کد خبر: 880721
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در تقدیر از امیر دوست‌زاده، شاعر خردسال تبریزی:
سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی از امیر حسین دوست زاده، شاعر 12 ساله حوزه هنری استان در بین الصلاتین مراسم عبادی- سیاسی نماز جمعه تبریز تقدیر کرد.
جواد کریم‌نژاد با بیان اینکه آقای امیر دوست زاده در مراسم نهمین بغض واژه در خصوص عاشورا و کشتار در یمن و میانمار شعری اثرگذار خواندند، اظهار داشت: شعر ایشان در واقع پدیده شعری نهمین سوگواره ادبی بغض واژه بود.

وی ادامه داد: امیر دوست‌زاده از  رویش‌های ادبی و نسل چهارم انقلاب به شمار می‌رود و این نشانگر این است که انقلاب اسلامی به هدف خود که همانا تربیت نسلی ارزشی و انقلابی می باشد، رسیده است.

کریم‌نژاد اضافه کرد: بر همین اساس باید به شعر توجه زیادی بشود و شاعران به ویژه شاعران جوان را تشویق نمود اشعاری بسرایند که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی گفت: شاعران جوان باید به مسائل روز کشور، منطقه  و مسائل برون مرزی توجه جدی نمایند و آنها را در اشعار خود منعکس کنند.

کریم‌نژاد با اشاره به فرامین رهبری که فرمودند؛ « نسل چهارم انقلاب اگر به محتوا مجهز باشد، اگر حواسش باشد می‌تواند راه حل انقلاب اسلامی را با ابزاری که دارد به دنیا منتقل کند.»، تصریح کرد: باید به رویش های انقلاب اسلامی توجه نماییم تا در عمل به فرامین رهبری بتوانند انقلاب اسلامی را به سر منزل مقصود رهنمون سازند. 

 نهمین سوگواره ادبی «بغض واژه» همراه با شب شعر دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله پورمحمدی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک کار، استاد کریمی مراغه‌ای و جمعی شاعران برجسته آیینی استان در محل حسینیه بیت امام جمعه تبریز همزمان با ششم محرم الحرام سال‌جاری برگزار شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر