کد خبر: 880732
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان خبرداد:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان از تمرکز و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات فراروی زنان روستایی در این استان خبرداد.

زینب کرکه آبادی در اولین جلسه گروه کاری بهداشت و روان در حوزه بانوان این استان اظهار کرد: حوزه فعالیت‌های روستایی، حوزه‌ای بسیار گسترده است اما یکی از اساسی‌ترین اهداف ما در این بخش رفع مسائل و مشکلات زنان روستایی است.

وی ادامه داد: متاسفانه با مهاجرت روستاییان به شهرها برای یافتن کار، جمعیت خلاق و جوان در روستاها کاهش یافت و خیلی از روستاها خالی از سکنه شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان یاری رساندن به جامعه روستایی و خصوصا زنان روستایی را از وظایف این گروه کاری برشمرد و افزود: زکات تن سالم ما بخشی به این برمی‌گردد که با هم افزایی به کمک زنان روستایی رفته و زندگی سالم و آسان را برای روستاییان فراهم کنیم.

وی به نقش مهم سلامت روانی زنان روستایی در جوامع روستایی اشاره و تصریح کرد: باید برگزاری دوره های آموزشی به صورت مشارکتی را در مناطق روستایی، در حوزه‌های مختلف خصوصاً در بخش بهداشت و روان زنان جدی‌تر بگیریم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با اشاره به برنامه‌ها و هدفگذاری‌های گروه کاری بهداشت و روان بانون استانداری گفت:  مدیریت فضاهای ورزشی برای ورود بانوان به حوزه های ورزشی در روستاها، استفاده از ظرفیتهای موجود در روستاها در راستای توانمند سازی زنان، ورود حوزه های علمیه بانوان و تأثیر مثبت آن به دلیل اعتماد خانواده ها به حوزه از جمله اقداماتی است که میتوان در گروه کاری بهداشت و روان در حوزه بانوان انجام داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار