيمه بودند. نيمه دوم هم شاگردان کرش تيم برتر ميدان بودند، البته ونزوئلا هم با جلو کشيدن از لاک دفاعي بيرون آمده بود. سرانجام در اين نيمه و در دقيقه 56 بود که تيم کشورمان مزد برتري‌ خود را گرفت و با فرار وحيد اميري و خروج اشتباه دروازه‌بان ونزوئلا، پاس رو به جلوي هافبک ملي‌پوش پرسپوليس در محوطه ششقدم به عليرضا جهانبخش رسيد و شماره 11 ايران با ضربه‌اي دقيق از بين سه مدافع، دروازه خالي تيم ونزوئلا را باز کرد تا شاگردان كرش يک بر صفر از حريف خود پيش بيفتند. 

در ادامه تلاش ونزوئلا برای رسیدن به گل مساوی با درخشش رشید مظاهری که در این نیمه جایگزین بیرانوند شده بود به نتیجه‌اي نرسید تا در نهایت تيم ملي كشورمان مقابل ونزوئلا با همان تک‌گل جهانبخش پیروز شود. پیروزی مقابل ونزوئلا از آن جهت دارای اهمیت است که این تیم در مسابقات قبلی خود نتایج بدی به دست نیاورده و اینکه در چهار بازي اخیر خود شكست نخورده كه اين نشان داد تیم قدرتمندی است. ونزوئلا قبل از رویارویی با ایران در چهار بازی قبلی خود در مقدماتی جام جهانی سه تساوی به دست آورده بود. آنها با کلمبیا و اروگوئه به تساوی بدون گل رسیدند و با آرژانتین یک - یک کردند. همچنین این تیم مقابل پاراگوئه به برتری یک بر صفر رسید، اما با وجود این نتایج آنها دیشب مغلوب شاگردان کرش شدند تا شکست‌ناپذیری تیم ایران همچنان ادامه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار