کد خبر: 880826
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
رئيس اتحاديه آشپزخانه‌ها، كترينگ‌ها و غذاهاي سنتي ضمن هشدار نسبت به مصرف اسانس‌ها و طعم‌دهنده‌هاي سرطان‌زا در واحدهاي غيرمجاز گفت: حتي دنبه و چربي كيلويي ۱۳ هزار تومان است، حال چگونه مي‌شود كه گوشتي به نام گياهي و به اسم استاندارد به قيمت 7هزارتومان وارد بازار مي‌شود كه با هر كيلوي آن مي‌توان ۱۰ سيخ كباب تهيه كرد كه با احتساب برنج هندي و ظرف يكبار مصرف غيراستاندارد  در نهايت هزينه يك پرس چلوكباب حدود هزار تومان مي‌شود!
حسين محمدي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: به هيچ عنوان به فروش غذاهاي ارزان و ارزانفروشي انتقاد نداريم، اما با آشغال‌فروشي مخالفيم. اكنون تمام شهر تهران مانند سوپرماركت پر از داروخانه شده است كه اگر ريشه اين بيماري‌ها را در نظر بگيريم به موادغذايي مي‌رسد. 
وي ادامه داد: غذا مي‌تواند داروي ما باشد، اما اكنون ۱۶مدل اسانس وارد بازار شده و در غذاهاي مختلف از اسانس‌هايي با طعم برنج ايراني، زعفران، روغن كرمانشاهي و مواردي از اين دست استفاده مي‌شود. 
رئيس اتحاديه آشپزخانه‌ها، كترينگ‌ها و غذاهاي سنتي در عين حال اظهار كرد: اين اسانس‌ها در بسياري موارد در غذاهايي كه با قيمت‌هاي 3هزار تا 4هزار تومان به فروش مي‌رسند، مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه جاي تأسف بسيار دارد. 
محمدي افزود: اكنون حتي قيمت دنبه و چربي حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است، حال چگونه مي‌شود كه گوشتي به نام گياهي و به اسم استاندارد و با قيمت 7هزارتومان وارد بازار مي‌شود و با هر كيلوي آن مي‌توان ۱۰ سيخ كباب كوبيده تهيه كرد؟!
وي ادامه داد: حال اگر برنج هندي هم به اين كباب اضافه و با ظروف يكبار مصرف غيراستاندارد جمع شوند، در نهايت هزينه يك پرس چلوكباب حدود هزارتومان خواهد شد و عده‌اي اين چلوكباب را به قيمت 3هزار تومان به فروش مي‌رسانند، اما بايد توجه داشت اين نوع غذاها مشكلات و بيماري‌هاي متعددي براي مردم به همراه خواهند داشت. بر همين اساس درخواست ما آن است كه افراد غذاي بي‌كيفيت و ارزان خريداري نكنند و سراغ واحدهاي بدون مجوز نروند.  وي افزود: با وجود تمام نظارت‌ها متأسفانه مردم استقبال خوبي از اين واحدها دارند و بر اين اساس واحدهاي غيربهداشتي و غيرمجاز مانند قارچ مي‌رويند، حتي بر اساس اين شرايط گاه شاهديم كه برخي از جگركي‌ها كه حق فروش كباب ندارند آنچه از خرده‌هاي دل، جگر و سنگدان باقي مي‌ماند چرخ مي‌كنند و به عنوان كباب كوبيده مي‌فروشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار