کد خبر: 880897
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
آقاپور در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی:
نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: طرح بیمه‌ سرمایه‌گذاری در شرکت های دانش بنیان زمینه‌ساز آشتی بخش سنتی و بخش فناوری صنعت است، متأسفانه صنعتگران ما ریسک پذیری پایینی دارد و با اجرایی کردن این طرح، صنعتگران به سمت صنعت دانش بنیان روی می‌آورند.
معصومه آقاپور در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با بیان این‌که خلاقیت و نوآوری را باید از هم جدا کنیم، اظهار کرد: نوآوری بدین معناست که مسائل مطرح در قرن 21 را جور دیگری نگاه کنیم و منظور از خلاقیت نیز ابداع کردن است که خوشبختانه ایرانی‌ها در بخش خلاقیت دارای قدرت تخیل بالا بوده و در دنیا زبان‌زد هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه ما در برخی از مسائل کپی کاری کرده و یا به دنبال کوتاهترین راه‌ هستیم که این روش‌ها باعث کاهش عمر تولیدات می‌شود و بهتر است در بخش نوآوری نیز اقداماتی انجام دهیم.

وی با بیان این‌که تولیدات‌مان نباید به تحریم‌ها وابسته شود، گفت: امروزه اکثر نرم افزارهای تولیدی به شرکت مایکروسافت ختم می‌شود.

آقاپور با بیان این‌که تشویق‌های بی‌مورد و اغراق آمیز در بخش فناوری باعث درجا زدن‌ می‌شود، تأکید کرد: چنین تشویق‌های بی‌مورد منجر به روزمرگی می‌شود. 

وی با بیان این‌که بنده نائب رئیس کمیته‌ی طراحی قوانین شرکت‌های دانش بنیان در کمیسیون اقتصادی هستم، گفت: در 12 ماده‌ موارد و موانع بخش دانش بنیان را نوشته‌ایم و بررسی ریسک‌های سرمایه‌گذاری مهمترین بحثی بود که دوست داشتم در این نمایشگاه مطرح شود.

 آقاپور با بیان این‌که بدون جذب سرمایه‌گذار، نمایشگاه در حد یک مد باقی می‌ماند، گفت: ما تولید کننده خوبی هستیم، ولی فروشنده خوبی نیستیم. 

گفتنی است، "پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی" از ۲۰ لغایت ۲۴ آبان‌ماه سال‌جاری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپا است و در جریان برگزاری این نمایشگاه 28 رویداد فناورانه برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر