کد خبر: 880912
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
بین توزیع برق و دانشگاه سمنان
تفاهم‌نامه تشکیل مرکز رشد تخصصی انرژی و محیط زیست بین شزکت توزیع برق و دانشگاه سمنان منعقد می‌شود.
نخستین نشست هماهنگی مبادله تفاهم‌نامه تشکیل مرکز رشد تخصصی انرژی و محیط زیست پیش از ظهر امروز در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این نشست با عنوان اینکه ایجاد ارتباط ساختاری بین صنعت و دانشگاه به عنوان یک هدف اصلی است گفت: دانشگاه باید نگاه نیاز محور به صنعت داشته و صنعت برق نیز به دنبال حل معضلات احتمالی از طریق دانشگاه باشد.

سیدمحمد موسوی‌زاده با اشاره به تعبیر جهان پسانفت اظهار داشت: در حال حاضر، بسیاری از تکنولوژی های قابل استفاده در دنیا از مشتقات نفتی استفاده می‌کنند و انرژی پاک به معنای واقعی وجود نداشته بلکه آن چه در دسترس بوده، انرژی‌های نسبتاً پاک است.

رضا کی‌پور، از اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان و استاد دانشکده مهندسی برق سمنان نیز با بیان اینکه پارک های علم و فناوری در سطح کشور به مثابه مرکزی برای رشد و پرورش شرکت‌های خصوصی هستند، اظهار داشت: مهم‌ترین حمایت صورت‌گرفته از این واحدها، خریداری محصولات تولیدی آنهاست و برای شکل‌گیری چرخه مدیریت مالی،باید زنجیره درستی بین این واحدها و خریداران خارجی صورت گیرد.

محمدصادق ولی‌پور، عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان و استاد دانشکده مهندسی مکانیک سمنان هم با تشریح اهداف مرکز رشد تخصصی انرژی و محیط زیست بیان داشت: اقدامات صورت گرفته در بهینه‌سازی مصرف انرژی عموماً در بخش دولتی بوده که به دلیل سیاست‌گذاری‌های بالاسری نتایج قابل تغییری نداشته و ورود بخش خصوصی در این مرکز از هدف های موردنظر است.

در این نشست، اقدامات اولیه برای مبادله تفاهم‌نامه تشکیل مرکز رشد تخصصی انرژی و محیط‌زیست به عمل آمد  تا در راستای حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی عملیاتی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار