کد خبر: 880716
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
استاندار آذربایجان‌شرقی خبرداد
استاندار آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری حدود 100 میلیون دلاری پالایشگاه تبریز برای تبدیل بنزین معمولی به یورو4 خبر داد و گفت: این درحالی است که در دنیا کم کم یورو 4 نیزدر حال تبدیل به یورو 5 است.
مجید خدابخش  در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RENOTEX)  تبریز با اشاره به فلسفه این نمایشگاه که تجاری‌سازی دانش و فناوری است، اظهار کرد: دنیا به سرعت در حال پیشرفت بوده و به طور قطع چند سال بعد به سرعت شاهد بروز و ظهور تکنولوژی‌های جدید خواهیم بود.

وی افزود: اگر کشوری بخواهد از توسعه پایدار حرف بزند باید به «چی هست» و «چرا» پاسخ گوید و آن چیزی که اکنون به آن نیاز داریم چگونگی است؛ چگونگی یعنی فکر و تبدیل فناوری به ثروت و بومی سازی تکنولوژی که غیر از این توسعه پایدار تحقق نخواهد یافت.

خدابخش با تقدیر و تشکر از دکتر سبحان الهی که در زمان مسوولیت خود در آذربایجان‌شرقی ایده تجاری سازی فناوری را بنا نهاد، افزود: امیدواریم سال به سال در این امر موفق‌تر شویم و امسال نیز 30 تا 40 مورد تجاری سازی دانش فنی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: دیروز اسنپ تهرانیک‌هزار و 300 میلیارد تومان در بورس خرید و فروش شد و دی جی کالا هم هزار میلیارد تومان قیمت می یابد؛ حال ما اگر نتوانیم فناوری ها را تجاری سازی کنیم از مسابقه بزرگ ایجاد ارزش افزوده عقب می‌مانیم.

این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه حاضر فرصتی است برای ورود به عرصه وسیع ایجاد ارزش افزوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر