کد خبر: 880715
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم حمایت مدیران ملی از نمایشگاه ربع رشیدی تبریز و ثبت آن به نام آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RENOTEX)  تبریز اظهار کرد: این نمایشگاه با اهداف بسیار مهمی آغاز شده که یکی از آنها تجاری سازی فناوری است.

وی از معرفی توانمندی‌های پژوهشی، جذب سرمایه‌گذاری، بستر سازی چرخه علم،ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، شناسایی ایده های نو، ایجاد فضای مناسب کسب و کار به عنوان اهداف مقدسی یاد کرد که نمایشگاه ربع رشیدی تبریز دنبال می‌کند.

آل‌هاشم اذعان داشت: اگر به تاریخ صدر اسلام نگاه کنیم، متوجه می‌شویم اسلام به علم و فناوری اهمیت والایی داده و برخی از دستاوردهای مثبت علمی جهان کفر را هم تائید نموده است؛ یعنی ضمن اصلاح و تکمیل دستاوردها از آنها برای تحقق اهداف اسلامی بهره برده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فناوری‌هایی که در چارچوب جهان‎بینی اسلامی شکل نگرفته‌اند قابل اصلاح و بهره‌برداری هستند، افزود: در مورد نقش انبیا در تمدن بشری می‌توانیم به محورهایی مثل تشویق پیامبرای به تکریم عالمان اشاره کنیم و اینکه انبیا به سبب وحی و امداد غیبی مخترع و ابداع کننده برخی از فناوری‌ها بودند.

وی افزود: محور دیگر وظیفه دفاع از کیان خود و جامعه است که پیامبران به این مهم دعوت نمودند و در قرآن کریم آمده است: «پیامبران را با دلایل روشن و کتاب و میزان فرستادیم تا مردم را به قیام برای اقامه قسط سوق دهند.»

این مسوول خاطرنشان کرد: دنیای امروز با سرعت در حال پیشرفت است و جمهوری اسلامی ایران نیز برای علم و فناوری اهمیت بسیاری قائل است و مقام معظم رهبری بر توسعه علم و فناوری تاکید نمودند و فرمودند: کشور باید به عزت علمی برسد و هدف هم باید مرجعیت علمی باشد.

آل‌هاشم اذعان داشت: یکی از مشکلات کشور ما عدم آشنایی کافی با زبان علمی نوین است و دیگری نبود امکانات مالی در زمینه‌های پژوهشی نخبگان است که این امر باعث می شود سرمایه‌های ملی به کشورهای غربی مهاجرت کنند.

وی بر لزوم حمایت بیشتر مدیران ملی برای توسعه و پیشرفت نمایشگاه و ثبت آن برای استان، حمایت بیشتر و عملی‌تر از جوانان و کارآفرینان خلاق استان، تغییر رویکرد مدیران عالی به حمایت از حوزه فناوری و در استان، تهیه و ارسال گزارش فنی و تخصصی از نمایشگاه امسال برای مسوولان ذیربط، برگزاری دوره‌های مشترک با کشورهای پیشرفته، جذب سرمایه‌گذاران ملی و استانی به این بخش و حمایت از فعالان این حوزه تاکید کرد.

این مسوول به عنوان جمله آخر سخنرانی خود با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه تاکید کرد: به داد این دریاچه ارومیه برسید!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر