کد خبر: 880829
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
ايران – ونزوئلا 16 سال بعد
نايمخن هلند امروز ميزبان ديدار دوستانه تيم ملي ايران و ونزوئلاست. ديداري تداركاتي كه تيم ملي شنبه هفته جاري اردوي خود در اتريش را براي برگزاري آن پايان داد
دنيا حيدري

نايمخن هلند امروز ميزبان ديدار دوستانه تيم ملي ايران و ونزوئلاست. ديداري تداركاتي كه تيم ملي شنبه هفته جاري اردوي خود در اتريش را براي برگزاري آن پايان داد و راهي نايمخن هلند شد، اما تا لحظه به صدا در آمدن سوت شروع آن با حاشيه‌ها و ابهامات فراواني مواجه بود!
بعد از نهايي شدن ديدار با پاناما، فدراسيون فوتبال رايزني براي برگزاري ديداري تداركاتي با ونزوئلا، حريفي از امريكاي جنوبي را آغاز كرد. ديدار با تيمي كه براي آخرين بار، 10‌اسفند سال80 و زماني‌كه برانکو براي دومين بار هدايت تيم ملي را به دست گرفته بود برابر ايران به ميدان رفت، آن هم در شهر كازابلانكا و جام ال‌جي كه با گلزني خزيراوي، يك بر صفر به‌سود تيم ملي ايران به پايان رسيد و حالا قرار است بعد از 16 سال بار ديگر مقابل ايران به‌ميدان برود. 
  
دردسرهاي يك بازي دوستانه
برگزاري اين ديدار تداركاتي با حرف و حديث‌هاي زيادي همراه بود. در حالي كه تيم ملي ايران براي انجام دو بازي تدارکاتي به اتريش سفر کرده بود و بعد از رويارويي با پاناما قصد سفر به هلند براي مصاف با ونزئلا را داشت، شايعات زيادي مطرح و گفته مي‌شد هيچ برنامه‌ريزي براي اين بازي صورت نگرفته است. البته اين خبر دنباله ديگري هم داشت كه بسيار جالب و عجيب بود و آن اينكه تصميم به برگزاري اين ديدار پشت درهاي بسته گرفته شده بود. يعني بازي بدون تماشاگر كه يكي از اتفاقات عجيب و جالب اين ديدار است و گفته مي‌شود تصميم مسئولان فدراسيون دو كشور بوده است، اما علاوه بر بسته بودن در ورزشگاه روي تماشاگران، براساس شنيده‌ها گويا قراري بر پخش مستقيم بازي نيز وجود ندارد. مسئله‌اي كه فدراسيون برابر آن سكوت اختيار كرده و توضيحي نداده است!
  
ونزوئلايي مشابه پاناما
شاگردان كرش بعد از پيروزي برابر پاناما در چهارمين فيفادي خود بعد از صعود به جام جهاني روسيه و آخرين ديدار تداركاتي پيش از قرعه‌کشي جام جهاني که قرار است ۱۰ آذر برگزار شود به مصاف ونزوئلا مي‌روند، تيمي از شمال امريكاي جنوبي كه با کسب ۱۲ امتياز در جايگاه دهم جدول ۱۰ تيمي منطقه امریکایی جنوبي قرار گرفته و تاكنون هرگز حضور درجام جهاني و المپيك را تجربه نكرده است، اما با وجود اين نمي‌توان اين تيم را دست‌كم گرفت. تيمي كه سال 2011 به مرحله نيمه‌نهايي کوپا‌آمه‌ريکا صعود و رتبه چهارم آن رقابت‌ها را كسب كرد و مهم‌تر از آن اينكه در هر دو بازي رفت و برگشت، آرژانتين را متوقف كرد و در شش بازي رسمي پاياني خود در دور برگشت مقدماتي جام جهاني در امريکاي جنوبي شکستي را تجربه نكرده تا ثابت كند حريف دست و پابسته‌اي نيست. البته اخبار ضد و نقيضي در خصوص اين تيم شنيده مي‌شود. از يك‌سو گفته مي‌شود رافائل دودامل، سرمربي ونزوئلا در مقايسه با آخرين ديدار تيمش در مقدماتي جام جهاني مقابل پاراگوئه ۱۴ بازيکن اين تيم را تغيير داده و در حال حاضر در جمع اردونشين‌هاي فعلي ونزوئلا تنها سه بازيکن بالاي ۲۸ سال حضور دارند و توماس رينکون، کاپيتان تيم ملي ونزوئلا که در تورينو ايتاليا به ميدان مي‌رود و سابقه بازي در يوونتوس را هم دارد، شاخص‌ترين بازيکن غايب اين تيم مقابل ايران است. از سوي ديگر گفته مي‌شود مربي اين تيم در فهرست 20 نفره خود براي بازي با ايران تنها به چهار بازيکن شاغل در باشگاه‌هاي اين کشور اتکا کرده و 16 نفر ديگر را از باشگاه‌هاي خارجي در فهرست گنجانده است. البته خوزه سالومون راندون سرشناس‌ترين ستاره اين تيم است كه در ليگ جزيره به ميدان مي‌رود. 
  
ديداري متفاوت
علاوه بر حاشيه‌هاي فراواني كه از ابتدا بر سر برگزاري اين ديدار وجود داشت، بازي ايران – ونزوئلا مي‌تواند ديداري متفاوت براي تيم ملي كشورمان باشد. اين بازي براي جهانبخش نيز يك ديدار متفاوت است، چراكه دو سال بعد از جدايي‌ از نايمخن بار ديگر به اين ورزشگاه بازمي‌گردد. تفاوت ديگر اين ديدار اما نفرات انتخابي كرش براي بازي با ونزوئلاست كه مهم‌ترين آن حضور امير عابدزاده در تركيب تيم ملي است. دروازه‌باني كه شايد آمده تا يك‌بار ديگر تيم ملي چارچوب دروازه‌اش را به دست عابدزاده‌اي ديگر بسپارد، اما بايد ديد كرش در اين ديدار به او ميدان مي‌دهد و اگر بدهد، امير مي‌تواند عابدزاده‌اي ديگر را به تصوير بكشد، آن هم برابر تيمي كه مدت‌هاست طعم باخت را نچشيده و حالا يوزهاي ايراني اين فرصت را براي شكستن طلسم اين تيم و نشان دادن دوباره توانايي‌هاي خود دارند، آن هم از خط دروازه گرفته تا خط حمله‌اي كه انتظارات گلزني بيشتري از آن مي‌رود كه تاكنون اين انتظارات را آنطور كه بايد و شايد برآورده نكرده است! البته اين بازي براي كرش هم اهميت زيادي دارد، چراكه بسياري از منتقدان داخلي و هواداران تيم ملي،  وقتي با آخرين فهرست کرش مواجه شدند، انتقادات فراواني به آن داشتند و سرمربي تيم ملي حالا اين فرصت را دارد تا بار ديگر ثابت كند كه در انتخاب نفراتش اشتباه نكرده،  شايد هم... كرده!  امير عابدزاده، سيدجلال حسيني، مرتضي پورعلي‌گنجي،  ميلاد محمدي، رامين رضائيان، اميد ابراهيمي، احسان حاج‌صفي، عليرضا جهانبخش، وحيد اميري، سردار آزمون، رضا قوچان‌نژاد و کاوه رضايي نفرات احتمالي هستند كه در اين ديدار به ميدان مي‌روند.  حالا بايد ديد آنها انتظارات كرش و مردم را در ديداري كه قرار نيست پخش تلويزيوني داشته باشد برآورده مي‌كنند يا خير!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار